Millaista olisi
Asua luostarissa? T.valis
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Huoletonta ja helppoa
Vähän samanlaista kuin armeijassa
Kurinalaista. Uskonnollista. Yksinkertaista. Auktoriteettin taipuvaa. Turvallista.
Mielenkiintoinen aloitus.
Kuinkahan jatkuvilla, liiallisilla ärsykkeillä kyllästetty nykyihminen kestäisi siellä.
Kuvittelet, että siellä vaan istutaan ja lorvitaan päivät pitkät? Että voit olla muiden passattavana😄🤦
Vierailija kirjoitti:
Kuvittelet, että siellä vaan istutaan ja lorvitaan päivät pitkät? Että voit olla muiden passattavana😄🤦
No en kuvittele.
Eikö uskonto ollut sinulle jotenkin vaikea asia ja miksi mietit luostarissa asumista?
Vierailija kirjoitti:
Oletko ikinä edes vieraillut luostarissa tai lukenut asiasta?
Tottakai olen lukenut asiasta. Täällä mua pidetään ihan tyhmänä.ap
Ei sinne ihan noin vaan muuteta. Vaatii myös aivan erityistä suhtautumista asioihin ja suurimman itsekeskeisyyden sivuun laittamista, jopa hylkäämistä. Ei sopisi sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Ei sinne ihan noin vaan muuteta. Vaatii myös aivan erityistä suhtautumista asioihin ja suurimman itsekeskeisyyden sivuun laittamista, jopa hylkäämistä. Ei sopisi sinulle.
Eihän minulle mikään sovi.ap
Et nyt vastaa tuohon, että eikö uskonto ole sinulle vaikea asia ja että oletko edelleen ateisti? Aika tärkeitä kysymyksiä, jos miettii luostarissa asumista.
Vierailija kirjoitti:
Et nyt vastaa tuohon, että eikö uskonto ole sinulle vaikea asia ja että oletko edelleen ateisti? Aika tärkeitä kysymyksiä, jos miettii luostarissa asumista.
Ei uskonto ole mulle vaikea asia. Olenhan luterilainen. Vain uskovaiset ns vapaiden suuntien ihmiset ja vapaat suunnat eivät ole mun juttuni.
Jos sinulla on huonoja kokemuksia uskonnoista, luostari voi olla sinulle henkisesti hankala/ vaikea paikka.
Eli tämä ateismikin on sitten menneen talven lumia ja nyt olet taas vaihteeksi uskossa?
Rauhaisaa.
Keskitytään sisäiseen, ei ulkoiseen.
Työtä siellä silti tehdään. Mitään lomailua se ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulla on huonoja kokemuksia uskonnoista, luostari voi olla sinulle henkisesti hankala/ vaikea paikka.
Yleisestihän mä tätä luostari asiaa ajattelin. Varmaan asun kohtapuoliin yksin jossain asunnossa.
Valis haaveilee luostarista tai muusta yhteisöstä, joka pitäisi siitä huolta ja elättäisi sen. Ei siinä mitään muuta motiivia ole takana. Oletko miettinyt, että jos tekisit jonkun isomman rikoksen, niin pääsisit vankilaan? Sama kai se sulle on, oletko luostarissa vai vankilassa, molemmissa saat katon pään päälle ja kolme ateriaa päivässä, sekä vaatteet talon puolesta.
Huoletonta ja helppoa