Työttömillä on nyt oiva hetki ryhdistäytyä
Nyt on oikea hetki aktivoitua työnhaussa eikä sitten joskus myöhemmin piilotyöpaikkoja löytyy kun niitä osaa etsiä avoimet hakemukset kannattaa lähettää rohkeasti ja CV sekä työnhakuprofiili pitää olla kunnossa sillä ensimmäinen vaikutelma ratkaisee yllättävän paljon
Työmarkkinoilla ei pärjää pelkällä odottamisella. Näkyvyys ratkaisee enemmän kuin moni myöntää.
Kommentit (74)
Jos sinua kohdellaan kuin pelleä solvataan ja haukutaan mieti haluatko oikeutta ja kunnioitusta tässä on keino näyttää että sinulla on merkitystä hae tuet ja uudelleenkäsittelyt joka kuun ensimmäinen päivä sillä osoitat hätähuutosi. Mieti onko oikein että riikka purra kertoo miten hyvin sinulla menee? Kerrotaan yhdessä maailmalle kun meitä ei muuten oteta tosissaan. Pidä asia esillä ja tuo sitä esiin keskusteluissa äläkä keskity sinua vihaavien oman elämän tartsanien mölinään.
Vierailija kirjoitti:
jos ei työnantajalle riitä soitto, niin pitäköön köyhät tunkkinsa. mikä on cv, tai työhaku profiili? kysyn kun en ole tuollasista edes kuullut.
Etkö ole kouluja käynyt? Meillä nuo kerrottiin jo yläasteen aikana ysärillä
Politiikan tulisi kannustaa työnhakuun tämä ei sitä teen vaan päinvastoin ajaa työnantajien palkkaushalut nollaa varmistaa ettei työtöntä ainakaan palkata jos töihin haetaan uutta verta. Tämä politiikka jonka hallitus on lanseerannut on rikkonut suomalaisen työmarkkinan täysin. Se on saanut työttömyyden kasvuun vailla mitään mahdollisuuksia työllistyä. Hallitus on keskittynyt tekemään työnhausta epämiellyttävää työnantajille viranomaisille sekä työttömille ja siksi suomessa on suur työttömyys. He eivät tätä edes ymmärrä tai ota huomioon uusin osoitus on oppositiosta jossa keskustaa haluaa työttömille lisää sirkustemppuja ja virastoille kustannuksia. Aikuisten oikeasti jos haluamme osoittaa poikkeavan mielipiteemme se on tehtävä niin että se kuuluu ja tuntuu. Hae kaikki mahdolliset tuet ja uudellenkäsittelyt joka kuun ensimmäinen päivä protestiksi tätä sirkusta kohtaan sillä on väliä ja sillä muutamme asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LinkedIn-profiili kuntoon, CV teräväksi ja verkostot liikkeelle – tekosyyt voi jättää kotiin.
Mikä on LinkedIn ja CV? Ei minulla ole koskaan ollut kumpaakaan. Eikä tule olemaankaan, en ole koskaan itsestäni tehnyt mitään muutakaan profiilia nettiin. Olen ollut aina töissä.
Et tiedä mitä ne ovat, mutta tiedät ettei sulla sellaisia ole eikä tule olemaankaan :D
Niin en tiedä mitä ne sisältävät ja miksi? Olen aina ajatellut että sellaista käyttää vain johtoporras. Eikait normi työntekijöillä yleensä ole mitään CV tai LinkedIn juttuja?
Haluatko että purra kertoo että sinulla on asiat liian hyvin tai sinua haukkuva palstalainen joka saa tyydytystä haukkumisestasi. Mieti sitä tuo asiaa esiin osoita tyytymättömyytesi se on sinun oikeus.
Miettikään mikä kansainvälinen kolaus se olisi että paljastamme Suomen heikon sosiaaliturvan koko maailmalle, siis totuuden.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan työnantaja ei halua hakemuksia työttömältä, kun eivät työntekijää hae. Se muuttaa heidän suhtautumistaan koko työnhakuun. Kukaan työtön ei halua vain hakea paikkoja pakosta ja pakotettuna vaan siksi että hakemus luettaisiin ja sitä arvostettaisiin siihen vastattaisiin ja sillä olisi mahdollisuus työllistyä oikeasti aidosti. Kukaan viranomainen ei halua ylimääräistä työtä joka kuormittaa entisestään raskasta työtä jota olisi helposti horjutettava kaatumaan laittamalla vaikka joka kuun ensimmäinen päivä kaikki mahdolliset hakemukset ja tarkastukset non stoppina niin pitkään kuin joku alkaa tosissaan ymmärtämään missä tilanteessa täällä ollaan ja kenellä on vastuu ja velvollisuus oikeasti lain mukaan.
Tämä olisi aivan liian loogista ei politiikkaa voi tehdä näin kysehän on mielipiteistä ja minun mielestäni työtön on maanantaikappale ja muut on väärässä ja jos jonkun vikaa haetaan on se marinin hallituksessa.
Tärkeintä on kuitenkin se, että on juuri siihen hakemaansa työpaikkaan sopiva persoona ja hyvä tyyppi.
Siinäpä sitä onkin työttömälle hommaa, että selvittelee millaista persoonaa mihinkin piilotyöpaikkaan haetaan ja millainen on minkäkin työnantajan mielestä hyvä tyyppi.
Lisäksi on oltava avoin ja rehellinen eikä saa jättää mitään kertomatta. Mutta missään nimessä ei saa kertoa liikaa. Se olisi epäilyttävää.
Siitä nyt vaan iloisin mielin töitä hakemaan.
Voi kun tulisikin se pitkään ennustettu työvoimapula, niin loppuisi turhat pelleilyt työnantajilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töihin pääsee jos haluaa. Katselet 20km säteellä olevia firmoja ja menet paikan päälle. Kysyt onko pomo paikalla ja kerrot olevasi töitä vailla. Näin olen itse tehnyt aina ja jossain vaiheessa tärpännyt. Olen elämäni aikana ollut 4kk työttömänä.
M39
Miten haluttua työvoimaa luulet 63-vuotiaan työttömän olevan?
Kuule me ollaan yli 63v unohdettu ikäryhmä.
Saksassa aletaan heittää 63v+ työttömiä ensivuoden alusta aikaistetulle pakkoeläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Tärkeintä on kuitenkin se, että on juuri siihen hakemaansa työpaikkaan sopiva persoona ja hyvä tyyppi.
Siinäpä sitä onkin työttömälle hommaa, että selvittelee millaista persoonaa mihinkin piilotyöpaikkaan haetaan ja millainen on minkäkin työnantajan mielestä hyvä tyyppi.
Lisäksi on oltava avoin ja rehellinen eikä saa jättää mitään kertomatta. Mutta missään nimessä ei saa kertoa liikaa. Se olisi epäilyttävää.
Siitä nyt vaan iloisin mielin töitä hakemaan.
Voi kun tulisikin se pitkään ennustettu työvoimapula, niin loppuisi turhat pelleilyt työnantajilla.
Niin paha siinä muuksi muuttua jos ei vain sovi siihen ilmapiiriin ja valitsevat sen kenen kanssa natsaa paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töihin pääsee jos haluaa. Katselet 20km säteellä olevia firmoja ja menet paikan päälle. Kysyt onko pomo paikalla ja kerrot olevasi töitä vailla. Näin olen itse tehnyt aina ja jossain vaiheessa tärpännyt. Olen elämäni aikana ollut 4kk työttömänä.
M39
Miten haluttua työvoimaa luulet 63-vuotiaan työttömän olevan?
Kuule me ollaan yli 63v unohdettu ikäryhmä.
Saksassa aletaan heittää 63v+ työttömiä ensivuoden alusta aikaistetulle pakkoeläkkeelle.
Tämä sama voisi tulla Suomeenkin niin ehkä nuorille olisi edes töitä.
jos ei työnantajalle riitä soitto, niin pitäköön köyhät tunkkinsa. mikä on cv, tai työhaku profiili? kysyn kun en ole tuollasista edes kuullut.