Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työttömillä on nyt oiva hetki ryhdistäytyä

Vierailija
20.08.2026 |

Nyt on oikea hetki aktivoitua työnhaussa eikä sitten joskus myöhemmin piilotyöpaikkoja löytyy kun niitä osaa etsiä avoimet hakemukset kannattaa lähettää rohkeasti ja CV sekä työnhakuprofiili pitää olla kunnossa sillä ensimmäinen vaikutelma ratkaisee yllättävän paljon

Työmarkkinoilla ei pärjää pelkällä odottamisella. Näkyvyys ratkaisee enemmän kuin moni myöntää.

Kommentit (222)

Vierailija
81/222 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töihin pääsee jos haluaa. Katselet 20km säteellä olevia firmoja ja menet paikan päälle. Kysyt onko pomo paikalla ja kerrot olevasi töitä vailla. Näin olen itse tehnyt aina ja jossain vaiheessa tärpännyt. Olen elämäni aikana ollut 4kk työttömänä.

M39

Miten haluttua työvoimaa luulet 63-vuotiaan työttömän olevan?

Kuule me ollaan yli 63v unohdettu ikäryhmä.

Saksassa aletaan heittää 63v+ työttömiä ensivuoden alusta aikaistetulle pakkoeläkkeelle. 

Kas kun ei uuniin....

Vierailija
82/222 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kannattaa otta työpaikka vastaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/222 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on sinun tekosyysi olla hakematta töitä?

Vierailija
84/222 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kannattaa otta työpaikka vastaan!

Paljonko maksat palkkaa?

Vierailija
85/222 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömän pahin vihollinen ei välttämättä ole työmarkkina vaan passiivisuus jos CV pölyttyy koneella eikä yhtään avointa hakemusta lähde viikkoihin on turha ihmetellä miksei työnantajilta kuulu mitään nyt pitää aktivoitua eikä odottaa että työpaikka koputtaa kotiovelle

Vierailija
86/222 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikille ei ole töitä

Esim. ap:lle. Täällä se vain lässyttää harhaisena ja pillua saamattomana

Vierailija
87/222 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työnhaku tarkoittaa vain TE-palveluiden ilmoitusten selaamista kahvikupin kanssa kerran viikossa kannattaa rehellisesti kysyä itseltään kuinka tosissaan sitä työtä oikeasti haluaa piilotyöpaikat löytyvät aktiivisille ja mahdollisuuksia tulee sille joka uskaltaa kysyä eikä vain odottaa

Vierailija
88/222 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömän pahin vihollinen ei välttämättä ole työmarkkina vaan passiivisuus jos CV pölyttyy koneella eikä yhtään avointa hakemusta lähde viikkoihin on turha ihmetellä miksei työnantajilta kuulu mitään nyt pitää aktivoitua eikä odottaa että työpaikka koputtaa kotiovelle

Jos on yli 60v niin aivan hailee miten aktiivinen olet. Hakemus menee suoraan roskiin.

Vierailija
89/222 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

LinkedIn-profiili kuntoon, CV teräväksi ja verkostot liikkeelle – tekosyyt voi jättää kotiin.

Mikä on LinkedIn ja CV? Ei minulla ole koskaan ollut kumpaakaan. Eikä tule olemaankaan, en ole koskaan itsestäni tehnyt mitään muutakaan profiilia nettiin. Olen ollut aina töissä.

Et tiedä mitä ne ovat, mutta tiedät ettei sulla sellaisia ole eikä tule olemaankaan :D

Niin en tiedä mitä ne sisältävät ja miksi? Olen aina ajatellut että sellaista käyttää vain johtoporras. Eikait normi työntekijöillä yleensä ole mitään CV tai LinkedIn juttuja?

Kaikkihan linkkaria käyttää ja cvt löytyy jopa mun lapsilta jotka on alle 14

Vierailija
90/222 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eliitin ainoa harrastus on työttömien asioiden päsmäröinti. Oikein naama kiiltäen ollaan aina laittamassa köyhien kannustimia remonttiin. Saman verran tai enemmän kuitenkin aina tulee kuluja, kun talousnerot laittaa kuntoon. Sotku jää ja nero lähtee tyytyväisenä jonnekin golfkerholle kaatuilemaan.

Vierailija
91/222 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikille ei ole töitä

Huolehdi lähtökohtaisesti omastani.

Vierailija
92/222 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti saisi hieman huomiota kentältä kun laittaisi mahdollisimman moni työtön yhtä-aikaa kaikki hakemukset kuun ensimmäinen päivä sisään ja valittaisi saman tien jos ei vastaus ajallaan tule. Sillä saataisiin huomiota hieman asioihin. Pieni osoitus ettei tarvitse pelleillä enempää jos halua pelleilyä itsekkään.

Vierailija
93/222 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli jos työttömät aktivoituisivat kaikki samana päivänä jättäen tttuen, asumistuentarkastuksen, harkinnanvaraisen tuen, maksusitoumushakemuksen ja muut mahdolliset, HE OSOITTAISIVAT että heissä on VOIMAA ja heidänkin asiaansa tulisi kuunnella ja toimia järkevällä tavalla tai saa sitä mitä kaiku vastaa. Jos asiat eivät parane jotain tarvitsee tehdä tälle umpihulluudelle joka Suomessa rehottaa nykypäivänä

On se kyllä tosiaan hullua rahaa tulee tekemättä mitään muuta kuin hakemuksen on hullua on.

Vierailija
94/222 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos työnhaku tarkoittaa vain TE-palveluiden ilmoitusten selaamista kahvikupin kanssa kerran viikossa kannattaa rehellisesti kysyä itseltään kuinka tosissaan sitä työtä oikeasti haluaa piilotyöpaikat löytyvät aktiivisille ja mahdollisuuksia tulee sille joka uskaltaa kysyä eikä vain odottaa

Jos työnhaku tarkoittaa työnantajien kiusaamista hakemuksilla joita he eivät halua tarkoittaa se että pilasit loputkin mahdollisuudet työllistyä omalle alallesi. Kiitos mutta vinkkisi ei ole todellisuutta.

Vierailija
95/222 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

U

Vierailija
96/222 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meen ihan pian pimeisiin töihin. Olin ennen satamassa töissä mutta minun tilalle otettiin rikollisia sinne töihin.

Joten ryhdyit itse rikolliseksi? Logic 😆

Vierailija
97/222 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä nämä legendaariset " piilotyöpaikat" ovat? 

Kun Suomessa on kuitenkin kolmesataatuhatta työtöntä.

Tuollaiset avoimet hakemukset ovat juuri niitä, mihin ei vastata, mutta rekryfirmat keräilee tietoja.

Vierailija
98/222 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnhaku ei ole päiväkirjamerkintä jonka voi kuitata kerran kuussa nyt tarvitaan näkyvyyttä yhteydenottoja avoimia hakemuksia ja kunnollinen CV sillä työnantaja ei voi palkata hakijaa jota ei koskaan näe

Vierailija
99/222 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on hyvä hetki lopettaa flegmaattinen koko päivän kestävä piereskely sohvalla ja sängyssä ja ryhdistäytyä, aikuistua ja miettiä että hetkinen, minähän voisin elättää itseni työllä ja maksaa veroja joilla yhteiskunta pyörii. Ehkä sen ihrapossun vartalonkin voisi kiinteyttää. Rasvaa pois ja lihasta tilalle.

Vierailija
100/222 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työnhaku alkaa vasta silloin kun rahat loppuvat ollaan jo pahasti myöhässä omaa osaamista kannattaa markkinoida jatkuvasti verkostoja rakentaa etukäteen ja pitää CV iskussa koska parhaat mahdollisuudet eivät aina odota työttömyysjakson alkua