Työttömillä on nyt oiva hetki ryhdistäytyä
Nyt on oikea hetki aktivoitua työnhaussa eikä sitten joskus myöhemmin piilotyöpaikkoja löytyy kun niitä osaa etsiä avoimet hakemukset kannattaa lähettää rohkeasti ja CV sekä työnhakuprofiili pitää olla kunnossa sillä ensimmäinen vaikutelma ratkaisee yllättävän paljon
Työmarkkinoilla ei pärjää pelkällä odottamisella. Näkyvyys ratkaisee enemmän kuin moni myöntää.
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Kaikille ei ole töitä
Eikö olisi hyvä jos edes itse saisit?
Kukaan työnantaja ei halua hakemuksia työttömältä, kun eivät työntekijää hae. Se muuttaa heidän suhtautumistaan koko työnhakuun. Kukaan työtön ei halua vain hakea paikkoja pakosta ja pakotettuna vaan siksi että hakemus luettaisiin ja sitä arvostettaisiin siihen vastattaisiin ja sillä olisi mahdollisuus työllistyä oikeasti aidosti. Kukaan viranomainen ei halua ylimääräistä työtä joka kuormittaa entisestään raskasta työtä jota olisi helposti horjutettava kaatumaan laittamalla vaikka joka kuun ensimmäinen päivä kaikki mahdolliset hakemukset ja tarkastukset non stoppina niin pitkään kuin joku alkaa tosissaan ymmärtämään missä tilanteessa täällä ollaan ja kenellä on vastuu ja velvollisuus oikeasti lain mukaan.
Työnsaanti on todella helppoa, kun ei edes tarvotse osata mitään saadakseen töitä. Ilman kouluja ja kokemustakin pärjääät myös ne kaikkein mämmikouraisimmatkin lahoaivot. Tarvitaan vain sukulaisia ja kavereitä päättäviin asemiin, niin makea urakehitys on kuin lasten leikkiä.
Vierailija kirjoitti:
LinkedIn-profiili kuntoon, CV teräväksi ja verkostot liikkeelle – tekosyyt voi jättää kotiin.
Tuolla profiililla ei ole suurimmalle osasta ihmisistä mitään hyötyä. Tuo on vaan yksi somealusta muiden joukossa. Aika turhanpäiväistä keskustelua tuolla käydään. Muutamiin keskusteluihin osallistunut, ja aina sinne on tullut joku besserwisser kertomaan miten asiat hänen mielestään ovat. Siinä vaiheessa se on ollut heippa moro moikka omalta osalta.
Asiaa voi levittää pleikkarin kauttakin peleissä tai discordin jos pelaa koneella eli ihmiset on siis tavoitettavissa hyvä idea lisää näitä. Ymmärrän ette tätä tarkoittanut mutta annoit tahtomattasi idean. Aktivoituminen vaatii vain sen että hake kaikki tuet ja kaikki uudelleen käsittelyt joka kuun ensimmäinen päivä niin pitkään että joku alkaa oikeasti ajatella vastuu kysymyksiä uudelleen ja alkaa järkevöittämään toimintamalleja sirkuksen ja poliittisen teatterin sijaan. Tähän olisi helppo tehdä ohjeet jolla saa mahdollisimman nopeasti kaikki tehtyä ja valitus osoitteet kun asioita ei pystytä hoitamaan lain puitteissa ajallaan.
Eli työttömät aktivoitukaa sillä saa näkyvyyttä ja tuloksia sekä on osa jotain merkityksellistä. Aika laittaa jauhot suuhun työttömien haukkujille.
Ap se aloitti taas aamunsa työttömiä haukkumalla, saatko orkkuja näistä spämmeistäsi?
Työttömät voisi alkaa kansannousuun
Vierailija kirjoitti:
Työnsaanti on todella helppoa, kun ei edes tarvotse osata mitään saadakseen töitä. Ilman kouluja ja kokemustakin pärjääät myös ne kaikkein mämmikouraisimmatkin lahoaivot. Tarvitaan vain sukulaisia ja kavereitä päättäviin asemiin, niin makea urakehitys on kuin lasten leikkiä.
"Tarvitaan vain sukulaisia ja kavereitä päättäviin asemiin." Eipä niitä monellakaan ole, tollo.
Älä jaksa jauhaa, mitä helvetin kiksejä saat näistä työtön sitä työtön tätä ja mitä työttömän pitäisi tehdä. Miksi sinä luuseri ei ole töissä, mene töihin äläkä täällä paskaa huutele!!!!!
Jaa.
Tällä työttömällä taitaa olla Oiva hetki luovuttaa.
Ei tästä ikinä mitään tule.
Taidan mennä metsään.
Eli ei muuta kun aktivoitumaan, kun joka tapauksessa halutaan että haetaan tukia pieninä erinä, niin haetaan sitten samalla joka kuun ensimmäinen päivä asumistuen tarkastukset sekä harkinnanvaraiset tuet toimeentulotuet lisätoimeentulotuet ja kaikki muut. Ei tarvitse kuin hakea mitään todisteita ei tarvita heidän on käsiteltävä asia ja annettava päätös se on se jolla saamme kuuluisuutta ja se on se jolla saamme äänemme kuuluviin.
Loppu palstapskiaisten uholle. Ollaan aktiivisia työttömiä ja osoitetaan se
Vierailija kirjoitti:
Asiaa voi levittää pleikkarin kauttakin peleissä tai discordin jos pelaa koneella eli ihmiset on siis tavoitettavissa hyvä idea lisää näitä. Ymmärrän ette tätä tarkoittanut mutta annoit tahtomattasi idean. Aktivoituminen vaatii vain sen että hake kaikki tuet ja kaikki uudelleen käsittelyt joka kuun ensimmäinen päivä niin pitkään että joku alkaa oikeasti ajatella vastuu kysymyksiä uudelleen ja alkaa järkevöittämään toimintamalleja sirkuksen ja poliittisen teatterin sijaan. Tähän olisi helppo tehdä ohjeet jolla saa mahdollisimman nopeasti kaikki tehtyä ja valitus osoitteet kun asioita ei pystytä hoitamaan lain puitteissa ajallaan.
Eli työttömät aktivoitukaa sillä saa näkyvyyttä ja tuloksia sekä on osa jotain merkityksellistä. Aika laittaa jauhot suuhun työttömien haukkujille.
Kunhan sinä jonne opettelet ensin kirjoittamaan. Kunhan hankit yli 40v työelämää, tule sitten neuvomaan.
Vierailija kirjoitti:
Töihin pääsee jos haluaa. Katselet 20km säteellä olevia firmoja ja menet paikan päälle. Kysyt onko pomo paikalla ja kerrot olevasi töitä vailla. Näin olen itse tehnyt aina ja jossain vaiheessa tärpännyt. Olen elämäni aikana ollut 4kk työttömänä.
M39
Miten haluttua työvoimaa luulet 63-vuotiaan työttömän olevan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikille ei ole töitä
Eikö olisi hyvä jos edes itse saisit?
Tiedätkö sinä muuten mitä tarkoittaa 'työ'?
Jos olet jumissa käytännössä arvottomassa asunnossa syrjäisissä kunnissa? Muuttopuuhat vireille. Isoissa kaunpungeissa (Tampere, Oulu, Turku ...) on hyvät mahdollisuudet saada tällaisinakin aikoina töitä. TE-palvelut tarjoavat koulutusta mm.telakka-alalle. jne. Riittää laittaa vaikka laittaa"huu" sähköpostiin: simo "tähän tulee piste" pollo "tähän tulee at" proton "tähän tulee piste" me niin laitan infoa tulemaan.
Naurattaa aina tämä työttömien työttömyydestä ja aktivoimisesta nauttimisenne. Olen odottanut koko ajan työtä, saa myös tarjota tai pakottaakin töihin mutta vieläkin olen työttömänä.
Te naputatte täällä netissä näitä intohimojanne kun minä samalla elän intohimoisesti elämääni. Onko nautinnollinen yhtälö? Kyllä on.
Kun kansainvälinen media alkaa kiinnostumaan suomalaisen sosiaaliturvan kriiseistä on hallituksen pakko alkaa suhtautumaan asiaan tosissaan ilman sirkustemppuja ja poliittista teatteria.
Tämä onnistuu kun laitamme kaikki mahdolliset hakemukset joka kuun ensimmäinen päivä kaikkiin tukiin ja kaikkiin lakisääteisin avustuksin ei tarvita muuta kuin laitettu hakemus se riittää mitään sisältöä ei tarvitse olla riittää kun pakottaa käsittelyyn ja lähettämään asiasta vastauksen.
Se on oikeutemme ja se olkoon äänemme
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töihin pääsee jos haluaa. Katselet 20km säteellä olevia firmoja ja menet paikan päälle. Kysyt onko pomo paikalla ja kerrot olevasi töitä vailla. Näin olen itse tehnyt aina ja jossain vaiheessa tärpännyt. Olen elämäni aikana ollut 4kk työttömänä.
M39
Miten haluttua työvoimaa luulet 63-vuotiaan työttömän olevan?
Kuule me ollaan yli 63v unohdettu ikäryhmä.
Eli palstan työttömien haukkujille on aika laittaa luuta kurkkuun.
Sen päivän kun näkisi, pitäisi nousta sohvalta ja sammuttaa pleikkari jne...