Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömillä on nyt oiva hetki ryhdistäytyä

Vierailija
20.08.2026 |

Nyt on oikea hetki aktivoitua työnhaussa eikä sitten joskus myöhemmin piilotyöpaikkoja löytyy kun niitä osaa etsiä avoimet hakemukset kannattaa lähettää rohkeasti ja CV sekä työnhakuprofiili pitää olla kunnossa sillä ensimmäinen vaikutelma ratkaisee yllättävän paljon

Työmarkkinoilla ei pärjää pelkällä odottamisella. Näkyvyys ratkaisee enemmän kuin moni myöntää.

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet jumissa käytännössä arvottomassa asunnossa syrjäisissä kunnissa? Muuttopuuhat vireille. Isoissa kaunpungeissa (Tampere, Oulu, Turku ...) on hyvät mahdollisuudet saada tällaisinakin aikoina töitä. TE-palvelut tarjoavat koulutusta mm.telakka-alalle. jne. Riittää laittaa vaikka laittaa"huu" sähköpostiin: simo "tähän tulee piste" pollo "tähän tulee at" proton "tähän tulee piste" me niin laitan infoa tulemaan.

Mikäs pahvipää sinä olet, pitäiskö tässä yli 63v. mummojen vielä telakalle mennä, tunkea nuorempien riesaksi työpaikoille.

Vierailija
42/74 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kansainvälinen julkisuus mediassa voisi saada päättäjät harkitsemaan vakavissaa mitä ovat tehneet ja se pitää tehdä tämän hallituksen aikana ja jos asiat eivät muutu niin niin monesti että uskovat jatkaen seuraavan hallituksen aikaan jos tämä ei muutu. Silloin osoitetaan kenellä on lain mukaan vastuu hoitaa velvoitteensa ja kuka on se joka näistä velvotteis6a SLUIBAA se ei ole työtön.

TYÖTTÖMÄ KUULKAA TÄTÄ

Opettele kirjoittamaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno homma että töitä on tarjolla mukavasti. Työttömien on syytä alkaa aktivoitumaan ja lähteä työnhakuun.

Vierailija
44/74 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on työttömien aika lopettaa Kelan tukien varassa laiskottelu. Töitä on vaikka kuinka paljon joten on vara valita mitä tekee.

Oletko jossain suljetulla?

Vierailija
45/74 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömien haukkujat, nuo puolenaivosolun jumalat, he halveksuvat sinua heille ole mitätön ja he kokevat että heillä on oikeus polkea sinua miten haluavat. Osoita että olet enemmän joka kuun ensimmäinen päivä kaikki hakemukset kaikki uudelleen käsittelyt ja niin pitkään että joku jolla on oikeasti aivot ja ymmärrys alkavat hoitamaan tätä työttömyyttä ja tukipolitiikkaa. Joku jonka ideologiat eivät ole 50 luvun Tarzanista jossa valkoiset jumalat opettavat muille alempiarvoisille mitä heidän tulee tehdä.

Vierailija
46/74 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön aktivoidu käytä ääntäsi ja hae kaikki tuet ja uudelleen käsittelyt joka kuun ensimmäinen päivä tämä on tärkeää. Mitä useampi näin tekee on päättäjien vähitellen pakko herätä unestaan.

Vierailija
47/74 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko 18v. personal trainer, joka kertoo kuinka proteiinijuoma auttaa pitämään kropan kondiksessa?

Vierailija
48/74 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä useampi työtön lukee tämän sen parempi, *Asiaa kannattaa pitää esillä muistakaa työtön ei ole aloittanut tätä mutta me voimme lopettaa tämän aktivoitumalla.

Vierailija
49/74 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

LinkedIn-profiili kuntoon, CV teräväksi ja verkostot liikkeelle – tekosyyt voi jättää kotiin.

Mikä on LinkedIn ja CV? Ei minulla ole koskaan ollut kumpaakaan. Eikä tule olemaankaan, en ole koskaan itsestäni tehnyt mitään muutakaan profiilia nettiin. Olen ollut aina töissä.

Vierailija
50/74 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä asiaa yllä keskustele siitä muiden kanssa, älä välitä jos palstansortajat sinua haukkuvat. Mieti oletko tyytyväinen tilanteeseen. Mieti kuka siihen on syyllinen. Mieti miten saamme asian esiin

Vierailija
51/74 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töihin pääsee jos haluaa. Katselet 20km säteellä olevia firmoja ja menet paikan päälle. Kysyt onko pomo paikalla ja kerrot olevasi töitä vailla. Näin olen itse tehnyt aina ja jossain vaiheessa tärpännyt. Olen elämäni aikana ollut 4kk työttömänä.

M39

Ei toiminu mulle, mutta ihan kivat tipsit.

Vierailija
52/74 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arto Satonen kävi henkilökohtaisesti hakemassa Filippiineiltä hoitajia vaikka Suomessa on hoitajia työttömänä. Tällä tavalla Kokoomus haluaa laskea suomalaisten palkkoja ja tehdä suomalaisista turhia ja työttömiä.

Sellainen koti, kirkko ja isänmaa-puolue meidän Kokoomus!

Vierailija
53/74 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus otsikoineen on niin solvaava ja ymmärtämätön asioiden oikeasta tilanteesta, että sellaista ei voi olla käyttämättä hyväksi. Työttömien tulisi osoittaa mieltään ja mieluiten niin että se tuntuu konkreettisesti siellä missä se konkreettisesti vaikuttaa työttömän elämässä, eli tukipolitiikassa. Me saamme muutoksen aikaan kun yhdistäydymme näitä sortajia vastaan

Ketä me?

Vierailija
54/74 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmisto tuhoaa aina yhteiskunnan, jonka jälkeen toiset joutuvat sen pelastamaan. 

Poliittisen vasemmiston keinoja lisätä vasemmiston äänestäjiä, on pilata koko maan tulevaisuus ja näin saada lisää epätoivoisia vasemmiston äänestäjiä. Poliittinen vasemmisto elää epätoivon levittämisestä. Siksi vasemmisto tuo maan täyteen raiskareita ja uusia kehitysmaiden ongelmia.

Vasemmiston toiminta on itseään ruokkiva epätoivon syöksykierre, mikä lisää vasemmiston äänestäjiä, mutta maan ongelmat vaan kasautuvat. 

Siksi vasemmisto lupaa enemmän kuin yhteiskunta kykenee lupausta lunastamaan. Tämä tiedetään vasemmiston johdossa, mutta siitä ei välitetä, koska se takaa vasemmiston menestyksen. 

Vierailija
55/74 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

LinkedIn-profiili kuntoon, CV teräväksi ja verkostot liikkeelle – tekosyyt voi jättää kotiin.

On jo, ja soittelen parin rekrykonsultin kanssa lähes viikottain. Minussa ja CV:ssäni ei ole mitään vikaa, töitä ei vain ole entiseen malliin. 

Vierailija
56/74 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on LinkedIn ja CV? Ei minulla ole koskaan ollut kumpaakaan. Eikä tule olemaankaan, en ole koskaan itsestäni tehnyt mitään muutakaan profiilia nettiin. Olen ollut aina töissä.

Et tiedä mitä ne ovat, mutta tiedät ettei sulla sellaisia ole eikä tule olemaankaan :D

Vierailija
57/74 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töihin pääsee jos haluaa. Katselet 20km säteellä olevia firmoja ja menet paikan päälle. Kysyt onko pomo paikalla ja kerrot olevasi töitä vailla. Näin olen itse tehnyt aina ja jossain vaiheessa tärpännyt. Olen elämäni aikana ollut 4kk työttömänä.

M39

Hyvä se on leuhkia, kun on joku ihmejätkä. Entä tavalliset ihmiset, eipä kiinnostusta ole siinä tapauksessa.

Vierailija
58/74 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy itseltäsi onko oikein että sinua haukutaan, solvataan, rankaistaan, vähätellään? Mieti voisitko tehdä asialle jotain. Yksi tapa olisi juuri osoittaa kuinka kriisissä suomalainen politiikka on. Jos menet tänään taiteiden yöhön tai tapaat kavereitasi keskustele tästä ystäviesi kanssa levitä ideaa että osoittamalla tyytymättömyyttään järjestelmään voit saada muutoksen aikaan. Voisit hakea kaikki tuet joka kuun ensimmäinen päivä osoittaaksesi kuinka työttömyyttä ei oteta vakavasti, jos mikään muu ei auta iskemme sinne missä se tuntuu kustannuksiin. Se että joku poliitikko valehtelee että tilanne on vakava ei sitä tarkoita etteikö hän voisi asiaa pahentaa kuten tämä hallitus on tehnyt. Osoittamalla tyytymättömyyttä ja osallistumalla tarkoituksella tukipolitiikan haavoittuvaisuuden olet muka jossain suuremmassa ja tarpeellisessa, nyt olet vain juntttien solvauksen kohde ja poliittisen sirkuksen pelinappula.

Vierailija
59/74 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

persujen vastaus maata kurjistavaan sekä työmarkkinoita tuhoavaan omaan politiikkaansa, "vasemmiston vikaa".

Vierailija
60/74 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa pitäisi työssäkäyvien palkkoja nostaa huomattavasti, tällöin
myös työttömän kannattaisi hakeutua töihin.
Palkan pitäisi aina ajaa etuuksien ohi ettei tarvitsi miettiä, kannattaako työnteko.
T.Jamppa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä