Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työttömillä on nyt oiva hetki ryhdistäytyä

Vierailija
20.08.2026 |

Nyt on oikea hetki aktivoitua työnhaussa eikä sitten joskus myöhemmin piilotyöpaikkoja löytyy kun niitä osaa etsiä avoimet hakemukset kannattaa lähettää rohkeasti ja CV sekä työnhakuprofiili pitää olla kunnossa sillä ensimmäinen vaikutelma ratkaisee yllättävän paljon

Työmarkkinoilla ei pärjää pelkällä odottamisella. Näkyvyys ratkaisee enemmän kuin moni myöntää.

Kommentit (222)

Vierailija
101/222 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

piilotyöpaikkoja löytyy

Miksi työpaikka on piilotyöpaikka?

Vierailija
102/222 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

“Töitä ei löydy” on helppo lause mutta paljon vaikeampi kysymys on kuinka monelle työnantajalle olet itse soittanut kuinka monta avointa hakemusta lähettänyt ja kuinka aktiivisesti olet omaa osaamistasi viime kuukausina tarjonnut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/222 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoin hakemus tarkoittaa että lusmu juoppo yrittää väkisin töihin tai täyttää velvollisuutensa pakolla, se on nykypävää, ennen avoin hakemus oli osoitus siitä että halusit töitä ei ole enää KIITOS halituksen.

Avoin hakemus siis se juoppo työtön luuseri kuvittelee että kun työpaikka aukeaa hän on mukana haussa, no eipä olekkaa hänet on siirretty juoppojen typerien luusereiden lokeroon kun haki paikkaa silloin kun sitä ei haluttu. 

Hallitus ja lait ovat tuhonneet työmarkkinat suomessa ja kun kuvittelet ettei tämä ole totta se tarkoittaa vain ettet tiedä mistä puhut koska et ole työtön ja elät aikaa vuosia sitten. Sitä aikaa ei enää vois soveltaa nykypäivään se on kuopattu ja haudattu. Jokainen järkevä tietää että työhaun kunnioittaminen on saatava takaisin. Hakemuksia pitäisi alkaa kohtelemaan hakemuksina eikä pakkopullana. Työttömiä pitäisi kohdella ihmisinä eikä viallisina.

Työttömänä toivon että edes joku lukisi hakemukseni eikä  leimaisi minua kuin vauvapalstan tunari joka luulee osaavansa ja tietävänsä kaiken paremmin kuin muut. Sille on muuten ihan lääketieteellinen termi jossa yliarvioi omat tietonsa ja taitonsa Ja sellaista käytöstä esiintyy täällä paljon.

Vierailija
104/222 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

LinkedIn-profiili kuntoon, CV teräväksi ja verkostot liikkeelle – tekosyyt voi jättää kotiin.

Niin. Panda irtisanoo 140.

Vierailija
105/222 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta pois suomeen kaivataan vain filippiiniläisiä kokkeja tekemään nollatuntisopimuksia ja sitoutumaan työskentelyyn pelkästään firmaan johon työlupa on haettu- Saispa saman suomalaisille, t, kokoomuslainen

Vierailija
106/222 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan rekrytoija ei tule kotiisi selvittämään kuinka hyvä työntekijä olisit jos CV on piilossa profiili puuttuu ja hakemuksia ei lähde maailmalle silloin ongelma ei välttämättä ole osaamisen puute vaan se ettei kukaan pääse koskaan näkemään sitä

Vierailija
107/222 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin

Vierailija
108/222 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

“Töitä ei löydy” on helppo lause mutta paljon vaikeampi kysymys on kuinka monelle työnantajalle olet itse soittanut kuinka monta avointa hakemusta lähettänyt ja kuinka aktiivisesti olet omaa osaamistasi viime kuukausina tarjonnut

Mikäli yhtään olisit perillä asioista, niin monet organisaatiot ovat ottaneet avoimen hakemuksen lähetyksen mahdollisuuden pois. Syynä sitä kautta tulevat älyttömät määrät hakemuksia. Yleensä sillä hetkellä yrityksellä ei ole tarvetta uusille työntekijöille. Sit, kun tarve työntekijälle on, julkaistaan tätä hakuilmoitus.

Vierailija
109/222 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töihin pääsee jos haluaa. Katselet 20km säteellä olevia firmoja ja menet paikan päälle. Kysyt onko pomo paikalla ja kerrot olevasi töitä vailla. Näin olen itse tehnyt aina ja jossain vaiheessa tärpännyt. Olen elämäni aikana ollut 4kk työttömänä.

M39

Harvinaisen paska ohje btw. Oman alani firmoihin et pääse edes ovista sisään. Et lähdetään siitä liikkeelle. Nytkin olen sellaisessa töissä, niin edes piha-alueelle et pääse, mikäli et näytä kulkulätkää. Henkilökortti pitää olla aina näkyvillä. Käytännössä kaikki ovet ovat sähkölukoilla kiinni, eli aukeavat napilla tai lätkällä.

Vierailija
110/222 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin neiti natsihuora, nyt vihapuheketjusi lähtee FITTUUN! 

Vierailija
111/222 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 45 vuotias ja hakenut töitä 26 vuotta joten pitäkää tunkkinne lähen nyt sairaseläkkeelle

Vierailija
112/222 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vit un huo rat valitatte että ette tee töitä mutta ette tarjoa niitä 26 vuoteen 

Vierailija
113/222 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töihin pääsee jos haluaa. Katselet 20km säteellä olevia firmoja ja menet paikan päälle. Kysyt onko pomo paikalla ja kerrot olevasi töitä vailla. Näin olen itse tehnyt aina ja jossain vaiheessa tärpännyt. Olen elämäni aikana ollut 4kk työttömänä.

M39

Muista: jämäkkä kädenpuristus ja rävähtämätön katse pomon silmiin.

Jos onnistut jotenkin huomaamatta livahtamaan  kulmahuoneeseen.

Vierailija
114/222 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avoin hakemus tarkoittaa että lusmu juoppo yrittää väkisin töihin tai täyttää velvollisuutensa pakolla, se on nykypävää, ennen avoin hakemus oli osoitus siitä että halusit töitä ei ole enää KIITOS halituksen.

Avoin hakemus siis se juoppo työtön luuseri kuvittelee että kun työpaikka aukeaa hän on mukana haussa, no eipä olekkaa hänet on siirretty juoppojen typerien luusereiden lokeroon kun haki paikkaa silloin kun sitä ei haluttu. 

Hallitus ja lait ovat tuhonneet työmarkkinat suomessa ja kun kuvittelet ettei tämä ole totta se tarkoittaa vain ettet tiedä mistä puhut koska et ole työtön ja elät aikaa vuosia sitten. Sitä aikaa ei enää vois soveltaa nykypäivään se on kuopattu ja haudattu. Jokainen järkevä tietää että työhaun kunnioittaminen on saatava takaisin. Hakemuksia pitäisi alkaa kohtelemaan hakemuksina eikä pakkopullana. Työttömiä pitäisi kohdella ihmisinä eikä viallisina.

Työttömänä toivon että edes joku lukisi hakemukseni eikä  leimaisi minua kuin vauvapalstan tunari joka luulee osaavansa ja tietävänsä kaiken paremmin kuin muut. Sille on muuten ihan lääketieteellinen termi jossa yliarvioi omat tietonsa ja taitonsa Ja sellaista käytöstä esiintyy täällä paljon.

Ajat ovat muuttuneet Suomessa ei arvosteta ahkeria työntekijöitä vaan heidät siirretään suoraan sairaseläkkeelle 

Vierailija
115/222 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaadin hyvää työtä ja palkkaa. En tee mitään paskatyötä kuten vanhushoitoa,siivousta yms. Palkka pitää olla 2,5 tonnia nettona ja työ vakkarityötä ei mitää pompottelua työsuhteista toiseen

Vierailija
116/222 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikka ei löydy sillä että työnhakija näyttää aktiiviselta järjestelmässä CV kuntoon hakemus sisään yhteydenotto työnantajaan ja homma liikkeelle koska pelkkä aktiivisuuden esittäminen ei maksa vuokraa eikä tuo palkkaa tilille.

Vierailija
117/222 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työllistyminen ei tapahdu klikkaamalla tarpeeksi monta kertaa oikeita painikkeita hakemus pitää saada työnantajan pöydälle osaaminen esiin ja keskustelu käyntiin sillä sähköinen aktiivisuus ei vielä tarkoita että kukaan olisi kiinnostunut palkkaamaan.

Vierailija
118/222 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikille ei ole töitä

Pitäskö kysyä ensin?

Kysy perseeltäs. 

Vierailija
119/222 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työt menee aktiivisimmille.

100 hakemusta 10 haastattelua 1 työpaikka.

Pitää vaan takoa menemään. Hakemuksiin panostettava ja kerrottava miten ratkaiset työantajan ongelmat.

Geneerinen CV työhistoriasta ei pelkästään auta.

Vierailija
120/222 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarjoa sä vammainen natsihuora vaikka sitä persettäs mutta älä tule parempiasi neuvomaan!