Markus Lohi: Työttömät ”ilmaistöihin”
"Keskustan varapuheenjohtaja Markus Lohi ehdottaa, että työttömiltä voitaisiin edellyttää esimerkiksi järjestötyöhön osallistumista täyden etuuden saamiseksi. Hänestä kyse olisi ennen kaikkea syrjäytymisen ehkäisystä."
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/14d6d355-1f10-4946-b369-b6ec54c1a…
Hyvä ehdotus, nyt kun järjestöjen STEA rahoituksia leikataan työttömät voisivat tehdä järjestötyöt.
Kommentit (676)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koittaisivat nyt päättää että mitä se työtön saa tehdä. Työkkärin mielestä et saa edes harrastaa tai tehdä vapaaehtoistyötä mutta nyt yhtäkkiä onkin ihan ok mennä mummoja ulkoiluttamaan tai myymään makkaraa urheiluseuran nimissä.
Itse toimin eräässä järjestössä vapaaehtoisena ja se homma vaatii omaa halua ja mielenkiintoa. Ei siitä mitään tule jos sinne pakotetaan tyypit.
Antaisivat työttömien harrastaa, opiskella yms. niin ei tulisi syrjäytymistä. Tottakai tällä nykytyylillä syrjäytyy kun ainoa oikea tapa olla työtön on olla kiltisti kotona, kirjoitella hakemuksia ja odotella soittoja.
Tämä. Ei normaali aikuinen ihminen muutenkaan mihinkään työttömäksi jouduttuaan syrjäydy, vielä vähemmän jos ei rajoitettaisi omia pyrkimyksiä kohentaa aemaansa tai auttaa muita. Kuten omaehtoista opiskelua tai vapaaaehtoistyötä.
2 X tämä. Mullekin vihjailtiin, että syrjäydyn, kun olen pitkäaikaistyötön. Yritettiin ahdistella ns. pajalle, jopa työtarjous osoitettiin ko. paikkaan. Kyseltiin aamuheräämiset ja sellaiset normaalit rutiinit.
Olen 63 vuotias mummo. 42 vuotta työuraa takana.
En mitenkään usko, että syrjäydyn tässä iässä, aamullakin herään, kas, kun ei nukuta.
Alle kahden vuoden päästä olen eläkkeellä. Eipä taida kukaan huolehtia, että syrjäytyykö mummo vai ei.
Jos nyt uhataan ilmaistöillä, niin itkettää, jos ei naurata.
Eli pitkäaikaistyötöntä mummoa ei työt kiinnostanut vaikka jopa tarjottiin (ahdisteltiin).Itse olin sinua vanhempi js menin ilomielini kun töitä tarjottiin.Mutta en ole koskaan ollut työnvieroksuja vaan kaikki työ on kelvannut.
Hyvinvointialueelta irtisanottavat osaavat varmaan tehdä voileipiä. 595 yleistuella töihin vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli töitä olisikin tarjolla, niistä ei vaan haluta maksaa palkkaa?
Tää. Kyllä Suomessa tekemätöntä työtä piisaa, vaikka palkanmaksuhalukkuutta ei olekaan.
Tämä helpottaisi hoitajienkin työtä. Aina ollaan haukkumassa hoitajia, kuinka ovat laiskoja, kun ei viedä mummoja ulos ja järjestetä virikkeitä. Totuus on kuitenkin se ,että hoitajille on sälytetty niin paljon kaikkea muuta ylimääräistä hoitotyön lisäksi alkaen keittiötoistä, viriketoiminnasta, pyykkäyksestä yms. että mitään ylimääräistä ei ehdi tehdä, ei kunnolla edes pysähtyä mummojen kanssa jutteleen.
Jos tunnet pistoksen sydämmessäs, niin tule pitämään seuraa heille vaikka kirjanlukua istuallasi:)
Työttömien lukumäärä saataisiin laskuun, kyseenalainen keino.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ehdotus. Työttömille on tärkeää saada kuntouttavaa ja työkykyä ylläpitävää työtä.
Paras ehdotus aikoihin.
Kannatan myös. Miksi makoilla kotona ja nostaa rahaa vastikkeetta?
En ole kuntoutuksen enkä työkyvyn ylläpitämisen tarpeessa:)! Työeläkeiän täyttymiseen 5 kk aikaa. Ei todellakaan aikomustakaan tehdä yhtään mitään ilmaiseksi!
Olen jo aloittanut elämästä nauttimisen. Käyn rantasaunalla uimassa (talvella avannossa), harrastan kieliopintoja, käyn teatterissa, konserteissa, elokuvissa ja baareissa/ravintoloissa tapaamassa ystäviä ja entisiä kollegoja. Syysiltojen pimetessä matkustan etelän lämpöön. Katkaiskoon vaikka kaikki "tuet" (joita tällä hetkellä en saa), 5 kuukauden päästä alkaa paukkua työeläke:). KEVA:n laskurin mukaan arviolta 3000€ bruttona. Kyllä se minulle riittää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun hoitajille saa tehdä vuoden työsopimuksia ilman perustetta niin mitä he ostaa, kun ei saa asuntovelkaa?
Sama käytäntö on ollut jo vuosia,ketjutettu sopimuksia tai esim.kunnissa otettu toinen tilalle kun määräaikaisuus loppuu.
Mutta nyt ei tarvitse mitään perustetta. Ei tarvitse olla sijaisuus.
Mulla ketjutettiin 10 vuotta, sitten vakinaistettiin ja koko ajan olin töissä ollut. Tosin määräyskirjassa oli usein viikonlopun tauko, jolloin paloi kaikki lomat eli 3 vuotta lomatta...oli kivaa aikaa. Ja nyt eläkkeelle siirtyessäni huomasin ettei alle kuukauden sopimuksista kertynyt eläkettä, vaikka kesto oli vuositolkulla. Ne viikonlopun katkot aiheutti sen. Näin tehtiin ennen, toivottavasti ei enään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kepu haluaa renkejä ja piikoja, ei mitään uutta.
Rengeille ja piioillekin sentään maksettiin palkkaa.
Yleistuki 595e/kk korvaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme vimma saada työttömät töihin ilman palkkaa. Jokainen tuollaista ehdottava saisi mennä itse töihin ilman palkkaa. Kun siitä työstä ei ole tekijälle mitään hyötyä ilman sitä palkkaa.
Saahan työton jotain työttömyyspäivärahaa tekemättä mitään. Työssä käyvän tarttee kuitenkin tehdä useampi päivä niitä töitä, että saa saman summan. Eli sinä saat rahaa tekemättä mitään mutta minä en saa yhtään vastikkeetonta rahaa.
Työstä maksetaan palkkaa ja työttömyydestä tukea.
Miksi toisille pitäisi maksaa palkkaa (josta kertyy eläkettä) ja toisille ei maksettaisi palkkaa tehdystä työstä? Kerrotko minulle, miksi?
Kertyyhän sitä työeläkettä äitiyslomalta, vanhempainvapaalta ja opiskelusta...miksei siis myös tuosta ehdotuksesta? Kehittämisen paikka
Millä rahoilla tällaistä systeemiä oikein pyöritettäisiin, jos työtä alettaisiin tehdä yhä enemmän yhteiskunnan tuloilla? Miksi yhteiskunnan pitäisi tarjota organisaatioilla ilmaista työvoimaa ja eriarvoistaa ihmisiä kahteen kastiin?
Jos se työttömyyspäiväraha on jotain 600e ja sen edestä tekisi töitä kuukausittain vaikka 20tuntia töitä, ei siitä paljon eläkettä kerry mutta jotakin kuitenkin. Eli yhteiskunnan menot ei varmaan kauheesti lisäänny. Hullumpaankin humppaan rahoja kyllä menee.
Ja kaikki tuosta työttömien joukosta ei ole oikeesti työkykyisiä, ei heitä voi laitta vanhuksia avustamaan tai haravoimaan.
Yleistuesta ei kerry eläkettä.
Yleistuesta ei mutta jos tuosta velvoite työstä saisi?
Kyllä on ala-arvoista. Lohi huolehti siitä, ettei hänen puolueensa ainakaan pääse vaalivoitolle ja hallitukseen. 😂
Työttömän pitää jo hakea töitä, vastikkeena tuen saamiselle. Tuki ei siis ole vastikkeetonta, jotain sellaista, jota vaan nostetaan ilman, että mitään tarttisi tehdä sen saamiseksi.
Jopa osa-aikatyössä olevan pitää edelleen hakea töitä, vaikka on jo yhdessä paikassa töissä.
Ja sitä paitsi se korvaus on nimens' mukaisestikin työttömyys-tukea, eikä esim. (ilmais)työnteon tukea. Jos tekee töitä, siitä maksetaan jo palkkaa.
Onko nämä edustajien heitot aina joku hiilihanko jolla välillä töikitään kansaa? Tämä ei kosketa häntä itseään? Niinpä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme vimma saada työttömät töihin ilman palkkaa. Jokainen tuollaista ehdottava saisi mennä itse töihin ilman palkkaa. Kun siitä työstä ei ole tekijälle mitään hyötyä ilman sitä palkkaa.
Ihme vimma työttömillä saada valtiolta rahaa, ilman työntekoa. Jokainen tuollaista ehdottava saisi mennä töihin . Kun siitä työttömästä ei ole valtiolle mitään hyötyä ilman työpanosta.
Työstä kuuluu saada oikeaa TESsin mukaista palkkaa ja edut oikeassa työsuhteessa.
Niin, jos on pätevä, suurin osa työttömistä on vempuloita jotka ei osaa mitään
57000 työtöntä on suorittanut korkeakoulututkinnon.
Osaavat siis lukea? Ja tehdä voileipiä? Vai ovatko ylikoulutettuja ko.hommiin?
Eihän työtön saanut löydä leipomassa pullaa vanhuksille tukehtumisvaaran vuoksi. Kuitenkin kaupasta ostetut pullat eivät olekaan vaarallisia.
Onko siis voileipien teko sallittua? Missä menee raja? Kuka määrittelee?
Vierailija kirjoitti:
Istuisin siellä jakkupuku päällä hoikkana ja ryhdikkäänä, ja laittaisin pullukat kipittämään.
Olisi nautinnollinen tilanne. Rullaisin katumaasturillani parkkiruutuun rauhallisesti. Sieltä korkeuksista minä laskeutuisin pullukoiden maailmaan piikkikoroissani ja kynnet terävinä eilisen kynsihuollon jäljiltä.
Oletko CV19 pedonmerkin kansaan lanseerannut S amarin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaiva-palsta (vauva-) on Suomen suurin työttömien ja muun joutoväen "essonbaari".
Täällä vastustetaan kaikkea mikä liikkuu ja toimii.
Hyvä, jatkaka lorvailua. Meen takaisin työhön. Kiitos.
Järkevä ehdotus, jossa työkuntoa joutuu ylläpitämään. Työttömyys- ja muille tuille pitää vihdoinkin asettaa velvoitetta.
Työministeri Lauri Ihalaisen, SDP, 1990-luvun esittämää (ja toteuttamaa?) mallia tämä on. Silloin SDP oli vielä vastuullinen valtionhoitajapuolue.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme vimma työttömillä saada valtiolta rahaa, ilman työntekoa. Jokainen tuollaista ehdottava saisi mennä töihin . Kun siitä työttömästä ei ole valtiolle mitään hyötyä ilman työpanosta.
Missä niitä palkkatöitä sitten on arvon pahvi? Joillain ei sitten hissi nouse ylös asti, ei edes puoleen väliin. Joskus miettinyt miten saatanan yksinkertaisen näköisiä ihmisiä nämä ovat jotka näitä laittaa.
Näin työttömät äänestivät vuoden 2023 eduskuntavaaleissa:
1. Persut
2. Vasemmistoliitto
3. SD
Muut puolueet (keskusta, vihreät, kokoomus, RKP, KD) ovat työttömien keskuudessa perinteisesti selvästi pienempiä.
Lohen läskimaha ei ole päivääkään tehnyt fyysistä työtä. Läski vois itse mennä palkatta mummoille pitämään seuraa
Luulisi kaikille olevan selvä, että vastikkeeton toisten rahoilla pitkään eläminen ei toimi.
Aikoinaan kun sosiaalituki luotiin, pummeja oli rajallinen määrä. Nyt niitä on satojatuhansia ja vasemmisto haalii lisää maailman ääriltä.
Älkää välittäkö, vainoavat ja kiusaavat, mutta ei tule tapahtumaan, koska EI enää EHDI. Jeesus Kristus on jo ovella: plandemia oli kristittynen lopun aikojen vaino, CV19 injektio pedonmerkki, Trump on Danielin Kirjan Pieni Sarvi/antikristus (joita on monia), 2020 hallitukset, YK, WHO, WEF, EU, nato pedon, Israel on jo ympäröity, Eurooppa palaa ja Babylon ja sen kauppiaat hyvää vauhtia tuhoutumassa.
https://m.youtube.com/@geraldbadalamento4906/posts
https://bibledecode.substack.com/p/the-persecution-of-the-unvaccinated
Markus Lohi: Työttömät "ilmaistöihin", nyt lähti Kepukin Persujen ja Kokoomuksen linjalle
"Keskustan varapuheenjohtaja Markus Lohi ehdottaa, että työttömiltä voitaisiin edellyttää esimerkiksi järjestötyöhön osallistumista täyden etuuden saamiseksi. Hänestä kyse olisi ennen kaikkea syrjäytymisen ehkäisystä."
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/14d6d355-1f10-4946-b369-b6ec54c1a…
Onkohan Kokoomus, Persut ja Kepu kabineteissa jo sopineet hallitusyhteistyöstä kun ihmisten pakkotyötä sosiaaliturvan ehtona kaikki ehdottelevat vuorotellen?
Vttu järjestäisivät palkkatyötä, sitä Suomen lähes 400 000 työtöntä ja 150 000 pitkäaikaistyötöntä tarvitsee, ei pakkotyöpuuhastelua sosiaaliturvalla. Työtä tekevä on työläinen, ei työtön ja työstä saa palkkaa sekä tessin mukaiset työsuhde-edut mm. loma- ja työeläkekertymän, ei sosiaaliturvaa. Pakkotyöpuuhastelu on orjuutta.
Ei ole orjatyötä, vaan kannustusta! Usko jo!
T. Marko Ahven