Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt on keskustakin ajamassa työttömät ilmaistöihin?!

Kommentit (179)

Vierailija
101/179 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulisi piristävän työttömän päivää... pieni puuhastelu. Pelkkä kotona notkuilu, tekemättä mitään, käyhän sekin ennemmin tai myöhemmin uuvuttavaksi. Kannatan.

Säkö sitten vaan notkuisit kotona sohvalla jos ei ois työnantaja tai viranomainen piiskaamassa toimintaan? 

Voi voi, aika paha toiminnanohjauksen häiriö pitää olla. Me normaalit ihmiset keksimme kyllä helposti kaikenlaista puuhaa vapaa-ajalla 

Pitkän työttömyyteni aikana ei koskaan ollut tekemisestä puute tai tullut aika pitkäksi. Puute oli rahasta ja oikeudesta opiskella omaa alaa, mikä rajoitti tekemistä.

Tälläisen populistisen ääntenkalastelun sijaan Lohi voisi miettiä keinoja, joilla oikeasti syntyisi uusia työpaikkoja ja uusia palkanmaksukykyisiä työnantajia. Niille olisi tarvetta.

Vierailija
102/179 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein muutamia vapaaehtoistöitä kun jouduin hetkeksi työttömäksi aikoinaan. Omasta halusta ja osittain siksi, että oli tullut ero ja kuopuskin muutti omilleen joten olin yksinäinen. Täytyy sanoa, että en olisi päivääkään tehnyt näitä töitä jos joku olisi "pakottanut" ja ei ollut oma sydän mukana näissä missä kävin plus se, että oma elämäntilanne antoi sille aikaa. Tyttäreni on nyt vastaavasti työtön, mutta hänen päivänsä ovat täyttä työtä kun on 4 lasta, 2 koiraa ja koti hoidettavana (mies tekee reissutöitä) sekä hakee aktiivisesi töitä (tekee hakemuksia, käy haastatteluissa). Ei tyttäreni elämäntilanteeseen sovi vapaaehtoistyöt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/179 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuoret, ulkomaalaiset ja eläkeläiset myös pakkotöihin niin pian meillä ei ole syrjäytyneitä! Kyllä metsässä riittää risuja kerättäväksi, toiset voi sitten mennä ripottelemaan niitä sinne takaisin, eks joo!

Se on kyllä totta et työ ja metsässä oleminen tekee terveeks. Siellä työttömänä asfakttiviidakossa kerrostaloyksiössä se mielenterveys menee

Entä työttömänä metsän keskellä (niin kuin minä)? 

Vierailija
104/179 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kansanedustaja ei tule uudelleen valituksi, eikä löydä heti uutta työtä, niin myös hänet sitten velvoitettava näihin ilmaistöihin järjestöihin. Vaikka kitkemään rikkaruohoja urheilukentälle. Sopeutumiseläke luonnollisesti poistettava myös. Onko tämä hyvä resepti Markus Lohi? 

Markus ei välitä, koska Markus on turvassa. Hän on juristi, yrittäjä, kansanedustaja, puoluepamppu ja kahdeksan lapsen isä, joten rahaa ja tukirahaa riittää. Hyvät veljet pitävät huolen, ja vanhoillislestadiolaisella Markuksella on se pilven päällä istuva mielikuvituskaveri perälautana.

Vierailija
105/179 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kun saataisiin heille pakollinen keltainen merkki vaatteisiin! näin työttömän voisi tunnistaa ja työnantajat löytäisivät heidät

Heiltä tulisi myös poistaa oikeus äänestää kunnes ovat töissä.

Oikeastaan työttömät voisi myös siirtää omalle asuinalueelleen missä aidat ympärillä.

Tämä varmasti korjaisi talouden 

Vierailija
106/179 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se "ilmaistyö" on vain vastike, kun yhteiskunta maksaa sulle koko elämisesi.

Niin ilmaistyöllä ei voida alkaa paikkaamaan ja korvaamaan työvoimaa- tuo on vääjäämätöntä. kaikki työ mikä voidaan teettää kellä vaan- ei vaadi koulutusta- vain opastus, niin tarvitaan enää palkollisia vähän. Firmat taktikoi.  Tuo vie huonoon suuntaan vääjäämättömästi.

Se vastikkeellisuus-  voisi olla  määrätunnit luentoja, koulutusta, yleissivistävää, omaa ammatillista polkua tukevaa,  johdantoa uudelle alalle ja rahoitusta  opiskella uusi alakin sitten kokonaan.

Uskoisin, että ne työntekijät  joita on vielä työpaikoilla  menettävät hermonsa ja kokevat kuormitusta  kun sinne vyöryy yhtä sun toista MYÖS  ns epäainesta, joilla ei edellytyksiä ole mm vanhustenhoitoon. ( toki on paljon akateemisia työttömiä, niitä joilla valmiina jokin ok koulutus- sekä työhistoria- eli fiksua sakkia, mutta pakko huomioida sekin marginaalinen ryhmä joilla ei ole tavallaan edes edellytyksiä minkäänlaiseen työelämään.

Pelkästään aiemmin ne ns työhönosoitukset - populaatio jotka saivat työvoimatoimistosta työhönosoituksen x paikaan.

Vakituinen hnekilöstö koki rasitteena nämä puolivuotiset- opastus- tavallaan vastuu seurata työntekoa- heille lisätyö.

Mietin tuota soveltuvuutta mm vanhustenhoitoon jota eniten tyrkytetään- seulan pitää olla silloin tiheä!

Koska jo koulutetuissa lähihoitajissa esiintyy rikollista toimintaa- vanhuksen varoja viedään, jopa joulusukslat syösään, lahjahajuvedet  varastetaan, kohdellaan tiuskien jne.

Rikosrekisterin tarkastus.

Ps. koska työntekijä on vakuutettu- onko ilmaistyyppi vakuutettu -työmatkatkin mm.

Muistaka on  niitä Työttömiä ja niitä ns   toisia työttömiä-    etei mene puurot ja vellit sekaisin.

Vierailija
107/179 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän kiinnostaisi miten tuo vaikuttaa työnantajien halukkuuteen palkata työtön? Tuskin ainakaan lisää halukkuutta. Työnantaja tulee edelleen olemaan portinvartija työllistymiseen.

Leimaa työttömän luuseriksi kuten kaikki muutkin pimpelipompelitoimenpiteet. 

Ai nytkö vasta leimaa, mikäs niiden arvo on tätä ennen ollut

Vierailija
108/179 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä kun saataisiin heille pakollinen keltainen merkki vaatteisiin! näin työttömän voisi tunnistaa ja työnantajat löytäisivät heidät

Oikeastaan työttömät voisi myös siirtää omalle asuinalueelleen missä aidat ympärillä.

Ku sota tulee nii työttömien pitäs olla ekana rintamalla taistelemassa nii muu yhteiskunta voi jatkaa eloa.

Vierailija
109/179 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin mennä mutta niin että mulle osoitetaan se paikka eli oikeus päästä. Olen nyt 61-vuotias ja salkku on kunnossa jos joku ilkeä luulee että olen rahaton.

Vierailija
110/179 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun kansanedustaja ei tule uudelleen valituksi, eikä löydä heti uutta työtä, niin myös hänet sitten velvoitettava näihin ilmaistöihin järjestöihin. Vaikka kitkemään rikkaruohoja urheilukentälle. Sopeutumiseläke luonnollisesti poistettava myös. Onko tämä hyvä resepti Markus Lohi? 

Markus ei välitä, koska Markus on turvassa. Hän on juristi, yrittäjä, kansanedustaja, puoluepamppu ja kahdeksan lapsen isä, joten rahaa ja tukirahaa riittää. Hyvät veljet pitävät huolen, ja vanhoillislestadiolaisella Markuksella on se pilven päällä istuva mielikuvituskaveri perälautana.

Joo, Markus on tehny elämässään töitä eikä oo menny elämässään aina siitä missä aita on matalin. Se on melko varmasti reserviupseeriki

Vierailija
111/179 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, minä asiantuntijatyötä tehnyt korkeakoulutettu, olen ihan huvikseni maannut pian vuoden. Kiusallani en ole hakenut yli 100 työpaikkaa, kun on se jatkuvasti leikkaantuva ansiosidonnainen niiiiin kadehdittavan iso. 

Me kaikki työttömäthän olemme niitä syrjäytyneitä päihdeongelmaisia, emme suinkaan perheellisiä, tavallisia ihmisiä, jotka yrittävät parhaansa työllistyäkseen. Mutta niitä töitä kasvaa puissa ja pitäisi vain tehdä yksi reipas tiktok tanssi ja töitä tulee! 

Näitä aivotuksia taas... suksikaa jo...

Vierailija
112/179 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varo ettei pilkka osu omaan nilkkaan. Tekoäly vie tehokkaasti työpaikkoja monilta aloilta. Pian olet itse keltaliivinä kaivamassa kuoppia perheenjäsenille. 

Vierailija
113/179 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä haluaisin mennä mutta niin että mulle osoitetaan se paikka eli oikeus päästä. Olen nyt 61-vuotias ja salkku on kunnossa jos joku ilkeä luulee että olen rahaton.

Sulle ei pitäs maksaa sit mitää tukiakaa jos voit elättää ittes jo pääomatuloilla

Vierailija
114/179 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan tuo Markus mennä itsekin lukemaan vanhuksille kirjaa ja olemaan heille seurana. Kukaan ei kiellä sitä nytkään, että vapaaehtoiseksi siitä mars kun asia on kerran niin lähellä sydäntäsi.

Vierailija
115/179 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se "ilmaistyö" on vain vastike, kun yhteiskunta maksaa sulle koko elämisesi.

Työttömyyskorvaus on yhteiskunnan korvaus työttömälle siitä, että se on epäonnistunut luomaan työpaikkoja ja edistämään yrittäjyyttä.

Työttömät ovat surkeita työntekijöitä.

Joojoo minusta suomilainen ei osaa työ parempi kaunis arabi hyvakin sangysta

Vierailija
116/179 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä vaan työnohjaajille. Jotkut pitkäaikaistyöttömät osaavat olla hankalia. 

Vierailija
117/179 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän teetetään orjatyötä, sitä vähemmän on tarjolla palkkatöitä.

Vierailija
118/179 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan tuo Markus mennä itsekin lukemaan vanhuksille kirjaa ja olemaan heille seurana. Kukaan ei kiellä sitä nytkään, että vapaaehtoiseksi siitä mars kun asia on kerran niin lähellä sydäntäsi.

Onko tämä Markus Lohi koskaan edes tehnyt ns. oikeita töitä. Vai onko vain jauhanut paskaa poliitikkona ja lähettänyt pari sähköpostia. 

Vierailija
119/179 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ettei, mutta sitten ei tarvitse myöskään syynätä papereita enää entiseen malliin. 

Vierailija
120/179 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko puoluetuet viimein jo poistaa? Tulisi enemmän nöyryyttä poliitikkojen aivopieruihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä