Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt on keskustakin ajamassa työttömät ilmaistöihin?!

Kommentit (164)

61/164 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin työtön ja joku diipadaapa tantta pakottais menemään urheiluseuraan "ilmaistöihin" niin tekisin sen verran paskaa duunia että koko seura menisi konkkaan. Sabotoisin minkä pystyisin. Sen saa kun ottaa orjia.

Tietysti toimisit noin koska olet aito vihervassari. Kunnollinen ihminen auttaisi siellä omasta halusta ja saisi sitä kautta mielihyvän lisäksi myös suhteita jonka avulla voisi löytää töitä.

Juuri näin.

Vapaaehtoinen osallistuminen on vapaaehtoista ja asenne siksi positiivinen. Jos henkilö on paikalla nollapallalla pakotettuna niin siitä on vapaaehtoisuus kaukana. Itse varmaan käyttäsin paitaa, jossa lukee "ORJA".

M60+

Vierailija
62/164 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se "ilmaistyö" on vain vastike, kun yhteiskunta maksaa sulle koko elämisesi.

Miksi vain suomalaisilla työttömillä on tämä velvollisuus? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/164 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä logiikalla työssä ollessa ei pitäisi maksaa mitään sosiaaliturvamaksuja.

Näinpä. Mulla on 30 v työelämää takana, aika paljon olen maksanut veroja ja työttömyysvakuutusmaksuja. Enkö nyt ole oikeutettu saamaan jotain takaisinkin? 

Työtön 

Vierailija
64/164 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan kuvittelee, että yhdistykset ylipäätään haluaisivat pitkäaikaistyöttömiä riesoikseen, kun eivät yrityksetkään halua? Tai vanhukset?

Ilmasta työvoimaa? Voi laittaa urheiluseurat työttömät tekemään talkootöitä

Vierailija
65/164 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän kiinnostaisi miten tuo vaikuttaa työnantajien halukkuuteen palkata työtön? Tuskin ainakaan lisää halukkuutta. Työnantaja tulee edelleen olemaan portinvartija työllistymiseen.

Oletko todella noin tyhmä? No tietysti olet. Olethan vihervassari. Ja luultavasti mielialalääkkeillä käyvä työtön läski rumilus.

Menikö perskokkarilla tunteisiin 🤭

Kyllä. Noin tyhmät ihmiset ärsyttävät. Sinäkään et edes ymmärtänyt mihin tuossa viitattiin.

-eri

Vierailija
66/164 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vain suomalaisilla työttömillä on tämä velvollisuus? 

Ei muualla maapallolla saa oikein työttömyyskorvausta yli 6kk

Vierailija
67/164 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kansanedustaja ei tule uudelleen valituksi, eikä löydä heti uutta työtä, niin myös hänet sitten velvoitettava näihin ilmaistöihin järjestöihin. Vaikka kitkemään rikkaruohoja urheilukentälle. Sopeutumiseläke luonnollisesti poistettava myös. Onko tämä hyvä resepti Markus Lohi? 

Vierailija
68/164 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan sitä on hyllyttäjiä citymarketit täynnä 9€ päiväpalkalla, kun kauppias itse ajelee Taycanilla. Jatkossa ei tarvitse sitä 9€ maksaa ja kauppias voi vähentää omia työntekijöitä, kun työkkärin jono vaan kasvaa ja ilmasta työvoimaa on tarjolla yllinkyllin ja samalla kun potkii omat pihalle, niin hekin ovat kohta ilmaiseksi töissä. Voi kauppias katella Leviltä mökkiä itelle.

Vierailija
69/164 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömät vois kaivaa juoksuhautoja itärajalle

Kuskattaisiinko työttömiä Vaasasta, Porista ja Turusta itärajalle muutamaksi tunniksi juoksuhautoja kaivamaan? Sillä käsittääkseni työttömän pitäisi myös ehtiä niitä töitäkin hakemaan. Omalla kustannuksella minulla saattaisi kestää pari viikkoa päästä itärajalle, ja yöpyminen matkan varrella olisi vähintäänkin haasteellista. 🤣😂🤣

2-3 viikon työvuorot ja asuu teltassa niinku varusmiehet

Vierailija
70/164 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös eläkeläiset pakkotöihin "syrjäytymisen välttämiseksi", samoin lapset ja nuoret

Vierailija
71/164 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömät vois kaivaa juoksuhautoja itärajalle

Kuskattaisiinko työttömiä Vaasasta, Porista ja Turusta itärajalle muutamaksi tunniksi juoksuhautoja kaivamaan? Sillä käsittääkseni työttömän pitäisi myös ehtiä niitä töitäkin hakemaan. Omalla kustannuksella minulla saattaisi kestää pari viikkoa päästä itärajalle, ja yöpyminen matkan varrella olisi vähintäänkin haasteellista. 🤣😂🤣

Vaarana on, että tuollainen pakotettu työ tarkoittaisi sitä, että töihin pakotettu henkilö luultavasti terrorisoisi sijoituspaikkaansa. Varastaisi tavaroita, harrastaisi vandalismia, levittelisi huhuja,  levittelisi tietoja, lähettäisi sosiaaliseen mediaan livestreamejä. Mitä mieltä olette ?

Vierailija
72/164 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataatuhatta. Ei saa perintöasuntoja myytyä tulevaisuudessa.

Vierailija
73/164 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka maksaa tuommoiset? Ei minulla ainakaan ole varaa 595 e/kk rahasta enää mitään autoja ja vakuutuksia ostella saatikka bensoja "työpaikkaan". Entä vakuutukset, jos hoitomummo teloutuu? Tai tapahtuu jokin muu katastrofi? Se voipi hiukan olla työmotivaatio hukassa noissa orjatöissä... En sano siis, että tahalteen mutta, jos vaikka piruuttaan... sitä on niin helppo vit...lla ökypaikaltaan ökypalkalla. Itse olen sitä mieltä, että työ on aina ja ikuisesti lähtökohtaisesti palkkarahalla korvattava eikä orjatyö ole sitä. Luulen perustuslainkin kieltävän tämän. Vaikka, pashkaako nää siitä välittää.

Vierailija
74/164 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekoäly vie monelta työt, niin tästäkin porukasta saadaan paljon ilmaistyövoimaa käyttöön. Roskia keräämään kaduilta vaikka, luonto kiittää. 

Vierailija
75/164 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas tämä omituinen käsitys että työtön olisi jotenkin syrjäytymisvaarassa. 

Toki syrjäytyminen voi aiheuttaa työttömyyttä, jos ei vaikka saa opintoja tehtyä, tai on terveysongelmia. 

Iso osa meistä työttömistä elää ihan niin kuin muutkin, ollaan vain työtä vailla. Minä käytän ylimääräisen aikani omiin lapsiini, kunnostan taloamme ja autan iäkkäitä vanhempiani. En todellakaan halua mitään "yleishyödyllistä puuhastelua". 

Sama kokemus. Kun yli 5 vuoden työttömyyden jälkeen lopulta sain oman alan työpaikan ei minulla ollut minkäänlaista ongelmaa "sopeutua' työntekoon. Vaikka työttömältä olikin opiskelu kielletty se ei estänyt omaehtoista salaa opiskelua ja oman alan taitojen ylläpitämistä.

Vierailija
76/164 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erinomaista, loppuu kotona maleksiminen.

Vierailija
77/164 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkotyö on kansainvälisesti tunnustettu ongelma ja ihmisoikeusrikos mistä on tarkoituksella pyritty eroon. On todella huolestuttavaa ja ongelmallista, että täällä Suomessa valtaapitävät poliitikot kannattavat tällaista menettelyä.

Markus Lohelle terveisiä, jos työtä on tarjolla on laadittava työsopimus ja maksettava tehdystä työstä asianmukainen korvaus eli palkka. Sosiaaliturva ei ole palkkaa. 

Muistakaa äänestää. 

Okei. Mistä saan hakea korvauksia varusmiespalveluksesta ku se oli ihmisoikeusrikos?

Vierailija
78/164 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potkulaki tehtiin varmaan ilmaistyötä varten.

Vierailija
79/164 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan kuvittelee, että yhdistykset ylipäätään haluaisivat pitkäaikaistyöttömiä riesoikseen, kun eivät yrityksetkään halua? Tai vanhukset?

Oletatko että pitkäaikaistyöttömät on kaikki toivottomia tapauksia? Pitkäaikaistyötön on ollut vuoden työttömänä, ei se nykyään ole mikään epätavallinen tilanne vaikka olisi korkea koulutus ja pitkä työkokemuskin. Kyllä firmatkin meidät mielellään ilmaiseksi ottaisi töihin. 

Pitkäaikaistyötön (FM, luonnontieteet) 

Vierailija
80/164 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän kiinnostaisi miten tuo vaikuttaa työnantajien halukkuuteen palkata työtön? Tuskin ainakaan lisää halukkuutta. Työnantaja tulee edelleen olemaan portinvartija työllistymiseen.

Oletko todella noin tyhmä? No tietysti olet. Olethan vihervassari. Ja luultavasti mielialalääkkeillä käyvä työtön läski rumilus.

Alapeukuttajat on mielialalääkkeillä käyviä työttömiä läskejä rumiluksia.

Perskokkarilla tunteisiin 😄

Persreiällä hymiö ja iskulauseet taas käytössä argumenttien ja keskustelun sijaan.

T: Eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi