Ahdistaa todella paljon ihmisten pahuus eläimiä kohtaan
Siis tämä Hesarin juttu tänään siitä miten sikoja kohdellaan. Oikeasti ihan sydän särkyy ja sattuu näkemään on paljon. Onneksi, onneksi! olen ollut kasvissyöjä 2/3 elämästäni. Mutta mitä muuta voin tehdä?
Olen niin järkyttynyt ja surullinen. Miten me suomalaiset voimme olla noin alhaalla?
Kommentit (195)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karvosen Pentti kirjoitti:
Minäkin olen lihansyöjä koska olen siihen taaperosta asti oppinut se ei kuitenkaan tarkoita että hyväksyisin mitään julmuutta eläimiä kohtaan en todellakaan hyväksy oli kyseessä mikä tahansa eläin olen eläinrakas ja syön lihaa vain koska pienestä asti tottunut niin tekemään ja kyllä minulle maistuu myös kasvisruoka
Miksi et sitten ala kasvissyöjäksi, jos kasvisruoka kuitenkin maistuu?
Sekasyöjälle voi oikein hyvin maistua kaikenlainen ruoka ilman pakotetta siirtyä kannattamaan juuri kasviruokaa.
Joskus on hyvä laittaa moraali makumieltymysten edelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla taas ällöttää vegaanit, jotka kieltäytyvät hyväksikäyttämästä eläimiä, mutta ihmisiä voi hyväksikäyttää ja kohdella miten vaan.
Eipä kuvailemaasi vegaania ole koskaan tullut vastaan.
Tuollaisia riehuu tälläkin palstalla. Tässäkin ketjussa.
Riehuvat hyvästä syystä. Harva kun omaa koiraparkaansa tai lastaan laittaisi kokemaan sen, mitä siat kokevat.
Mutta ovat sitä mieltä että esimerkiksi moni ihminen amsaitsee. Siinä onkin sen toiminnan tekopyhyys.
Silmä silmästä, eikö vain?
Sinun mielestäsi?
Ehkä. Moni vain kauhistelee, että hui kamala, mutta silti suuntaa heti huomenna lihahyllylle ostamaan pihviä.
Pidät eläintä ja ihmistä yhdenvertaisina, mutta sallit yhden kaltoinkohtelun ja tuomitset toisen? Olet ihan yhtä paha.
Ihminen päättää tehdä pahoja asioita. Eläin ei.
Jep. Päätät kohdella ihmisiä kaltoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hirvee oli myös se SDP:n kissanpentuja kid uttanut tyyppi. En voi koskaan äänestää joukkoa joka pitää riveissään jotain niin kamalaa ja sairasta tehnyttä ukkoa.
Siksi kannattaa äänestää vasemmistoliittoa, ei SDP:tä.
Jos on vasempaan kallellaan niin ehdittomasti näin. Vasemmisto on sentään on rehdisti mitä on. SDP täynnä raha ja rälssisotkuissa ryvettynyttä joukkoa, jotka vetää omaan taskuun.
Itse äänestän nyt oikeaa. Leena Meri on tehnyt eläinten eteen enemmän kuin vihreät viime kaudella. Hänellä on itsellään löytöeläimiä. Olen siis entinen vihreä, eikä eläinten asema parantunut heidän kaudellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hirvee oli myös se SDP:n kissanpentuja kid uttanut tyyppi. En voi koskaan äänestää joukkoa joka pitää riveissään jotain niin kamalaa ja sairasta tehnyttä ukkoa.
Vaikka kuinka selittäisi nuoruuden tymyydellä, harva pystyy tuollaiseen julmuuteen. Kauhea tilanne myös niiden kissojen omistajalle.
Onhan nuo tavallisesti psykopaatille kuuluvia piirteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla taas ällöttää vegaanit, jotka kieltäytyvät hyväksikäyttämästä eläimiä, mutta ihmisiä voi hyväksikäyttää ja kohdella miten vaan.
Eipä kuvailemaasi vegaania ole koskaan tullut vastaan.
Tuollaisia riehuu tälläkin palstalla. Tässäkin ketjussa.
Riehuvat hyvästä syystä. Harva kun omaa koiraparkaansa tai lastaan laittaisi kokemaan sen, mitä siat kokevat.
Mutta ovat sitä mieltä että esimerkiksi moni ihminen amsaitsee. Siinä onkin sen toiminnan tekopyhyys.
Silmä silmästä, eikö vain?
Sinun mielestäsi?
Ehkä. Moni vain kauhistelee, että hui kamala, mutta silti suuntaa heti huomenna lihahyllylle ostamaan pihviä.
Pidät eläintä ja ihmistä yhdenvertaisina, mutta sallit yhden kaltoinkohtelun ja tuomitset toisen? Olet ihan yhtä paha.
Ihminen päättää tehdä pahoja asioita. Eläin ei.
Jep. Päätät kohdella ihmisiä kaltoin.
Miten olen kohdellut ihmisiä kaltoin?
Samoin! En kykene edes lukemaan, mitä hirveää milloinkin on ihminen viattomalle luontokappaleelle tehnyt! Pelkät otsikot saa olon tuskaiseksi, surulliseksi ja raivokkaaksi! Haluaisin olla mukana eläinsuojelutyössä mutta en uskalla; en voisi taata, mitä rääkkäälle tekisin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi kannattaa äänestää vasemmistoliittoa, ei SDP:tä.
Jos on vasempaan kallellaan niin ehdittomasti näin. Vasemmisto on sentään on rehdisti mitä on. SDP täynnä raha ja rälssisotkuissa ryvettynyttä joukkoa, jotka vetää omaan taskuun.
Itse äänestän nyt oikeaa. Leena Meri on tehnyt eläinten eteen enemmän kuin vihreät viime kaudella. Hänellä on itsellään löytöeläimiä. Olen siis entinen vihreä, eikä eläinten asema parantunut heidän kaudellaan.
Ei todellakaan kannata äänestää oikeaa jos haluaa eläimille parempia oltavia. Puoluekuri pitää huolen että oikeistossa äänestetään ainoastaan eläinten olojen pahentamisen puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Olen sekasyöjä, mutta toisaalta pidän eläimistä ja on kyllä surullista tuo eläinten kohtelu. Miten, jos alkaisin pikkuhiljaa siirtymään kasvispainotteiseen ruokavalioon, mutta vaikeaa se on, kun pidän niin paljon liharuoista. Ristiriitaista, kun surettaa noiden eläinten kohtelu, eikä tuota voi mitenkään hyväksyä.
Pystyt kyllä siihen, noin minäkin ajattelin joskus : ) sitten mietin mikä elämässä on oikeasti tärkeää, ja minulle se on moraalieni mukaan eläminen.
Eläinoikeuksia ja suojelua voimakkaasti tukevat puolueet
Vihreät, Vasemmistoliitto ja Eläinoikeuspuolue: Kannattavat järjestöjen kyselyissä kattavasti kaikkia eläinten hyvinvointia parantavia toimia, kuten häkkikasvatuksen lopettamista, turkistarhauksen kieltämistä ja eläinkokeiden vähentämistä tai lopettamista.
SDP: Tukee useimpia eläinten hyvinvointitoimia ja on linjoiltaan lähellä vasemmistoliittoa ja vihreitä, esimerkiksi eläinkokeiden alasajossa.
Varauksellisemmin tai kriittisesti suhtautuvat puolueet
Keskusta ja Perussuomalaiset: Vastustavat usein tiukimpia eläinten hyvinvointiin liittyviä rajoituksia tai kieltoja. Perusteluissa painotetaan usein kotimaista maataloutta, elinkeinonharjoittamisen vapautta ja perinteistä maaseutuelinkeinoa.
Kokoomus: Ei ole ottanut kaikissa eläinoikeuskysymyksissä yhtä selkeää tai ehdotonta kantaa, vaan linja vaihtelee kysymyksen ja linjausten mukaan.
Ei siis todellakaan kannata äänestää oikeistoa jos eläintenoikeudet merkitsee sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sekasyöjä, mutta toisaalta pidän eläimistä ja on kyllä surullista tuo eläinten kohtelu. Miten, jos alkaisin pikkuhiljaa siirtymään kasvispainotteiseen ruokavalioon, mutta vaikeaa se on, kun pidän niin paljon liharuoista. Ristiriitaista, kun surettaa noiden eläinten kohtelu, eikä tuota voi mitenkään hyväksyä.
Pystyt kyllä siihen, noin minäkin ajattelin joskus : ) sitten mietin mikä elämässä on oikeasti tärkeää, ja minulle se on moraalieni mukaan eläminen.
On niin helppo jättää ajattelematta näitä ja jatkaa elämäänsä kuten ennenkin. Teen tämän muutoksen asteittain, tai ainakin yritän. Nyt ensin jätän kaupasta ostamatta porsaanlihaa. Nuo porsaat eivät ole tehneet kellekään mitään, mutta heitä hakataan, potkitaan ja pakotetaan elämään surkeissa oloissa. En enää tue tuollaista sadismia.
Go vegan! Ihan parasta. Puhdas omatunto.
Tuleeko teille sianlihaa syöville mieleen olla syömättä sianlihaa? Eipä sikalat kauan pystyssä pysy, jos kukaan ei sikaa syö. Silloin lakkaa myös sikojen kidutus.
Ei vain eläimiä vaan myös toisia ihmisiä kohtaan. Suomessa on aivan liikaa pahoja ihmisiä, mitä korkeammassa asemassa, sen pahempi sieluton paskiainen näkyy olevan luonteenlaatu!