Ahdistaa todella paljon ihmisten pahuus eläimiä kohtaan
Siis tämä Hesarin juttu tänään siitä miten sikoja kohdellaan. Oikeasti ihan sydän särkyy ja sattuu näkemään on paljon. Onneksi, onneksi! olen ollut kasvissyöjä 2/3 elämästäni. Mutta mitä muuta voin tehdä?
Olen niin järkyttynyt ja surullinen. Miten me suomalaiset voimme olla noin alhaalla?
Kommentit (195)
Vierailija kirjoitti:
Jos ei lihaa syö, niin sitten suosittelen kreatiinia... pysyy kognitiiviset kyvyt kunnossa.
Provo tämä on, mutta kasvisruokavaliosta saa kaiken tarpeellisen. Vegaaniruokavaliosta saa myös B12-vitamiinia lukuun ottamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yle aamun lähetys sai taas kyyneleet virtaamaan. Ihmisen julmuus on rajatonta. Karhuja, jotka on EU:n suojelemia erittäin uhanalaisia, tapetaan lähipäivinä lähes 200 kappaletta. Julmat metsämiehet kuola valuen siellä istuivat nuotion äärellä ja kehuivat miten hienosti jahti on lähtenyt käyntiin.
Suomen viranomaiset pitää viedä eu oikeuden eteen vastaamaan teoistaan, kun myöntävät lupia ja sallivat tämän teurastuksen.
Niin, tuo määrä metsästetään poikkeusluvalla poronhoitoalueen ulkopuolella. Sen lisäksi poronhoitoalueella metsästetään toinen mokoma, näitä poroja huvikseen tappavia petoja. Tämä on ihan oikein, koska karhukanta on päässyt kasvamaan aivan liian suureksi, koska sillä ei ole luonnollista vihollista, joka harventaisi kantaa tehokkaasti.
Suomessa eikä missään muualla ole liikaa petoeläimiä. Ovat kaikki varsin uhanalaisia.
En pysty edes katsomaan videota, kun pelkästä ajatuksesta iskee ahdistus ja viha kaltoinkohtelijaa kohtaan. Näiden rääkkäjien naamat pitäisi laittaa aina julki.
Vierailija kirjoitti:
En pysty edes katsomaan videota, kun pelkästä ajatuksesta iskee ahdistus ja viha kaltoinkohtelijaa kohtaan. Näiden rääkkäjien naamat pitäisi laittaa aina julki.
Mutta tuetko rääkkäystä ostamalla lihaa? Tehotuotannon eläinten elämä on kärsimystä, vaikka kukaan ei heitä hakkaisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta tuetko rääkkäystä ostamalla lihaa? Tehotuotannon eläinten elämä on kärsimystä, vaikka kukaan ei heitä hakkaisikaan.
Olen jättänyt punaisen lihan ostamisen pois juuri tehotuotannon ongelmien takia. Tiedän, että vieläkin on parantamisen varaa valinnoissa itsellä, mutta se on hyvä alku.
Olen sekasyöjä, mutta tuotantoeläinten rääkkäys on lopetettava!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jättänyt punaisen lihan ostamisen pois juuri tehotuotannon ongelmien takia. Tiedän, että vieläkin on parantamisen varaa valinnoissa itsellä, mutta se on hyvä alku.
Broileri kärsii vähintään yhtä paljon ellei enemmänkin kuin sika.
Vierailija kirjoitti:
Olen sekasyöjä, mutta tuotantoeläinten rääkkäys on lopetettava!
Ryhdy siis vegaaniksi. Silloin et tue rääkkäystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieno juttu! Me kaikki olemme aloittaneet jostain.
Omalla kohdallani aikoinaan porttiteoria toimi tässä asiassa tosi hyvin. Jätin pois punaisen lihan ja kanan, sen myötä maitotuotteet alkoivat vähenemään radikaalisti ja lopulta ainoa eläinperäinen lautasellani oli kala ja merenelevät, kunnes nekin jäivät reilu kymmenen vuotta sitten kokonaan pois. Mitä kasvisperäisemmin aloin syömään, sitä turhemmalta kaikki eläinperäinen alkoi tuntumaan ja hämmentävästi myös maistumaan nopeasti pahalle.
Ja tuota ennen olin siis ihan kovan luokan lihansyöjä.
Suuri ongelma on sekasyöjien passiivisuus. Tietävät, mitä suljettujen ovien takana tapahtuu, mutta aikomusta vaikuttaa asioihin ei ole. Odotetaan, että joku muu tekee. Itsehän kun ei voi päättää, mitä kaupasta ostaa.
Kannattaa pyrkiä vegaaniksi, josset jo ole <3 ja katsoa että kaikki pyykinpesuaineista huulirasvaan on eläinystävällisiä ja ei eläimillä testattuja.
Facebookista löytyy esim. vegaanituotteet -ryhmä missä on paljon hyviä suosituksia!
Olin nuorena isäni sikalassa töissä. Siat ovat ihania eläimiä, kovin tuttavallisia ja sosiaalisia. Karsinat putsattiin 2 kertaa päivässä ja pahnoja annettiin joka kerta joten siat eivät kyllä päässeet kovin likaisiksi. Porsitushäkit ja joutilaiden häkit olivat ankeita eikä tilanne ole näköjään vieläkään parantunut. Aikuisella iällä alkoi eläinten kohtelu ahdistaa siinä määrin että ryhdyin vegaaniksi. Sitä kesti 5 vuotta kunnes sairastuin ja luovutin. Nykyään eläinten kohtelu ahdistaa edelleen ja vältän punaista lihaa. Silti ahdistaa kanojen ja kalojen kohtelu. Ehkä jonain päivänä palaan vegaanilinjalle.
Vierailija kirjoitti:
Olin nuorena isäni sikalassa töissä. Siat ovat ihania eläimiä, kovin tuttavallisia ja sosiaalisia. Karsinat putsattiin 2 kertaa päivässä ja pahnoja annettiin joka kerta joten siat eivät kyllä päässeet kovin likaisiksi. Porsitushäkit ja joutilaiden häkit olivat ankeita eikä tilanne ole näköjään vieläkään parantunut. Aikuisella iällä alkoi eläinten kohtelu ahdistaa siinä määrin että ryhdyin vegaaniksi. Sitä kesti 5 vuotta kunnes sairastuin ja luovutin. Nykyään eläinten kohtelu ahdistaa edelleen ja vältän punaista lihaa. Silti ahdistaa kanojen ja kalojen kohtelu. Ehkä jonain päivänä palaan vegaanilinjalle.
Vegaanit eivät vain luovuta. Niin kuin tasa-arvoa kannattava ei vain jonakin päivänä päätä vastustaa tasa-arvoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin minuakin ahdistaa. Siksi olenkin ollut syömättä tehotuotettua lihaa 16 vuotta. Kalankin kanssa kipuilen mutta jotain minunkin pitää syödä.
No siis maailmassa on aika paljon muutakin ruokaa kuin liha ja kala.
Ihmisen luontainen ruokavalio on liha ja eläinrasva. Kasvit eivät ole ihmisen ruokaa.
Elävä olento se kasvikin on. Lisäksi maanviljely tappaa lukemattoman määrän maassa pesiviä lintuja, hyönteisiä, jyrsijöitä ja muita piennisäkkäitä saadakseen sinulle ruokaa pöytään. Kätesi ovat tahrittu vereen teit mitä teit. Ja ajatteleppa että yhdestä lehmästä syö ihminen vuoden, mutta kasvisruokaasi ei riitä yhden eläimen elämä vaan se vaatii satoja pieniä uhreja.
Vegaanin ruokavalio vaatii satoja pieniä ja pörröisiä uhreja! Ette te ole sen parempia kuin muutkaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käy hakemassa suoraan tilalta. Broileri, lohi yms eivät ole sen parempia tehotuotettuina. Porosta taas tietää sen olevan hyvää. Muutoin paikalliselta tilalta, tsekkaa miten kasvatetaan. Esimerkiksi ylämaan karjaa.
Maanviljelys ja näin ollen vegaanit ovat mitä suurimmassa määrin syypäitä maapallon ankeaan nykytilaan. Liikakansoitus ja elinympäristöjen tuhoaminen on mitä suurimmassa määrin kasvien viljelyn syytä. Jos syötäisiin pelkästään lihaa ei maapallon kestokykyä koettelevaa väestöräjähdystä olisi, sillä lihaa ei riitä näin suurelle joukolle. Hävetkää vegaanit!
En aio pyrkiä vegaaniksi. Itse nähnyt niin paljon kaikkea sairasta videomateriaalia, eli tuo menee vaan yksi muiden joukossa kategoriaan. Siihen mitä näkee, niin turtuu, ja sit olet vaan, et nääh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin minuakin ahdistaa. Siksi olenkin ollut syömättä tehotuotettua lihaa 16 vuotta. Kalankin kanssa kipuilen mutta jotain minunkin pitää syödä.
No siis maailmassa on aika paljon muutakin ruokaa kuin liha ja kala.
Ihmisen luontainen ruokavalio on liha ja eläinrasva. Kasvit eivät ole ihmisen ruokaa.
Ihminen on sekasyöjä eli ihminen voi käyttää ravinnokseen kasveja. Taitaa muutkin apinat olla sekasyöjiä.
Niin, tuo määrä metsästetään poikkeusluvalla poronhoitoalueen ulkopuolella. Sen lisäksi poronhoitoalueella metsästetään toinen mokoma, näitä poroja huvikseen tappavia petoja. Tämä on ihan oikein, koska karhukanta on päässyt kasvamaan aivan liian suureksi, koska sillä ei ole luonnollista vihollista, joka harventaisi kantaa tehokkaasti.