Mä en tajua mun siskoa. Pitää omaa kolmi vuotiastaan täysin vauvana.
Siskoni siis aina huokailee, kuinka poika ei opi kuivaksi, on laiska syömään, karmea kitinä ulkovaatteiden vaihdosta ym. ym.
Poika oli tänään meillä hoidossa ja kappas, kappas.
Lapsi oli koko päivän samassa vaipassa, koska teki kaikki pissit pottaan. Syöminen onnistui hyvin itse, vaikkakin vähän huijaten (tyyliin: osataankohan me laskea kuuteen, katsotaanpas, syöppäs 6 lusikallista).
Samoin pukeminen sujui kuin leikki, kun antoi pojan itse pukea ja itse vähän auttoi.
Kommentit (6)
sille uskalletaan uhmata eniten, jonka kanssa viettää eniten aikaa. Yleensä se on se äiti. Ratkaisu tähän on, että pidetään sitten vauvana. Meillä tuo kausi on jo helpottamaan päin kun on ikää himpun yli 3.5v ja neljä vuotta lähestyy.
Poika on esim. täysin valmis olemaan ilman vaippoja päivällä, koska menee kyllä pissalla, jos vähän muistuttaa (eikä edes tarvinnut koko aikaa hokea, että pissittäkö).
Siskoni mielestä kaikki pitäisi tapahtua nyt heti ja jos esim. syömisessä menee kauemmin, hän syöttää itse poikaa tai pukee sitten vaatteet päälle.
Vierailija:
sille uskalletaan uhmata eniten, jonka kanssa viettää eniten aikaa. Yleensä se on se äiti. Ratkaisu tähän on, että pidetään sitten vauvana. Meillä tuo kausi on jo helpottamaan päin kun on ikää himpun yli 3.5v ja neljä vuotta lähestyy.
Meillä kolmivuotias kyllä jo vuoden käyny potalla, harvon vahinkoja tullut. Pukenut itse ja syönyt itse. Useampi sisarus niin on vähä pakosta joutunut tekemään.. Ja ollut aina omatoin' minen:" EI SAA auttaa!"
Lapsi muuttuu, kun äiti on paikalla. Niinkuin toiset jo kirjoittivat; turvalliselle äidille uskaltaa uhmata.
että aapee on täysin yliverto kasvattaja siskoonsa nähden.. Siinä se syy, ja tämän koko aloituksen pointti!
eli kotona pottailut ei onnistu, koska " lapsi ei istu potalla sekuntiakaan" . Mutta meilläpä istuu :)