Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelette alternative mustiinpukeutuvista ihmisistä

Vierailija
19.08.2026 |

Gootit, hevarit ja muut alternative henkiset joilla on mustat hiukset, meikit, vaatteet yms. Esim hoitamassa tavallisia arkiasioita vaikkapa ruokakaupassa

Kommentit (97)

Vierailija
61/97 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kuuma misu, hymyilen. Ei suuremmin hetkauta noin muuten. Kyllä se goottimörkökin joskus syö ihan ruokaa eikä vaan ryystä kotona vuohenverta hopeapikarista.

Vierailija
62/97 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen että useammalla kuin joka toisella tämänkin viestin lukevista naisista on ulkonevat sisemmät häpyhuulet.

Hyi he lve tti pdf liittyi keskusteluun. Terveisiä pyhimykselle

Se oli ainoa fakta tässä keskustelussa, nyt sinäkin tiedät :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/97 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa ihmisistä hoitaa tavallisia arkiasioita… Suurin osa suomalaisista myös pukeutuu mustaan. Todella hurjaa! Mielestäni hevarit ovat aika mainstreamia.

Suomeksi valtavirtaa.

Täällä joku ei pysty olemaan jos joku käyttää vierasperäisiä sanoja. On sulla kova duuni korjata kaikki netissä :Ddd Relax

Olen allerginen heikosti koulutetuille ihmisille. Internet on pilalla teidän takia.

Jotkut sitten murenee helposti. Onneksi nykyään maisterit jne tekee töitä siistijöinä ja kaupan kassalla niin saat herkän sielusi kanssa elää turvassa allergioilta

Vierailija
64/97 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen että syrjäyttävät itse itsensä

Miksi ihmeessä tuollainen tyyli syrjäyttäisi ketään? 

Ei tavikset halua olla kontaktissa oudon näköisten tyyppien kanssa.

He itse tuskin haluavat olla kontaktissa tuomitsevien tavisten kanssa. Asun miljoonakaupungissa, jossa on ihan normaalia, että vastaan tulee gootteja, punkkareita, emoja, hiphoppareita ja kaikenlaisia muita tyylejä.  Persoonallisuus ja oma tyyli eivät ole syrjäytymistä, pikemminkin päinvastoin, niitä voidaan pitää merkkinä itsevarmuudesta ja siitä, että uskaltaa olla oma itsensä. He hengailevat monesti kaltaistensa kanssa, mutta eivät täällä muutkaan heitä sen kummemmin tuomitse. Isoissa kaupungeissa erilaisuus ja persoonallisuus nähdään usein pikemminkin positiivisena asiana ja on täysin ok näyttää omalta itseltään ja erottua joukosta. Ehkä jossain pienessä tuppukylässä poikkeava ulkonäkö herättää enemmän huomiota, mutta isossa kaupungissa se ei ole mitenkään ihmeellistä, ja heihin suhtaudutaan ihan kuin kehen tahansa muuhun. Jos jossain poikkeava ulkonäkö aiheuttaa syrjintää tai tuomitsemista, se kertoo enemmän niiden tuppukyläläisten jämähtäneisyydestä kuin niistä, jotka pukeutuvat eri tavalla.

Vierailija
65/97 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa ihmisistä hoitaa tavallisia arkiasioita… Suurin osa suomalaisista myös pukeutuu mustaan. Todella hurjaa! Mielestäni hevarit ovat aika mainstreamia.

Suomeksi valtavirtaa.

Täällä joku ei pysty olemaan jos joku käyttää vierasperäisiä sanoja. On sulla kova duuni korjata kaikki netissä :Ddd Relax

Olen allerginen heikosti koulutetuille ihmisille. Internet on pilalla teidän takia.

Oisko tässä kohtaa sit aika ymmärtää lähtee menee :Ddd

Vierailija
66/97 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

He itse tuskin haluavat olla kontaktissa tuomitsevien tavisten kanssa. Asun miljoonakaupungissa, jossa on ihan normaalia, että vastaan tulee gootteja, punkkareita, emoja, hiphoppareita ja kaikenlaisia muita tyylejä.  Persoonallisuus ja oma tyyli eivät ole syrjäytymistä, pikemminkin päinvastoin, niitä voidaan pitää merkkinä itsevarmuudesta ja siitä, että uskaltaa olla oma itsensä. He hengailevat monesti kaltaistensa kanssa, mutta eivät täällä muutkaan heitä sen kummemmin tuomitse. Isoissa kaupungeissa erilaisuus ja persoonallisuus nähdään usein pikemminkin positiivisena asiana ja on täysin ok näyttää omalta itseltään ja erottua joukosta. Ehkä jossain pienessä tuppukylässä poikkeava ulkonäkö herättää enemmän huomiota, mutta isossa kaupungissa se ei ole mitenkään ihmeellistä, ja heihin suhtaudutaan ihan kuin kehen tahansa muuhun. Jos jossain poikkeava ulkonäkö aiheuttaa syrjintää tai tuomitsemista, se kertoo enemmän niiden tuppukyläläisten jämähtäneisyydestä kuin niistä, jotka pukeutuvat eri tavalla.

Aha ok. Täällä kysyttiin mielipidettä kyseisestä ihmisryhmästä. Vastauksia tuli. Rehellisiäkin.

Vierailija
67/97 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä alternativea se on jos kaikki näyttää samalta ja vaatteet ostetaan tietystä liikkeistä?

Se on yhtä junttia kuin tangomarkkinoilla tuulipuvussa hiihtäminen!

Vierailija
68/97 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse 57 ja pukeutunut pelkkään mustaan yli 40 vuotta. Tietoinen valinta, ja tunnen olevani "kotona" mustissa. Hymyilen yleensä, kun vastaan tulee toinen kokomustiin pukeutunut. "Mun heimoani, ehkä", ajattelen. 

Vierailija
69/97 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varakkaiden alueella moisia nähnyt, poislukien pitkätukkaisia proge-miehiä, mutta ne ovat kaukana gooteista hierarkiassa muutenkin.

Vierailija
70/97 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä alternativea se on jos kaikki näyttää samalta ja vaatteet ostetaan tietystä liikkeistä?

Yleensä noihin aatteisiin kuuluu fast fashionin välttely ja itse tuunaaminen

Vierailija
71/97 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäpä. Koitapa jossain gootti- tai hevifestareilla erottaa näitä toisistaan.

Vierailija
72/97 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole varakkaiden alueella moisia nähnyt, poislukien pitkätukkaisia proge-miehiä, mutta ne ovat kaukana gooteista hierarkiassa muutenkin.

Et vain asu tarpeeksi varakkaalla alueella. Mene vaikka Los Angelesissa Beverly Hillsiin, Bel-Airiin tai Holmby Hillsiin tai New Yorkissa Upper East Sidelle, Tribecaan tai Greenwich Villageen. Niillä alueilla asuu valtavasti miljonäärejä, ja joukosta löytyy kyllä gootteja, punkkareita ja muita alternativeja, jotka ovat rikastuneet esimerkiksi punkmusiikilla.

Vierailija
73/97 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et vain asu tarpeeksi varakkaalla alueella. Mene vaikka Los Angelesissa Beverly Hillsiin, Bel-Airiin tai Holmby Hillsiin tai New Yorkissa Upper East Sidelle, Tribecaan tai Greenwich Villageen. Niillä alueilla asuu valtavasti miljonäärejä, ja joukosta löytyy kyllä gootteja, punkkareita ja muita alternativeja, jotka ovat rikastuneet esimerkiksi punkmusiikilla.

Eipä yhtään kaukaa haettu esimerkki. 

Vierailija
74/97 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä kaksi puhumassa asioista mistä kumpikaan ei tiedä yhtään mitään. ”Kaikki näyttää samalta” kertoo riittävästi 

Vierailija
75/97 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aha ok. Täällä kysyttiin mielipidettä kyseisestä ihmisryhmästä. Vastauksia tuli. Rehellisiäkin.

Joku aina suuttuu jos on rehellinen. Ei pidä kysyä mitään jos ei halua suoria vastauksia. 

Vierailija
76/97 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä kaksi puhumassa asioista mistä kumpikaan ei tiedä yhtään mitään. ”Kaikki näyttää samalta” kertoo riittävästi 

Miksi et vain sano suoraan että vain yksi näkemys on sallittu?

T. Tuskassa vieraillut

Vierailija
77/97 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä noihin aatteisiin kuuluu fast fashionin välttely ja itse tuunaaminen

Aate? AATE? :D

Vierailija
78/97 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hevi on valtavirtaa.

Vierailija
79/97 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toiset taas ei halua olla kontaktissa tylsän harmaiden tavisten kanssa.

Vierailija
80/97 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen että useammalla kuin joka toisella tämänkin viestin lukevista naisista on ulkonevat sisemmät häpyhuulet.

Minullapa ei ole mutta pukeudun silti aina mustaan, koska minulla on krooninen suruaika. Revi saatana siitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän