Millä riehuva kehitysvammainen sitten pitäisi taltuttaa?
Nyt kun kauhistellaan etälamauttimen käyttöä.
Ei niitä keinoja kovin monta ole.
Kommentit (85)
Sepä se. Sama juttu kun poliisit taltuttivat 1992 Rodney Kingin USA:ssa niin syyttäjä tivasi poliiseilta että miksi ette painaneet häntä polvella kurkusta. Kun poliisi taltutti riehuvan huumediilerin painamalla polvella kurkusta (ei vammoja kaulan alueella ruumiinavauksessa) ja huumediileri kuoli itse nielemiinsä fentanyyleihin niin syyttäjä tivasi että miksi et käyttänyt toista keinoa.
Ampuako hän olisi pitänyt? Ei sille riehuvalle ihmiselle pysty rauhoittavaa piikkiäkään antaa.
Siinä on vitsit vähissä kun 185cm/130kg down laittaa hyrskynmyrskyn! Näillä on aina hullunvoimat!
Aika paljon säästyy taas verovaroja yhden superkalliin vammahemmon kuoltua.
Jos tilanne on ollut todella vakava niin oikein toimittu, muuten olisi voitu odottaa apuvuoimia ja ihan kiinni pitäen raudoittaa.
Tää on kumma ettei tehtävän antoon ollut edes ilmoitettu että henkilö on kehitysvammainen, koska asumisyksiköllä on ollut siitä tieto!
Henkilö olisi pitänyt jättää yksin huoneeseen, kunnes rauhoittuu. Tapahtui mitä tapahtui.
Olen itse käynyt tuolla Rinnekodit-asumisyksikössä työharjoittelussa.
Yhtenä päivänä mulle näytettiin sitä taloa missä on kaikista haastavimmat asukkaat. Siellä piti työntekijöiden olla koviksia koska nuo vammaiset yritti jatkuvasti uhkailla ja olivat aggressiivisia.
Hapettaminen saattaisi toimia hyvin.
T.Skäbä
Vierailija kirjoitti:
Tää on kumma ettei tehtävän antoon ollut edes ilmoitettu että henkilö on kehitysvammainen, koska asumisyksiköllä on ollut siitä tieto!
Juu ja varsinkin jos on liitännäissairauksia esimerkiksi downeilla on usein sydämen rytmihäiriöitä, jolloin ei tietenkään saa käyttää etälamautinta.
Vierailija kirjoitti:
Sepä se. Sama juttu kun poliisit taltuttivat 1992 Rodney Kingin USA:ssa niin syyttäjä tivasi poliiseilta että miksi ette painaneet häntä polvella kurkusta. Kun poliisi taltutti riehuvan huumediilerin painamalla polvella kurkusta (ei vammoja kaulan alueella ruumiinavauksessa) ja huumediileri kuoli itse nielemiinsä fentanyyleihin niin syyttäjä tivasi että miksi et käyttänyt toista keinoa.
Ja tähän meilläkin ollaan menossa, media kuohuttaa kansaa nyt siihen malliin virkavaltaa vastaan...
Vammaset eristettävä laitoksiin..esim.tyyliin Seilin saari..vain menolippu..
Vierailija kirjoitti:
Siinä on vitsit vähissä kun 185cm/130kg down laittaa hyrskynmyrskyn! Näillä on aina hullunvoimat!
Höpönpöpö
Vierailija kirjoitti:
Koulutetun henkilökunnan avulla olisi henkiin säästynyt.
Eikö poliisin mielenterveyttä enää valinnassa tarkasreta kun siellä on niin monenmoisia kahjoja?
Varo vaan, ettei osu oman teinisi kohdalle illalla kylillä touhutessa tuollainen pimeä etälamauttaja tai hullu kiilaaja.
Sitten saattaisi pösilönkin mielipide muuttua tässä asiassa.
Oli huono lääkitys jos noin riehui
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tähän meilläkin ollaan menossa, media kuohuttaa kansaa nyt siihen malliin virkavaltaa vastaan...
Niin. Tämä etälamauttimen käyttö oli ihan asiallista toimintaa mutta mielestäni se mopopojan tappoyritys ei ollut. Sehän kiilattiin tahallaan talon seinään.
Vammaislaitoksissa hoitajat ottaa lähes päivittäin pataan kehitysvammaisilta. Vaikea sellaista on saada rauhoittumaan joka ei puhetta ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpönpöpö
Kerro toki kuinka tuollainen rauhoitetaan?
Käskyttää ne vaarassa olevat sivulliset pois paikalta ja antaa yksinään rauhoittua. Lääkäri arvioi lääkityksen.
Kehitysvammaisilla on usein fyysisiäkin sairaiksi esim. Downin syndroomassa n. puolella on sydämen rakennepoikkeamia.