Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi suhde, ja poikaystävän välit tämän vanhempiin

Vierailija
18.08.2026 |

Ketju on nyt poistettu kahdesti. En ymmärrä miksi, täällä ei ole mitään loukkaavaa ja haluan oikeasti puhua täällä tästä kun kavereille tästä ei voi oikein avautua. Pyydän ettei ketjua poistettaisi enää.

Eli, aloitin uuden suhteen ja mitä pidemmälle tämä menee, sitä oudompi olo minulle tulee siitä miten kiinni kumppani on vanhemmissaan. Aikaisemmillakin kumppaneilla on ollut läheiset ja hyvät välit vanhempiin, itsellänikin on, mutta tästä tulee sellainen olo että asia menee yli. Tekisi mieli sanoa että hei, tässä pitäisi alkaa aikuistua. Ollaan molemmat melkein 30v.

Poikaystävä asuu melkein vanhempiensa naapurissa. Ensin ajattelin että tämä on vain olosuhteiden sanelemaa ja kiva sattuma kun on voinut pysyä niin lähellä, mutta nyt on pikkuhiljaa selkiytynyt että tämä on ihan tietoisesti valinnut kaikki opiskelut ja työt sen mukaan että saisi olla lähellä vanhempiaan. Ja nyt on selvinnyt myös se että tämä ei aio muuttaa kovin kauas vanhempiensa luonta. Olen ihmetellyt kun tämän jääkaappi on aina niin tyhjä ja kämppä niin siisti, mutta nyt on selvinnyt että tämä syö aina vanhemmillaan. Nyt lipsautti senkin että tämän vanhemmat käyvät myös siivoamassa tuolla.

Tämän sisaruksilla on kaikilla käytännössä sama tilanne. Kaikki näistä ihmisistä ovat kuitenkin ihan fiksuja, korkeakoulutettuja aikuisia, mutta kenelläkään ei ole omaa perhettä ja vapaa-aika menee vanhemmilla hengatessa, töissä tai siinä että vanhemmat kuskaa johonkin tai tekevät jotain näiden kanssa. Kyllä, vanhemmat kuskaavat näitä aikuisia ihmisiä harrastuksiinkin eestaas monia kertoja viikossa.

En ole aikaisemmin ollut tällaisessa tilanteessa suhteessa, miten pahaan ansaan olen kävelemässä? Käykö tässä niin että minulla on kohta anoppi joka marssii omilla avaimilla sisälle kun olen kylpytakissa, tukka takussa aamukahvilla?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, juuri noin käy kuten epäilet. Eli jos et halua sellaista tulevaisuutta että anoppi asuu naapurissa ja tulee omilla avaimillaan sisään milloin tahtoo, niin sinulla ei ole yhteistä tulevaisuutta tämän miehen kanssa. Miehen vanhemmat ovat pahasti läheisriippuvaisia ja ovat kasvattaneet lapsensa pitämään tilannetta normaalina joten mies ei tule tekemään asialle mitään, ei tule muuttamaan kauemmas tms. Tilanne jatkuu tällaisena niin kauan kunnes miehen vanhemmat joutuvat hoivakotiin/kuolevat.

Voit siis joko hyväksyä tilanteen tai lopettaa suhteen.

Vierailija
2/43 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas? Viimeksi päivällä.

Vierailija
4/43 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miistä anoppi teidän kotiin avaumet saisi?

Vierailija
5/43 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän miesvihaketju. Ihan samalla tavalla kirjoitettu (tekoälyllä?) kirjoitusripuli kuin eilinenkin. Huomenna taas uusi? Poistoon. 

Vierailija
6/43 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, juuri noin käy kuten epäilet. Eli jos et halua sellaista tulevaisuutta että anoppi asuu naapurissa ja tulee omilla avaimillaan sisään milloin tahtoo, niin sinulla ei ole yhteistä tulevaisuutta tämän miehen kanssa. Miehen vanhemmat ovat pahasti läheisriippuvaisia ja ovat kasvattaneet lapsensa pitämään tilannetta normaalina joten mies ei tule tekemään asialle mitään, ei tule muuttamaan kauemmas tms. Tilanne jatkuu tällaisena niin kauan kunnes miehen vanhemmat joutuvat hoivakotiin/kuolevat.

Olen edellisen kommentoijan kanssa samaa mieltä.

Ex-miehelläni oli vähän vastaava kuvio omien vanhempiensa kanssa. Vanhemmat olivat täysin rajattomia, ja exä ei osannut/ halunnut/ viitsinyt/ uskaltanut laittaa vanhemmilleen rajoja. Minä sitten pari kertaa asetin niitä rajoja itse, sillä seurauksella, että appivanhempani suuttuivat minulle verisesti ja minun ja heidän välit menivät poikki. Tämä oli itselleni hyvin traumaattinen kokemus. 

Ap:n miesystävä ei kuulosta aikuiselta ja vanhemmistaan normaalilla tavalla irtautuneelta ihmiseltä. Suuria vaikeuksia ennustan miehen kaikille parisuhteille.

Lapsen syntymä on sellainen hetki, joka omassa parisuhteessani laukaisi ongelmat. 

Vierailija
7/43 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pojaltaan tietysti. 

Vierailija
8/43 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaarittelijatrolli on vihdoin oppinut edes vähän tiivistämään! Paljastaa kuitenkin itsensä täysin samanlaisella draamankaarella ja hänelle tyypillisillä kirjoitusvirheillä.

Vierailija
9/43 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivän miesvihaketju. Ihan samalla tavalla kirjoitettu (tekoälyllä?) kirjoitusripuli kuin eilinenkin. Huomenna taas uusi? Poistoon. 

Onkohan itselläsi samanlainen suhde vanhempiisi kuin ap:n vanhemmilla? Kun näet ap:n kirjoituksen miesvihana. 

Vierailija
10/43 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaarittelijatrolli on vihdoin oppinut edes vähän tiivistämään! Paljastaa kuitenkin itsensä täysin samanlaisella draamankaarella ja hänelle tyypillisillä kirjoitusvirheillä.

Miksi ap olisi trolli?

Vierailija
11/43 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex kertoi puhelimessa "iskä"lleen kaikki asiani, ihan tavallisia juttuja, ei mitään erikoista. Mutta en ymmärrä tuollaista rajattomuutta. 

Joskus asiat kirkastuu vasta jälkeenpäin, tajusin että se oli rajaton melkein kaikessa muutenkin. Hyvä että on ex.

Vierailija
12/43 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana perhe missä paljon rakkautta. No juokse jos niin pelottaa. 

Vierailija
13/43 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pojaltaan tietysti. 

Jos pojan kanssa asiasta keskustelu ei onnistu niin ehkä on muitakin isompia ongelmia kuin se että hänellä on läheiset välit vanhempiinsa. Toisaalta ongelmia voi olla tiedossa jos ylipäätään seurustrlet pojan etkä miehen kanssa.

Vierailija
14/43 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi poistaa, eihän tässä mitään laitonta ole.

Vierailija
15/43 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni vanhemmat yrittivät sotkeutua elämäämme, kun muutimme yhteen, menimme naimisiin ja etenkin kun olimme ostamassa omakotitaloa. Mieheni isä oli hyvin vihainen, kun hänen mielipidettään ei talon ostossa kysytty. Alkuvuosina anoppi myös yritti puuttua lastemme hoitoon. Emmekä edes asuneet naapurissa!

Vierailija
16/43 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen edellisen kommentoijan kanssa samaa mieltä.

Ex-miehelläni oli vähän vastaava kuvio omien vanhempiensa kanssa. Vanhemmat olivat täysin rajattomia, ja exä ei osannut/ halunnut/ viitsinyt/ uskaltanut laittaa vanhemmilleen rajoja. Minä sitten pari kertaa asetin niitä rajoja itse, sillä seurauksella, että appivanhempani suuttuivat minulle verisesti ja minun ja heidän välit menivät poikki. Tämä oli itselleni hyvin traumaattinen kokemus. 

Ap:n miesystävä ei kuulosta aikuiselta ja vanhemmistaan normaalilla tavalla irtautuneelta ihmiseltä. Suuria vaikeuksia ennustan miehen kaikille parisuhteille.

Lapsen syntymä on sellainen hetki, joka omassa parisuhteessani laukaisi ongelmat. 

Hankala tilanne ollut sullakin. Teit kuitenkin oikein kun asetit rajat, palautteesta huolimatta. Itselläni oli vähän sama tilanne, mutta ilman lapsia. Anoppi määräsi pihalla kukkaistutusten paikatkin ja kaadettavat puut, vaikka puutarhanhoito kuului minulle. Piruili iästäni ja kyvyttömyydestäni saada lapsia. Ja mieheni ei tehnyt mitään, ei ollut varmaan koskaan sanonut äidillee mistään vastaan. Ärsytti se myötäily.

SUmma summarum: onnistuneen parisuhteen tunnistaa mm. näiden merkkien puuttumisesta. Ts. siitä, että mies puolustaa naistaan silloin, kun äiti ja vaimo ovat eri mieltä jostakin, ei alistu riippuvaisen tavoin. Sellaisella hetkellä määritellään, kumpaan perheeseen hän kuuluu.

Vierailija
17/43 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitteko asua sinun asunnossasi? Miehesi saisi vähän etäisyyttä vanhempiinsa. Minusta siinä ei ole mitään väärää, että hän käy tervehtimässä ja auttamassa vanhempiaan.

Vierailija
18/43 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poistoon.

NIinkuin miksi??

Ei aloituksessa ole mitään asiatonta. 

Vierailija
19/43 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen tilanne ei vaikuta normaalilta. Aikuinen ihminen, ei osaa siivota eikä laittaa ruokaa. Kuskataan harrastuksiin vielä kolmekymppisenä?  Juokse!

Vierailija
20/43 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies näennäisesti irtautui tuommosesta systeemistä mutta kaikissa vastoinkäymisissä juoksi vanhempien helmoihin. 

Tämä selvisi vasta kun lapsia oli kolme. Että anoppi ja appi tietää minusta aivan kaiken. Siis kaiken.

Lopulta ex mätti minua turpaan koska olen niin paska ihminen, äitikin niin aina sanoi. Koska haluan hallita hänen ajankäyttöään. 

Kävi vanhemmillaan päivittäin syömässä  luulin että työpaikka lounaalla. 

Kaikki pyhät piti hyppiä appivanhempien pillin mukaan johon myönnyin koska ajattelin että näkevät vaan viikonloppuisin ja pyhinä. 

Ylityötkin oli vanhemmillaan kun kotona oli niin raskasta. 

Ei ikinä siivonnut mikä oli ok koska luulin että raukka tekee niin paljon töitä. 

Ei valvonut öitä, ei tehnyt mitään lasten kanssa kun oli aina töissä. Paitsi että teki töitä 6h päivässä, iskä kustansi loput. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän