Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poliisi käytti etälamautinta Espoossa, ihminen kuoli.

Vierailija
18.08.2026 |

Kommentit (306)

Vierailija
181/306 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen monesti kävellyt poliisiauton ja poliisien ohi Helsingissä, eikä poliisit ole kertaakaan hakanneet minua, eivätkä käyttäneet etälamautinta, saati sitten kiilanneet minua ajaessani pyörällä. Jos olen kysynyt apua, olen aina  saanut ystävällistä neuvontaa poliisilta.

Kyllä täytyy olla itsessä suuri vika ja käytöshäiriö, jos saa poliisin peräänsä. Ei poliisi huvikseen ala tappelemaan, eikä putkaan joudu ihan syytömästi. Katsokaa peiliin mopopellet ja päihteiset puukkojunkkarit.

Pelkkä se riittää, että sinun ulkonäkö, olemus tai puhetapa ei miellytä poliisia, niin he käyvät päälle ja voivat viedä putkaan tai kuten tässä tapahtui, tappaa keskelle katua.

Niin, olen aika kaunis nainen! :)

Vierailija
182/306 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oma vika. Jos tekee valinnan käyttäytyä väkivaltaisesti ja aggressiivisesti niin seurauksena on tietenkin poliisin saapuminen paikalle. Ja jos väkivalta ja aggressio jatkuu vielä poliisin saavuttuakin, niin poliisi käyttää voimakeinoja. Ja niissä on vammautumisen ja kuoleman riski.

Olisi valinnut paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/306 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä poliisin sitten olisi pitänyt tehdä tuossa tilanteessa? Pyytää riehuvaa, mahdollisesti peukkupäissään olevaa sekopäätä olemaan kiltisti? Siitä vasta poru olisikin syntynyt, jos riehuja olisi tappanut sivullisen, koska poliisi ei käyttänyt tarvittavia voimakeinoja.

Tiedämme vasta sen, että henkilö on kuollut poliisin etälamauttimen käytön seurauksena. Odotetaan nyt lisätietoja tapahtuneesta. 

Poliisi kieltäytyy kommentoimasta asiaa enempää.

Miksi ne kommentoisi ennen kuin asiaa on tutkittu? Koska sä haluat tietää jossain live-seurannassa miten homma edistyy?

Kommentoivathan he Tuusulankin tapauksessa, että mopoilija loukkaantui lievästi, kunnes sitten syyttäjä ilmoittikin tutkivansa poliisin toimia törkeänä vammantuottamuksena. 

Niin, ja mitäs kaikkea kansa väitti tapahtuneen vaikkeivät väittäjät olleet edes paikan päällä.

Poliisitoimen taholta on myönnetty että viestintää harjoitettiin liian hätäisesti, olisi pitänyt odottaa tarkemmat faktatiedot!

Mut te eräät kansalaiset tehän teette omaa viestintäänne vaikkette oikeasti tiedä yhtään mitään! Sekava juttu!

Vierailija
184/306 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

USA:n malliinko mennään? Toivottavasti ei Kolumbian🤔

Kummasti loppuisi riehuminen jos pitäisi vähän pelätä, valitettavasti täällä pääsääntöisesti vain päätä silitellään.

Vierailija
185/306 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän mua huolestuttaa tämän palstan liiallinen maailmanhalaus. Tyyppi riehuu aggressiivisena ja väkivaltaisena, sivullisten ja poliisin henki ja terveys on uhattuna ja täällä vain jeesustellaan jostain saa tanan puhejudon käytöstä. Joo menkää itse siihen tilanteeseen keskustelemaan rauhallisena niin katsotaan miten käy.

Älä sä persunperkele lähe tässä aukoon päätäs. Olen työskennellyt portsarina, ja tiedän oikein hyvin mistä on kyse.

Varmaan portsarit hoitaa hieman eri tehtäviä kuin poliisi?

Vierailija
186/306 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pumpussa vikaa räyhäkkäällä päihteilijällä

Tässähän se vakioselitys taas tuli - muka yllättävä sydänkohtaus.

No ei kannata sydäntautisten ruveta rikolliseksi, vaan hakea aputa tautiinsa sairaanhoidosta. Tuskin poliisi viattomiin  ohikulkijoihin etälamautinta käyttää. Pitää olla jo aika sekaisin, eli esim minkäälainen käskytys ei mene perille eikä saada raudoiettua ja voi olla vaaraksi muille ihmisille. Silloin on jo kevyemmät keinot käytetty.

Pelkkä se, että istuu puistossa rauhassa ja juo olutta voi johtaa lamauttimen käyttöön.

Vierailija
187/306 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannatti alkaa riehumaan.

Ei se siltikään oikeuta ihmistä tappaa, niillä pirun härveleillä!

-Poliisi sai tehtävän, jonka mukaan aikuinen henkilö käyttäytyi aggressiivisesti ja väkivaltaisesti muita paikalla olleita henkilöitä kohtaan.

Poliisin mukaan henkilön väkivaltainen käytös jatkui poliisipartion saavuttua paikalle. Lopulta poliisi käytti henkilöön etälamautinta.

Henkilö loukkaantui tilanteessa, ja ensihoito kuljetti hänet jatkohoitoon. Hän menehtyi myöhemmin sairaalassa. IS

Tuskin kuoli etälamauttimeen, vaan loukkaantui muulla tavalla. Olisiko kaatunut ja iskenyt päänsä katuun. 

Mikähän mahtoi aiheuttaa kaatumisen ja pään iskeytymisen katuun? Ettei vaan olisi ollut etälamauttimen käyttö?

Vierailija
188/306 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä vaan että näitä poliisien laittomuuksia tulee mediassa esille päivittäin jos vaikka ihmiset oppisi että poliisi ei ole ystävä ja että poliisit on rikollisia siinä missä muutkin

Mitä laittomuus, työntekijä käytti etälamautinta ohjeiden mukaan?

Tuleeko kassalle syyte tappamisesta jos se antaa vaihtorahaa ja vastaanottaja saa syndänkohtauksen rahaa vastaanottaessaan?

Vierailija
189/306 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siihen normisti kukaan kuole. Ei voinut ennustaa. 

no jos on joku sydän vika niin voi kuolla tai muu sairaus. 

ja tuollainen käyttäytyminen voi hyvin johtua myös sairaus kohtauksesta. 

esim. psykoosi, autismi meltdown, matala verensokeri, epilepsia. 

ei ole kiva jos sairaus kohtauksen takia poliisi käyttää voimakeinoa joka johtaa kuolemaan. 

vaikka tässä tapauksessa ei välittämättä ollut kyse mistään näistä. ehkä henkilö oli todella vaarallinen ja väkivaltainen, mutta minusta tässä on syytä miettiä onko sähköllä toimiva lamautin  todella turvallinen keino ja olisiko muita keinoja keksittävä. 

ehkä ainakin itse ottaisin mieluummin luodista kuin lamauttimesta

Vierailija
190/306 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kohtaat poliisiin:

1. Pidä katsekontakti

2. Peräänny rauhallisesti

3. Leiki kuollutta

Entäpä jos tuo noudattaa ohjetta numero 3 ja leikkii edelleen kuolluttta?

Vierailija
191/306 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jaa, sekö on taas polliisi muninut ja pahasti? niinhän ne aina, niinhän ne aina. näistä nyt vaan kerrotaan kovin harvoin näistä polliisien tekemistä rikoksista. ja jos ei näy julkisuudessa, niin eihän silloin tarvitse syyttääkään asioista kun salaaminen on onnistunut hienosti. 

Haluisitko ettei olis poliiseja lainkaan?

Vierailija
192/306 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko ihminen vai apina? 

Todennäköisesti vanhempi konstaapeli. Eli jotain tuolta väliltä. 

Vierailija
193/306 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jaa, sekö on taas polliisi muninut ja pahasti? niinhän ne aina, niinhän ne aina. näistä nyt vaan kerrotaan kovin harvoin näistä polliisien tekemistä rikoksista. ja jos ei näy julkisuudessa, niin eihän silloin tarvitse syyttääkään asioista kun salaaminen on onnistunut hienosti. 

Haluisitko ettei olis poliiseja lainkaan?

Rehelliset ja lainkuulijaiset poliisit riittävät, kiitos. 

Vierailija
194/306 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siihen normisti kukaan kuole. Ei voinut ennustaa. 

no jos on joku sydän vika niin voi kuolla tai muu sairaus. 

ja tuollainen käyttäytyminen voi hyvin johtua myös sairaus kohtauksesta. 

esim. psykoosi, autismi meltdown, matala verensokeri, epilepsia. 

ei ole kiva jos sairaus kohtauksen takia poliisi käyttää voimakeinoa joka johtaa kuolemaan. 

vaikka tässä tapauksessa ei välittämättä ollut kyse mistään näistä. ehkä henkilö oli todella vaarallinen ja väkivaltainen, mutta minusta tässä on syytä miettiä onko sähköllä toimiva lamautin  todella turvallinen keino ja olisiko muita keinoja keksittävä. 

ehkä ainakin itse ottaisin mieluummin luodista kuin lamauttimesta

Mä luulen, et se lamautin olis niin suunniteltu, ettei tapa sinällään vaik olis joku sydänvikakin kohteella.

Ja jos on sydänvika nii  kaipa hirvee riehuminen sinällään, erityisesti johonkin kiihdyttävään päihteeseen yhdistyvänä, aiheuttais äkillisen sydäntilanteen.

Vierailija
195/306 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pumpussa vikaa räyhäkkäällä päihteilijällä

Tässähän se vakioselitys taas tuli - muka yllättävä sydänkohtaus.

No ei kannata sydäntautisten ruveta rikolliseksi, vaan hakea aputa tautiinsa sairaanhoidosta. Tuskin poliisi viattomiin  ohikulkijoihin etälamautinta käyttää. Pitää olla jo aika sekaisin, eli esim minkäälainen käskytys ei mene perille eikä saada raudoiettua ja voi olla vaaraksi muille ihmisille. Silloin on jo kevyemmät keinot käytetty.

Pelkkä se, että istuu puistossa rauhassa ja juo olutta voi johtaa lamauttimen käyttöön.

Mmm..... tai sit ei

Vierailija
196/306 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos poliisille kun turvaatte kunnon kansalaisten elämää näiltä riehujilta. 

Vierailija
197/306 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisilla taas juhlan paikka eli mitali tulee partiolle sekä tarjotaan kakkukahvit. Kiitos paljon hyvin tehdystä työstä.

Vierailija
198/306 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi roskaihminen vähemmän ja mikäs sen mukavampaa.

Vierailija
199/306 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan sittenkin suisidi?

Vierailija
200/306 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän mua huolestuttaa tämän palstan liiallinen maailmanhalaus. Tyyppi riehuu aggressiivisena ja väkivaltaisena, sivullisten ja poliisin henki ja terveys on uhattuna ja täällä vain jeesustellaan jostain saa tanan puhejudon käytöstä. Joo menkää itse siihen tilanteeseen keskustelemaan rauhallisena niin katsotaan miten käy.

Älä sä persunperkele lähe tässä aukoon päätäs. Olen työskennellyt portsarina, ja tiedän oikein hyvin mistä on kyse.

Voi että, hakeudu sitten poliisiin ja toimi siellä aseettomana esimerkkinä.

Joo. Laitetaan nämä puhejudokat ratkaisemaan tilanteita joissa harhainen narkomaani riehuu puukon kanssa. Muistakaa, ette saa perääntyä tai käyttää voimaa vaikka teihin kohdistuisi väkivaltaa. Vain puhuminen on sallittu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme