Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Saanko" ärsyyntyä miehen harrastuksista??

Vierailija
18.08.2026 |

Ollaan keski-ikäinen pariskunta jonka lapset asuu jo omillaan. Asutaan vanhaa taloa, jossa yhteisesti päätettiin aloittaa remonttia, joka on edelleen kesken. Voiton puolella kuitenkin. Lisäksi on koiria, toinen minun haluama, toinen miehen.

Mies käy töissä toisella paikkakunnalla vuorotyössä, vuorojen välit yöpyy siellä, vapaille tulee kotiin. Silloin on sitten väsynyt, tai harrastaa.

Joo, urheiluharrastus on hyvä ja tärkeä, mutta silti ärsyttää. Yövuoron jälkeen mies nukkuu klo 15-16 saakka, syö ja lähtee treeneihin viideltä, palaa iltakahdeksan jälkeen, sitten sauna, tv ja nukkumaan.

Vapaapäivänä nukkuu pitkälle aamupäivään, syö aamupalaa yli tunnin, käy koirien kanssa kävelemässä, sitten moottoripyöräilemässä pari tuntia, ja sitten onkin taas lähtö treeneihin. Päivä meni siinä.

Nyt harkitsee uuden harrastuksen aloitusta, jolloin treenejä tulisi viikossa kolmien sijaan neljät.

Itse teen remonttia mitä pystyn, mutta kaikkea en voi tehdä ja mies ei näemmä ehdi mitään. Koiria sentään lenkittää sen kerran pari viikossa. Minä hoidan muuten kaiken, pesen pyykit, teen ruuat, kun eihän hän "ehdi". Tai on poissa kotoa. 

Tekisi mieleni sanoa, että nämä kelloon sidotut harrastukset saisi nyt jäädä tauolle, kunnes saadaan remontit valmiiksi. Mutta olenko sitten joku pirttihirmu?

Keskeneräisistä remonteista oikeasti on haittaa mm. kalliina sähkölaskuna, kun osa lämmitettävistä tiloista on vuodesta toiseen eristämättä kunnolla. Noihin ei edes menisi kauaa, jos oikeasti tarttuisi toimeen. Niinhän minäkin teen, työpäivän jälkeen alan remonttihommiin, mutta minullapa ei olekaan niitä niin tärkeitä harrastuksia 🙄

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostitte kämpän ja miehesi työtilanne ja harrastukset tuli sitten vasta esiin?

Ei mitään käryä urheilusta, moposta tai vetelyydestä ennen? 

Polkasehan nyt sitä jalkaa ja sanot, että villitys paussille NYT! rahaa valuu hukkaan, remppa valmiiksi!. (Onko teillä sähkölämmitys)

Vierailija
82/90 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat pari piskiä lisää, niin helpottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä annan vinkin miehille. Älä aloita remontointia. Naiset tekee jotain diiba daaba hommia ja päävastuu on sinun. Oma elämä menee katkolle kun vaimo haluaa eriväriset seinät. Parempi olla tekemättä kokonaan. 
Naiset, jos haluatte jotain, tehkää se itse. Toki kun istuu sohvalla illat, niin alkaahan sitä kaivata muutosta seiniin ympärillä. Mikä estää tekemästä asialle jotain. 

Vierailija
84/90 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap et osaa itse tehdä elämääsi koskevia päätöksiä vaan liihottelet vauva palstalle kyselemään neuvoja. Varsinkin kun palstan taso on tiedossasi. Mies ei saa mitään aikaiseksi. No et tunnu itsekään saavan. Sen suhteen sovitte kyllä toisillenne.

Vierailija
85/90 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen olin aika isossa kilahduspisteessä, kun tämänkin aloituksen tein. Illalla mies tuli kotiin seitsemän tunnin mp-ajelulta ja minä mittasin ja sirkkelöin samalla hetkellä ikkunanpuitelautoja, kun olin ensin tehnyt 9 tunnin palkkatyöpäivän. Ei tarvittu kuin miehen ihmettely, miksi nyt työpäivän jälkeen olen alkanut ahkeroida, niin kyllä perästä kuului 😂 Asiallisena kyllä pysyin, mutta ymmärsi kyllä että seuraava vapaapäivä on syytä käyttää johonkin muuhun kuin huvitteluun. 

Muutama kommentti kommentteihin, eli ei, emme ole ostaneet uutta taloa eikä talon työt tulleet yllätyksenä, vaan ollaan asuttu ok-talossa jo 20 vuotta ja se on ollut meille sopiva tapa elää. Tämän talon remontti aloitettiin vuosia sitten ja mies sen päätti aloittaa. Yhdessä ollaan tehty ja pari vuotta menikin hyvin ja kuten sanottu, paljoa ei ole enää jäljellä. Miehen motivaatio on jo mennyt.

Ja kyllä, lomallakin oltiin koska joskus sitä haluaa myös tavata niitä aikuisia ja kauempana asuvia lapsia puolisoineen, eikä se ole väärin. Itselläni ne ihanat rennot vapaapäivät ovat myös melko vähissä, miehellähän niitä on joka viikko, joten kyllä, kaksi viikkoa olen tosiaan minäkin pitänyt vapaata enkä kadu sitä yhtään. Se ei nyt meillä tässä ole ongelma 😂 ap

Vierailija
86/90 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä lisäys, remontin alkaessa ja ns. päähulinassa ei meillä kummallakaan ollut mitään aikaan sidottuja harrastuksia. Miehen ajelutkin oli vähäisiä. 

Mies aloitti nykyisen harrastuksensa vuosi sitten ja nyt siihen rinnalle aloittamassa toista, ja on ajellut nyt tänä kesänä tosi paljon.

Ymmärrän kyllä että harrastukset on kivoja ja että ison remontin jälkeen motivaatio on vähissä, mutta joku tolkku ja järki nyt täytyy tulla. Ap

Vierailija
87/90 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehenä annan vinkin miehille. Älä aloita remontointia. Naiset tekee jotain diiba daaba hommia ja päävastuu on sinun. Oma elämä menee katkolle kun vaimo haluaa eriväriset seinät. Parempi olla tekemättä kokonaan. 
Naiset, jos haluatte jotain, tehkää se itse. Toki kun istuu sohvalla illat, niin alkaahan sitä kaivata muutosta seiniin ympärillä. Mikä estää tekemästä asialle jotain. 

Luetun ymmärtyskö vaivaa?

AP naisena tekee remppaa, mies ajelee moottoripyörällä.

Mä opin itse jo lapsena, ettei miehiin voi näissäkään asioissa luottaa.. joten vaihtu rättikässä tekniseen työhön, mopon virittelyistä isompiin moottoreihin vaihdoin ja hitsauskurssitkin kävin, kun vuosia risana ollut pihan takorautaportti odotti korjausta. Mummo olisi ostanut uuden portin ja kaikki hitsaustaitoiset suvun miehet kertoivat "äkkiähän tuon nyt korjaa".

Kuudetta vuotta kuuntelin ja lähdin opettelemaan alkeita. Sain sen parissa kuussa sitten korjattua. Mummo oli tyytyväinen.

Mua ei nuo asiat kiinnostaneet sekuntiakaan, mutta jos rahaa ei saa käyttää ja asiat osaavat hahmot ei pyynnlstö huolimatta tee, niin pakkohan se itse sitten on.

Nyt on ok-talo rempattu mieleiseksi ja retkiauto rakennettu itse. Katsastukset, lvi ja sähkö palvelut ostin miehiltä. Rutinoita tuli suvun lvi mieheltä ja sähkäriltä, että olis hänkin hoitanut.. pyydettäessä ei mitään tapahtunut viikkoon, joten moiccu!

N28

Vierailija
88/90 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä opin itse jo lapsena, ettei miehiin voi näissäkään asioissa luottaa.. joten vaihtu rättikässä tekniseen työhön, mopon virittelyistä isompiin moottoreihin vaihdoin ja hitsauskurssitkin kävin, kun vuosia risana ollut pihan takorautaportti odotti korjausta. Mummo olisi ostanut uuden portin ja kaikki hitsaustaitoiset suvun miehet kertoivat "äkkiähän tuon nyt korjaa".

Kuudetta vuotta kuuntelin ja lähdin opettelemaan alkeita. Sain sen parissa kuussa sitten korjattua. Mummo oli tyytyväinen.

Mua ei nuo asiat kiinnostaneet sekuntiakaan, mutta jos rahaa ei saa käyttää ja asiat osaavat hahmot ei pyynnlstö huolimatta tee, niin pakkohan se itse sitten on.

Nyt on ok-talo rempattu mieleiseksi ja retkiauto rakennettu itse. Katsastukset, lvi ja sähkö palvelut ostin miehiltä. Rutinoita tuli suvun lvi mieheltä ja sähkäriltä, että olis hänkin hoitanut.. pyydettäessä ei mitään tapahtunut viikkoon, joten moiccu!

N28

En ole ap mutta naisten remontoinnista. Itse tein meille aikanaan kanalan. Ihan täysin alusta loppuun, tuli eristykset ja ikkunat ja sementistä ruokintapöydät ja kaikki. Viimeisen päälle hieno ja toimiva.

Tuttu pariskunta tuli käymään ja rouva oli kateellinen hienosta kanalasta kun heillä kanala oli vanhassa ulkohuussissa. Puuskahti ihan että tuollaisen hänkin mielellään ottaisi mutta kun ei tuo mies saa aikaiseksi tehdä!! Hän ei yhtään tykännyt kun sanoin että siitä vaan kuule itse tekemään, aivan omin käsin minäkin tämän tein 😂 Miehensä ilme näytti siltä että olisi hänenkin tehnyt mielensä sanoa että eihän tuo vaimo saa aikaiseksi tehdä.......

Vierailija
89/90 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvoin se on niin, että nainen ei perheessä tee mitään. Siksi vähän ankeaa ehdottaa, että naisen pitää tehdä loputkin yksin.

Vierailija
90/90 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N28

En ole ap mutta naisten remontoinnista. Itse tein meille aikanaan kanalan. Ihan täysin alusta loppuun, tuli eristykset ja ikkunat ja sementistä ruokintapöydät ja kaikki. Viimeisen päälle hieno ja toimiva.

Tuttu pariskunta tuli käymään ja rouva oli kateellinen hienosta kanalasta kun heillä kanala oli vanhassa ulkohuussissa. Puuskahti ihan että tuollaisen hänkin mielellään ottaisi mutta kun ei tuo mies saa aikaiseksi tehdä!! Hän ei yhtään tykännyt kun sanoin että siitä vaan kuule itse tekemään, aivan omin käsin minäkin tämän tein 😂 Miehensä ilme näytti siltä että olisi hänenkin tehnyt mielensä sanoa että eihän tuo vaimo saa aikaiseksi tehdä.......

Miehen olisi pitänyt sanoa. Tasa-arvoahan halutaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä