Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Saanko" ärsyyntyä miehen harrastuksista??

Vierailija
18.08.2026 |

Ollaan keski-ikäinen pariskunta jonka lapset asuu jo omillaan. Asutaan vanhaa taloa, jossa yhteisesti päätettiin aloittaa remonttia, joka on edelleen kesken. Voiton puolella kuitenkin. Lisäksi on koiria, toinen minun haluama, toinen miehen.

Mies käy töissä toisella paikkakunnalla vuorotyössä, vuorojen välit yöpyy siellä, vapaille tulee kotiin. Silloin on sitten väsynyt, tai harrastaa.

Joo, urheiluharrastus on hyvä ja tärkeä, mutta silti ärsyttää. Yövuoron jälkeen mies nukkuu klo 15-16 saakka, syö ja lähtee treeneihin viideltä, palaa iltakahdeksan jälkeen, sitten sauna, tv ja nukkumaan.

Vapaapäivänä nukkuu pitkälle aamupäivään, syö aamupalaa yli tunnin, käy koirien kanssa kävelemässä, sitten moottoripyöräilemässä pari tuntia, ja sitten onkin taas lähtö treeneihin. Päivä meni siinä.

Nyt harkitsee uuden harrastuksen aloitusta, jolloin treenejä tulisi viikossa kolmien sijaan neljät.

Itse teen remonttia mitä pystyn, mutta kaikkea en voi tehdä ja mies ei näemmä ehdi mitään. Koiria sentään lenkittää sen kerran pari viikossa. Minä hoidan muuten kaiken, pesen pyykit, teen ruuat, kun eihän hän "ehdi". Tai on poissa kotoa. 

Tekisi mieleni sanoa, että nämä kelloon sidotut harrastukset saisi nyt jäädä tauolle, kunnes saadaan remontit valmiiksi. Mutta olenko sitten joku pirttihirmu?

Keskeneräisistä remonteista oikeasti on haittaa mm. kalliina sähkölaskuna, kun osa lämmitettävistä tiloista on vuodesta toiseen eristämättä kunnolla. Noihin ei edes menisi kauaa, jos oikeasti tarttuisi toimeen. Niinhän minäkin teen, työpäivän jälkeen alan remonttihommiin, mutta minullapa ei olekaan niitä niin tärkeitä harrastuksia 🙄

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi itku!

Vierailija
2/35 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jaksa vinkua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudutko oikeasti kysymään sitä muilta 

Vierailija
4/35 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat. Kerro miehellesi tuo mitä tännekin. Teette yhdessä talon eristykset kuntoon ja sovitte kuinka monta tuntia kumpikin tekee remonttia. 

Vierailija
5/35 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi ehkä sille miehelle puhua asiasta? Kun on kerran teidän yhteisesti päättämä remontti, saisi mies kyllä kaivaa kalenteristaan aikaa sen toteuttamiseen. Oli se sitten pois harrastuksista, moottoripyöräilystä tai aamupalan syömisestä.

Vierailija
6/35 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ensimmäinen joka ehtii kysymään että onkohan sillä sivusuhde?

Vierailija
7/35 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot miehelles, että tekeekö remontin nyt valmiiksi vai maksaako tekijän siihen.

Ja sama parusuhteen osalta. Onko itse sun kanssa vai katotko siihen jonkun toisen

Vierailija
8/35 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuossa ole perhepalaverin paikka. Istutte alas ja katsotte, mitkä työt olisi tarpeen ehdottomasti tehdä ennen talven tuloa. 

Jos ei mies halua sitoutua niitä kanssasi tekemään, on varmaan syytä keskustella ulkopuolisen avun palkkaamisesta ja siitä, kuka sen maksaa.

Urheiluharrastuksen vielä jotenkuten ymmärrän, mutta moottoripyöräilyn kohdalla menisi tuossa tilanteessa itselläni kuppi nurin....

Vierailija
9/35 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Saat."

Vierailija
10/35 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet ruuat vaan ittelles, peset vain omat pyykit, häivy itsekin harrastuksiisi, jätä remontit tekemättä. Jätä itseasiassa koko mies ja mörskä

Vierailija
11/35 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et ap itse eristä näitä tiloja??

Vierailija
12/35 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se remontointi treenistä käy? Ymmärtää että mies rentoutuu ja ottaa omaa aikaa. Parempi tuo kun kaljakuppilassa istuminen. Mutta prioriteettijärjestys ei ole ihan kohdallaan. Tosin käyhän se remontointi osin töistä, joten ei siitäkään pidä pakkopullaa väkisin tehdä joka päivä.

Vierailija
13/35 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös se remontointi treenistä käy? Ymmärtää että mies rentoutuu ja ottaa omaa aikaa. Parempi tuo kun kaljakuppilassa istuminen. Mutta prioriteettijärjestys ei ole ihan kohdallaan. Tosin käyhän se remontointi osin töistä, joten ei siitäkään pidä pakkopullaa väkisin tehdä joka päivä.

Joka päivä? Kun ei tee minään päivänä mitään

Vierailija
14/35 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi ehkä sille miehelle puhua asiasta? Kun on kerran teidän yhteisesti päättämä remontti, saisi mies kyllä kaivaa kalenteristaan aikaa sen toteuttamiseen. Oli se sitten pois harrastuksista, moottoripyöräilystä tai aamupalan syömisestä.

On sille puhuttu. Sanoo että joo hän ensi viikolla tekee. Ja sitten ne vapaat menee jossain aivan muussa. Mikään ei etene. Nyt olen siinä pisteessä ärsytystä, että loppuu heIvetti soikoon ne harrastukset, kun tämä on tällaista. Ap

Vierailija
15/35 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tuossa ole perhepalaverin paikka. Istutte alas ja katsotte, mitkä työt olisi tarpeen ehdottomasti tehdä ennen talven tuloa. 

Jos ei mies halua sitoutua niitä kanssasi tekemään, on varmaan syytä keskustella ulkopuolisen avun palkkaamisesta ja siitä, kuka sen maksaa.

Urheiluharrastuksen vielä jotenkuten ymmärrän, mutta moottoripyöräilyn kohdalla menisi tuossa tilanteessa itselläni kuppi nurin....

Tällainen to do-lista on tehty yhdessä ja on jääkaapin ovessa. Vaan ei, nytkin on moottoripyöräilemässä kun sattui niin nätti päivä vapaapäiväksi! Tulee illaksi kotiin kuulemma. Niinpä niin. Ap

Vierailija
16/35 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et ap itse eristä näitä tiloja??

Koska mulla on kymmenen muuta remonttihommaa, jotka pitää saada tehtyä ennen ilmojen viilenemistä. Ja koska minä en tee kaikkea yksin. Ei se niin mene. Ap

Vierailija
17/35 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka päivä? Kun ei tee minään päivänä mitään

Juuri tämä. On tehnyt hänelle sovittua remppahommaa viimeksi toukokuussa. Ja kymmenen kertaa luvannut jatkaa sitä heti ensi viikolla. Ap

Vierailija
18/35 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos aloittaisit itsekin harrastaa. Mikä sinä olet rempaa yksin tekemään, kun miestäsi ei kiinnosta. Tai sitten lyöt hanskat tiskiin, että et jaksa enää yksin tätä, kun kaikki aikasi menee perusarjen pyörittämiseen.

Vierailija
19/35 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit ärsyyntyä vaikka kuinka paljon, mutta hyötyä siitä tuskin on.

Vierailija
20/35 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä itse sopisin tuossa tilanteessa tietyn päivän viikossa jolloin sitä remppaa on ehdottomasti tehtävä. Vaihtoehtoisesti mies palkkaa tekijän. Uuden harrastuksen voi aloittaa kun tärkeimmät rempat on tehty. Harrastukset on hieno ja hyvä juttu, mutta koti ja parisuhdekin pitää viitsiä hoitaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän