"Saanko" ärsyyntyä miehen harrastuksista??
Ollaan keski-ikäinen pariskunta jonka lapset asuu jo omillaan. Asutaan vanhaa taloa, jossa yhteisesti päätettiin aloittaa remonttia, joka on edelleen kesken. Voiton puolella kuitenkin. Lisäksi on koiria, toinen minun haluama, toinen miehen.
Mies käy töissä toisella paikkakunnalla vuorotyössä, vuorojen välit yöpyy siellä, vapaille tulee kotiin. Silloin on sitten väsynyt, tai harrastaa.
Joo, urheiluharrastus on hyvä ja tärkeä, mutta silti ärsyttää. Yövuoron jälkeen mies nukkuu klo 15-16 saakka, syö ja lähtee treeneihin viideltä, palaa iltakahdeksan jälkeen, sitten sauna, tv ja nukkumaan.
Vapaapäivänä nukkuu pitkälle aamupäivään, syö aamupalaa yli tunnin, käy koirien kanssa kävelemässä, sitten moottoripyöräilemässä pari tuntia, ja sitten onkin taas lähtö treeneihin. Päivä meni siinä.
Nyt harkitsee uuden harrastuksen aloitusta, jolloin treenejä tulisi viikossa kolmien sijaan neljät.
Itse teen remonttia mitä pystyn, mutta kaikkea en voi tehdä ja mies ei näemmä ehdi mitään. Koiria sentään lenkittää sen kerran pari viikossa. Minä hoidan muuten kaiken, pesen pyykit, teen ruuat, kun eihän hän "ehdi". Tai on poissa kotoa.
Tekisi mieleni sanoa, että nämä kelloon sidotut harrastukset saisi nyt jäädä tauolle, kunnes saadaan remontit valmiiksi. Mutta olenko sitten joku pirttihirmu?
Keskeneräisistä remonteista oikeasti on haittaa mm. kalliina sähkölaskuna, kun osa lämmitettävistä tiloista on vuodesta toiseen eristämättä kunnolla. Noihin ei edes menisi kauaa, jos oikeasti tarttuisi toimeen. Niinhän minäkin teen, työpäivän jälkeen alan remonttihommiin, mutta minullapa ei olekaan niitä niin tärkeitä harrastuksia 🙄
Kommentit (35)
Haarat kiinni kunnes mies panostaa tosissaan parisuhteeseenne.
Palkkaisin todella hyvännäköisen adoniksen remppa-avuksi. Eiköhän mies sen jälkeen ala viihtymään kotosalla.
Tuo touhu jatkuu just niin kauan kuin annat sen jatkua.
Mikä tämä remontoitava kohde on? Entisen perheen entinen koti jossa kukaan ei enää halua/jaksa/ehdi asua? Onko tässä kodissa liikaa kaikkea? Liikaa remontoitava?
Ajattelitko mies remontoida talvella?
Katsoisin tuota touhua tasan ensi kevääseen saakka. Siihen mennessä on oltava mietittynä, mitä tehdä remontin ja asumisen suhteen.
Mies on näköjään löytänyt jo itselleen mukavan elämän.
Nyt on sinun vuoro löytää oma elämäsi, oma harrastuksesi, oman asuinpaikaksi, oma..
Anteeksi, mutta miehesi viettää niin ison osan ajastaaan muualla, että on pakko kysyä, oletko varma että siellä ei ole toista naista kierroksessa? Kun ei tunnu kiinnostavan teidän yhteinen elämä ollenkaan.
Ilmoittaisin miehelle että soitan kiinteistönvälittäjän arvioimaan talon ja se laitetaan myyntiin. On todella kohtuutonta että hän on poissa koko ajan jolloin sinä hoidat kaiken huushollaamisen, koirat ja sitten vielä siihen päälle sinun pitäisi venyä yksin teidän YHTEISEN talon remontteihin. Sulla on siellä sellainen peterpan joka ei ole kasvanut aikuiseksi eikä ota vastuuta teidän yhteisestä elämästä. Herää - olet tällä hetkellä vain kodin hengetär joka mahdollistaa miehesi huitelun pitkin maailmaa. Tuo ei ole enää parisuhde vaan hyväksikäyttösuhde. Sinun kannattaa miettiä haluatko näillä spekseillä edes suhdetta tämän miehen kanssa.
Toki jos hän maksaa kaikki kulunne ja sinunkin elämisesi niin silloin puntit taitavat olla tasan? Tai sitten ei.
Siinä mielessä olen kohtalontoveri että meilläkin talossa aloitettu aika monta projektia jotka ovat olleet kesken jo vuosia. En jaksa tapella. Katselkoon vieraat ja ihmetelköön. Periaatteesta en soittele maksullisia remppamiehiä hoitamaan asiaa kun puoliso on alan ammattilainen, nyt kyllä jo eläkkeellä.
MInä pyysin tuttavamiestä korjailemaan aina kun mies oli poissa, tuli mielellään. Mies ei ollut moksiskaan eikä ymmärtänyt vihjettä, että pitäisi alkaa tekemään jotain. Lopulta kyllästyin siihen saamattomuuteen ja lähdin tuttavamiehen matkaan, nyt me rakennellaan yhdessä kaikenlaista ja kivaa on. Molemmat ehtii harrastamaankin :)
Saat ärsyyntyä. Ärsyttäisi minuakin. Meilläkin remontoitava talo, isoimmat remontit kyllä tehty. Miten kauan remonttiin vielä menisi, jos mies tekisi enemmän? Pitääkö ennen talvea saada valmiiksi? Kuulostaa, ettei hänellä ole siis yhtään aikaa enää remonteille.
kädettömät luulee osaavansa rempata, sitte käy tolleen aina.
Ja alottaja vaan kateellinen kun ei ole harrastuksia.
Jos, sillä on toinen nainen? Yrittää saada sut ärsyyntymään niin, että otat siitä eron, että ei itse vaikuttaisi mulkulta. Mutta ennen sitä tietenkin antaa sun tehdä kaikki rempat. Sitten voi hyvillä mielin jatkaa elämää ja moottoripyörällä nahkahousuissa ajella auringonlaskuun.
Eikö se mies ehtinyt remontoimaan kesälomallakaan?
Ensin olisi hyvä pohtia itseksesi, missä rajasi ovat, mitä haluat tapahtuvaksi ja mihin mennessä, ja mitä sitten tapahtuu, jos hän ei siihen kykene. Keskustele nämä miehesi kanssa. Minä katsoin laiskottelevaa miestä n. 1,5v liian kauan. Lopulta erosimme ja hän muutti pois, minä otin lisää lainaa ja remppautin tilat kuntoon. Nyt käyn itse salilla ja kulttuurimenoissa aivan rauhassa, kun ei tarvitse murehtia koska peterpan ehtii hoitaa osuuttaan.
Auttaako se jotain että sua asia ärsyttää?
Vierailija kirjoitti:
MInä pyysin tuttavamiestä korjailemaan aina kun mies oli poissa, tuli mielellään. Mies ei ollut moksiskaan eikä ymmärtänyt vihjettä, että pitäisi alkaa tekemään jotain. Lopulta kyllästyin siihen saamattomuuteen ja lähdin tuttavamiehen matkaan, nyt me rakennellaan yhdessä kaikenlaista ja kivaa on. Molemmat ehtii harrastamaankin :)
Oikein. Kerran täällä vaan eletään ja turha sitä aikaa viettää saamattoman kanssa.
Sun pitää kilahtaa ihan kunnolla, tai sit vaan lähdet
Muuttakaa kerrostaloon. Omakotitalossa on aina jotain rempattavaa. Jos siihen ei halua vapaa-aikaa käyttää niin kannattaa harkita helpompia vaihtoehtoja.
Nyt se sentään yrittää vastailla muutakin kuin itselleen muina vastaajina esiintyen, kun siitä tuli viimeksi palautetta. On siis kuitenkin kehityskelpoinen 😂