Onko menopaussin jälkeen enää koskaan hyvä olo henkisesti?
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Elän nyt ihmisen parasta elämää, hikoilut+vitutukset+masikset on ohi. 60+🤸
Palaa halut silloin?
nimim. vaimon puolesta kyselen
Vierailija kirjoitti:
En käsitä, miksi ihmiset eivät hae apua pahoihin vaihdevuosioireisiin.
Jos ap:lla olisi huono näkö, niin kai hän hankkisi lasit? Jos olisi allergiaa, kai hän käyttäisi antihistamiinia?
Mistäs tiedät onko ap hakenut? Yhdessä viestissä kertoi käyttävänsä hkh:ta.
Vierailija kirjoitti:
Ap vaikuttaa tyhmältä nappulalta
Ei olen se mt läski. Haluan antaa teille mukaohjeita persepuolen asioista. ja revitellä miten kurjaa ...🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla ole mitään tuollaisia oireita. Käytän kyllä hormonikorvaushoitoa. Selvästi ap:n kannattaisi myös, eihän tuo vaikuta hyvältä elämänlaadulta.
Sius käytänkin, ja mietin, että aiheuttaako se tämän?
Ei minulla aiheuta, että annos on jotenkin pielessä sinulla. Onko myös kilpirauhasarvot tarkistettu? Sen vajaatoiminta oireilee mm noin.
Ei muita siihen liittyviä oireita. Koko ajan sama olo kuin nuorena pms:ssä.
Vierailija kirjoitti:
Olen mies ja mitä olen menopaussin ylittäneistä ystävättäristäni huomannut, niin ei todellakaan.
Puhumattakaan keski-iän ylittäneistä miehistä. Niitten päässä vasta rajua menoa onkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen mies ja mitä olen menopaussin ylittäneistä ystävättäristäni huomannut, niin ei todellakaan.
Puhumattakaan keski-iän ylittäneistä miehistä. Niitten päässä vasta rajua menoa onkin.
Ei ole kumpasillakaan sen kummempaa muutosta mihinkää suuntaan !!!!
Vierailija kirjoitti:
Parasta aikaa nyt.
Mulla paras aika oli esivaihdevuodet. Laihduin sopivasti yrittämättä, olin energinen ja toivoa täynnä ja huomiota tuli ovista ja ikkunoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä vaiheessa helpotti?
Enemmän tai vähemmän hankalaa oli lähes 10v ja luulin että kärvistelen lopun ikääni. Mielialavaihtelut kuten itkupotkuraivarit ja outo ahdistus vaivasi vähemmän aikaa, en osaa oikein arvioida kauan, mutta yöisin hiessä piehtarointi ja päivällä kuumat aallot kestivät pisimpään. Välillä taukoja ja sitten taas mentiin. Ärhäkkä luonne olen edelleen, luonteeni ei ole jalostunut, mutta eipä masenna, ei ahdista, en saa raivareita normaalia enempää. Olen hyvin tyytyväinen elämääni varsinkin kun pääsin eläkkeelle ja nyt on omaa aikaa 😃
Vierailija kirjoitti:
Niitä ystävättäriä yhdistää yksi asia, sinä. Niin etten ihmettele lainkaan.
Ai niin, enkä käyttänyt mitään hoitoja tai rohtoja 😀 60+
Paljon parempi olo, kun munasarjat hiljenevät. Kuukautiskierto mylläsi aina mieltä. Menopaussissa saa itsensä viimein takaisin. Ainoa pysyvä haitta on liian kuuma olo usein. Pitää pukeutua luonnonkuituisiin ohuisiin vaatteisiin.
Ei ole ollut itkuisuutta tai toivottomuutta. Hae apua tuohon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla ole mitään tuollaisia oireita. Käytän kyllä hormonikorvaushoitoa. Selvästi ap:n kannattaisi myös, eihän tuo vaikuta hyvältä elämänlaadulta.
Sius käytänkin, ja mietin, että aiheuttaako se tämän?
Ei minulla aiheuta, että annos on jotenkin pielessä sinulla. Onko myös kilpirauhasarvot tarkistettu? Sen vajaatoiminta oireilee mm noin.
Ei muita siihen liittyviä oireita. Koko ajan sama olo kuin nuorena pms:ssä.
Onko sulla Mirena? Jos on liian iso annos keltarauhashormonia. Tuotteen vaihtaminenkin voi auttaa. Mulla yksi keltarauhashormoni aiheutti järjetöntä vihaisuutta, toinen ei.
Vierailija kirjoitti:
Mistä olette saaneet apua?
Ruokavalio, liikunta ja lepo.
Vierailija kirjoitti:
välillä tuntuu että happi loppuu, kuuluuko tämäkin näihin oireisiin, ei mitään paniikkikohtauksia vaan ihan kuin olisi unohtanut hengittää. en ihmettele että moni sekoaa tässä iässä.
Aukaise ikkuna siltä kuselta haisevasta yksiöläävästä niin happi kulkee ja siivoa se!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parasta aikaa nyt.
Mulla paras aika oli esivaihdevuodet. Laihduin sopivasti yrittämättä, olin energinen ja toivoa täynnä ja huomiota tuli ovista ja ikkunoista.
Huomiosta en ole koskaan välittänyt, mutta muuten olo on ollut hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä olette saaneet apua?
Ruokavalio, liikunta ja lepo.
Ja ei-niin-stressaava työ, mikä tuli vähän puolivahingossa, kun ex-työnantaja myytiin ulkomaille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä vaiheessa helpotti?
Enemmän tai vähemmän hankalaa oli lähes 10v ja luulin että kärvistelen lopun ikääni. Mielialavaihtelut kuten itkupotkuraivarit ja outo ahdistus vaivasi vähemmän aikaa, en osaa oikein arvioida kauan, mutta yöisin hiessä piehtarointi ja päivällä kuumat aallot kestivät pisimpään. Välillä taukoja ja sitten taas mentiin. Ärhäkkä luonne olen edelleen, luonteeni ei ole jalostunut, mutta eipä masenna, ei ahdista, en saa raivareita normaalia enempää. Olen hyvin tyytyväinen elämääni varsinkin kun pääsin eläkkeelle ja nyt on omaa aikaa 😃
Kärvistelit menemään 10 vuotta elämästäsi vaikka helpotusta olisi ollut saatavilla. Heino marttyyri teko👏
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palaa halut silloin?
nimim. vaimon puolesta kyselen
Kyllä, palasi halut liikkua ja ulkoilla, ja uutena haluna on tullut "rinkka selkään ja tunturiin" 🥾🎒