Onko menopaussin jälkeen enää koskaan hyvä olo henkisesti?
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap vaikuttaa tyhmältä nappulalta
Ei olen se mt läski. Haluan antaa teille mukaohjeita persepuolen asioista. ja revitellä miten kurjaa ...🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮
Nyt kahvit tyrsköhti. Kiitos naurusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä olette saaneet apua?
Ruokavalio, liikunta ja lepo.
Nämä jo kunnossa.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elän nyt ihmisen parasta elämää, hikoilut+vitutukset+masikset on ohi. 60+🤸
Missä vaiheessa helpotti?
Enemmän tai vähemmän hankalaa oli lähes 10v ja luulin että kärvistelen lopun ikääni. Mielialavaihtelut kuten itkupotkuraivarit ja outo ahdistus vaivasi vähemmän aikaa, en osaa oikein arvioida kauan, mutta yöisin hiessä piehtarointi ja päivällä kuumat aallot kestivät pisimpään. Välillä taukoja ja sitten taas mentiin. Ärhäkkä luonne olen edelleen, luonteeni ei ole jalostunut, mutta eipä masenna, ei ahdista, en saa raivareita normaalia enempää. Olen hyvin tyytyväinen elämääni varsinkin kun pääsin eläkkeelle ja nyt on omaa aikaa 😃
Kärvistelit menemään 10 vuotta elämästäsi vaikka helpotusta olisi ollut saatavilla. Heino marttyyri teko👏
Ehkä hänen ikäluokassaan ei ollut mahdollisuutta hormonikorvaushoitoon. Onneksi nykyään on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän tai vähemmän hankalaa oli lähes 10v ja luulin että kärvistelen lopun ikääni. Mielialavaihtelut kuten itkupotkuraivarit ja outo ahdistus vaivasi vähemmän aikaa, en osaa oikein arvioida kauan, mutta yöisin hiessä piehtarointi ja päivällä kuumat aallot kestivät pisimpään. Välillä taukoja ja sitten taas mentiin. Ärhäkkä luonne olen edelleen, luonteeni ei ole jalostunut, mutta eipä masenna, ei ahdista, en saa raivareita normaalia enempää. Olen hyvin tyytyväinen elämääni varsinkin kun pääsin eläkkeelle ja nyt on omaa aikaa 😃
Kärvistelit menemään 10 vuotta elämästäsi vaikka helpotusta olisi ollut saatavilla. Heino marttyyri teko👏
Höpö höpö ja höpö 🤭 Vai marttyyri 😁 Ihan oma valinta ja hyvä sellainen. Miksi? Mietis sitä.
Minulla on sitä ja tätä tuota vaivaivaa, itken ja pienen ja potkin....kokeillut kaikki lääkkeet eikä mikään auta... voi tätä räkimistä ja kurjuutta tämän perseeni kanssa. Ekö mulla ookkin ihan kauheeetaaa ja kamamalaaaaa....... 😭😭😭😭🤭🤭🤭🤭
Vierailija kirjoitti:
Minulla on sitä ja tätä tuota vaivaivaa, itken ja pienen ja potkin....kokeillut kaikki lääkkeet eikä mikään auta... voi tätä räkimistä ja kurjuutta tämän perseeni kanssa. Ekö mulla ookkin ihan kauheeetaaa ja kamamalaaaaa....... 😭😭😭😭🤭🤭🤭🤭
Mitä ihmettä saat noista lapsellisista viesteistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä hänen ikäluokassaan ei ollut mahdollisuutta hormonikorvaushoitoon. Onneksi nykyään on.
Ne vaan ei sovi kaikil. Eri
Vierailija kirjoitti:
Heippa hei äreille miehille. 👋
Heippa sulle veesi revittelijälle... haiset tänne asti.👋🖕🖕🖕🖕
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelle ei sovi niin hypätköö sillalta.
🌺🌸🏵
Go siskot. Perässä tullaan!
Ehkä 5 vuoden päästä.. ^_^
Emme voi tietää luontoäidin
oikkuja ja metkuja etukäteen.
Nämä ovat hyödyllisiä
postauksia meille naisille.
Kivaa viikkoa kaikille. -E-💜
Se ei varmaan auta, että miehistä tulee samaan aikaan kärttyisiä andropaussin takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelle ei sovi niin hypätköö sillalta.
Wau, päivän typerin kommentti. Äitisi on susta varmaan hiton ylpee.
Minulla ei vielä ole ollut
näitä kerrassaan kauheiksi
manattuja kuumia aaltoja.
Niitä odotellessa.
Muistan äidin puhuneen
näistä 56-57-vuotiaana.
Koki moisia hetken ennen
menopaussiaan at 59. -E-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parasta aikaa nyt.
Mulla paras aika oli esivaihdevuodet. Laihduin sopivasti yrittämättä, olin energinen ja toivoa täynnä ja huomiota tuli ovista ja ikkunoista.
Ruokasuhteeni oli myös terveempi kuin koskaan. Nyt hormonikorvaushoidolla syömishimoa on taas. Jos hkh ei tekisi niin hyvää iholle, limakalvoille, lihaksille ja luustolle, niin lopettaisin heti.
Vierailija kirjoitti:
🌺🌸🏵
Go siskot. Perässä tullaan!
Ehkä 5 vuoden päästä.. ^_^
Emme voi tietää luontoäidin
oikkuja ja metkuja etukäteen.
Nämä ovat hyödyllisiä
postauksia meille naisille.
Kivaa viikkoa kaikille. -E-💜
👋🥰
Luulin äitini olevan harvinaisen vittumainen ja riitaisa akka. Nyt tajuan, että hänellähän oli menopaussi. Kauhulla sitä itselleni odottaen..
Vierailija kirjoitti:
Luulin äitini olevan harvinaisen vittumainen ja riitaisa akka. Nyt tajuan, että hänellähän oli menopaussi. Kauhulla sitä itselleni odottaen..
Muostutan isoäitiäni, joka oli siis itkuinen ja herkkänahkainen vielä pitkälti yli 60-vuotiaana - hänelläkin oli varmaan menopausdin jälkeinen blues.
Mä muutuin tulta syökseväksi lohikäärmeeksi ja kasvatin pirunsarvet sekä tiikerin kynnet. 5v kului ja olen hyvin lempeä ja hymyilevä kissimirri joka ei raavi vaan kehrää. Ihmeellinen on hirmonien voima.
Tuollaista oiretta kuvailee moni LongCovidia sairastava.
Ehkä ei aina pidä olettaa, että kaikki oireet johtuisivat vaihdevuosista.