Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä kestovaipat parhaita?

25.05.2007 |

Olen kiinostunut kestovaipoista: Mitkä merkit parhaita? Mistä saa ohjeita jos haluaa tehdä itse? Mitkä materiaalit parhaita?

-Kiitos kaikille vastanneille!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

www.kestovaippainfo.fi

Tappert ja Leevi...kestoilua kera harsojen reilut 2kk

Vierailija
2/8 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokeillut muutamia kestovaippoja, meidän pojalle on tähänastisista toiminut parhaiten fuzzi bunz -merkkiset taskuvaipat (s-koko). Mielestäni nuo taskuvaipat ovat kaikken kätevimpiä, niitä on kuulemma myös helppo tehdä itse (itse en ole käsityöihmisiä joten en ole edes yrittänyt :)). Ohjeita on ainakin tuolla kestovaippayhdistyksen sivuilla.

Alle 5kg vauvoille on mielestäni tosi vaikea löytää sopivia vaippoja, tuppaavat vuotamaan haaroista. Nyt kun poika alkaa olla yli viiden kilon istuvat vaipatkin paremmin.

Aino + " Oskari"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kestovaippayhdistyksen sivuille oli http://www.kestovaippayhdistys.fi/vaipat/tsi.php

Vierailija
4/8 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen itsekin (nyt toisen lapsen kanssa) vasta jokin aika sitten innostunut kestoilusta. Itse olen tehnyt muutaman vaipan nyt ja vino pino on valmiiksi leikattuna, kun ehtis joku päivä ompelemaan. Taskuvaippojen (jotka ainakin musta tuntuu kaikkein helpommalta) ompeleminen on oikeasti helppoa jos on vähänkään koneella aiemmin ommellut. Netti on tietty pullollaan neujoja ja niksejä, mutta mun mielestä on sata kertaa helpompaa jos tuntee jonkun ketä on vaippoja tehnyt niin voi sitten konsultoida. Tapoja ja kankaita ja kaavoja yms on niiiiin paljon erilaisia mistä voi tehdä. Itse olen nyt löytänyt pari hyvää kaavaa jotka sopii meidän 3,5kk neidille, niistä täällä tehtailen.

Tipy (jos osaan jossain neuvoa niin kysy ihmeessä=) +tytsyt 1,8v ja 3,5kk

Vierailija
5/8 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bumby kuoret ja imse vimse froteiset vaipat. Flanellisiakin imse vimsejä meillä on muutamat ja ovat ihan yhtä hyviä. Kestoilusta on nyt reilun viiden viikon kokemus.

Vierailija
6/8 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja 5,5 kg vauveli, suosittelen myös Fuzzi Bunzeja. Hiukan vuosivat vielä 4-kiloisena, mutteivät enää. Kuivuvat pesun jälkeen todella nopeasti joten " päälliskuoria" voi ostaa vähemmän ja sisälle laitettavia " imutyynyjä" enemmän. Tuntuvat mukavilta märkinäkin vauvan iholle, uskoisin, kun on fleece sisällä. Ostin Lastenverkkopuodista. Hyviä kestoiluja sinulle!

Vierailija
7/8 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasimme jenkeistä BumGenious 2.0 -taskuvaippoja ja ovat loistavia, sillä istuvat hyvin joustavien siivekkeiden ansiosta. Ja paras ominaisuus on se, että sama vaippa kasvaa neppareiden avulla vauvan mukana - ei siis tarvitse useita eri kokoisia vaippoja!! Meillä on muutama Fuzzikin, mutta S-koko alkaa käydä pieneksi, joten ottaisi kyllä aivoon ostaa taas uutta kokoa. Tuon " Bummarin" kanssa tätä probleemaa ei ole.

Ja jenkeistä tilaamalla saa selvästi halvemmalla kuin Suomesta. Googleta!

Vierailija
8/8 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun meitä kestovaippailusta kiinnostuneita löytyy.