Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen työpaikan vaihto ja arjen vastuun kaatuminen naisen niskaan

Vierailija
17.08.2026 |

Mitä olette mieltä tästä tilanteesta? Mies siis halusi vaihtaa itse työpaikkaa ja löysikin sellaisen, josta sitten itse kovasti innostui. Työpaikka vaan sijaitsee 1,5 tunnin ajomatkan päässä ja lisäksi se on pitkälti reissuhommaa eli työmatkoja voi olla ympäri Suomen, mikä käytännössä tarkoittaa sitä, että mies on arkipäivät poissa kokonaan jossain päin Suomea. Meillä on useampia lapsia aina eskari-ikäisestä toisen asteen opinnoissa oleviin ja heillä toki omat menonsa ja harrastuksensa joka viikko ja joihinkin niihin tarttevat kyytimistä yms. 

Tietysti nyt tämän työpaikan vaihdoksen vuoksi kaikki arjen asiat kaatuu minun niskaani. Käyn itsekin kokopäivätöissä paitsi loppuvuodesta jään vanhempainvapaalle. Tämä uusi tulokas oli kyllä tiedossa ennen työpaikan vaihtoa. Mies ei myöskään meinaa mitään isyysvapaata pitää nyt, kun on edelleen sit uusi työpaikka ja ei viitsi sieltä heti olla pois. Lähinnä tässä vaan huolettaa, että miten omat voimavarat taas riittää kaiken yksin pyörittämiseen. Eikä tämä työpaikan vaihdos ollut yhdessä keskusteltu ja sovittu asia vaan sen mies päätti ihan itse. Lisäksi on ihmeissään, miksi en voi vain olla iloinen, että on saanut toisen työpaikan ja kutsuu minua itsekkääksi. Ehkä tavallaan olenkin, mutta koen tilanteen todella epäreiluksi, että toinen tekee päätöksiä, jotka vaikuttaa meidän molempien sekä toki lasten arkeen, ihan kysymättä minulta ja olettaa vain, että hyväksyn kaiken mukisematta. 

Olisko jollakin antaa jotain neuvoja, miten tähän pystyisi paremmin sopeutumaan ja miten saan arjen yksin toimimaan ja jaksan kaiken keskellä? Olisin tosi kiitollinen neuvoista. Tällä hetkellä olen vain ärsyyntynyt ja turhautunut koko asiaan.

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kerran ap. joutuu hoitamaan puolison lapsia, joiden äiti ei ole niin herää kysymys, että onko puolison ex. ihan tietoinen tilanteesta. Puolison exälle pitäisi kertoa suoraan, mikä tilanne on. Oikeinhan tuo ei ole, että ap. joutuu hoitamaan kotonaan näitä lapsia, joiden hoitaminen ei ole ap:n asia. 

No ei se ole oikein miehen exällekään, ettö ex-miehen irtiotto vastuista nykyisessä liitossaan kaatuu ex-vaimon paikattavaksi.

Vierailija
62/65 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kerran ap. joutuu hoitamaan puolison lapsia, joiden äiti ei ole niin herää kysymys, että onko puolison ex. ihan tietoinen tilanteesta. Puolison exälle pitäisi kertoa suoraan, mikä tilanne on. Oikeinhan tuo ei ole, että ap. joutuu hoitamaan kotonaan näitä lapsia, joiden hoitaminen ei ole ap:n asia. 

No ei se ole oikein miehen exällekään, ettö ex-miehen irtiotto vastuista nykyisessä liitossaan kaatuu ex-vaimon paikattavaksi.

Eikä ole varmaan ensimmäinen kerta, kun kyseisen miehen valinnoista vastuun kantaa ex-vaimo. Siksi varmaan se erokin tuli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun alettiin olemaan porukoissa sovittiin, että kumpikin saa sanoa työlle aina kyllä ja perhe sopeutuu siihen sitten tavalla tai toisella. 

Mahdoitko miettiä, mitä se pahimmillaan tarkoittaa?

Vierailija
64/65 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia ei olisi kannattanut tehdä. miehiin ei voi luottaa eikä ne hoida lapsia.

Vierailija
65/65 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies toivoi koiran, jota ei ehdi hoitaa ja ulkoiluttaa. Ap hoitaa koiran, synnyttää vauvan, hoitaa eskarilaisen, vie teinit harrastukseen, vuoroviikot miehen lapset myös, kokkaa komppanialle, pesee pyykit, imuroi, käy kaupassa, hakee eskarilaisen, imettää vauvan, ulkoiluttaa koiran, nostaa perunat, kampaa laaman otsatukan, vaihtaa öljyt autoon… 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi