Meidän piti lähteä lomalle mutta mies tuli kipeeksi.
Yksinyt tuossa jo lähes viikon. Ei yskivää miestä päästetä lentokoneeseen joten ei varmaan voi lähteä mihinkään ennen kun se yskä loppuu. Kerran tuo mies oli 7 viikkoa kipee ja se oli kamalaa. Ei kai auta kun odottaa, varmaan menee viikko ainakin vielä.
Kommentit (54)
Yskijä voi pitää hitaasti liukenevaa tablettia suussaan ja kasvomaskia lennon ajan jos kyseessä on vaan yskä. Hunajavesi auttaa myös.
Mikä hiton selitys, että yksi yskii niin loput lamaantuu.. Porvoossa kai.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei yskä ole mikään syy perua reissua. Miksi ihmeessä ei pääsisi lennolle?
Tuli kova yskä loman lopussa. Kyllä oli muut matkustajat näreissään ja lentoemännät toi kuumaa teetä ja sitruunaa lennon aikana. Sain tulla kotiin kuitenkin. Oli vihaista porukkaa.
No ei niistä muista tarvitse välittää, ruikuttajia mahtuu aina sinne minne ihmisiäkin. Jokainen ottaa tartuntariskin matkustaessaan.
Ei se mukavaa ollut itsellekään. En oli lähtenyt reissuun, jos kotona tulin kipeäksi. Se yskä oli ihan hirveä enkä pystynyt nukkumaan kahteen viikkoon, kun vaan yskin ja yskin tauotta. Mikään lääke ei auttanut. Välillä tuntui, että pää räjähtää kappaleiksi siitä yskimisestä.
Minä lensin joskus kotimaanlennon flunssassa. Laskeutuminen sattui korviin niin paljon että itkin. En itke ikinä. Lentoemäntä tuli pitämään kädestä kiinni, olin 25-vuotias. :D
Vierailija kirjoitti:
Yskijä voi pitää hitaasti liukenevaa tablettia suussaan ja kasvomaskia lennon ajan jos kyseessä on vaan yskä. Hunajavesi auttaa myös.
Se yskä voi olla keuhkoputkentulehdus.
Flunssan takia voidaan poistaa lentokoneesta kosska onhan flunssa tarttuvaa
Vierailija kirjoitti:
Flunssan takia voidaan poistaa lentokoneesta kosska onhan flunssa tarttuvaa
Ei voida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti aikuinen kuitenkin, yskän kanssa varmaan pärjää, vai onko mieslapsi? Lähdet sitten ilman miestä reissuun - vai oletko pikkurouva joka ei osaa yksin?
Niinhän sinäkin lähdet ja jätät sairaan puolisosi yksin kotiin sairastamaan.
NO, aikuinen mies pärjää flunssassa kotona yksinkin
Eipä muuta, kun ilmoitus varamies palveluun. Kuvastosta valitset mieleisen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli kova yskä loman lopussa. Kyllä oli muut matkustajat näreissään ja lentoemännät toi kuumaa teetä ja sitruunaa lennon aikana. Sain tulla kotiin kuitenkin. Oli vihaista porukkaa.
Fiksuna ihmisenä olit tietenkin suojannut kasvosi maskilla?
Nykyäänhän ihmisiä poistetaan lentokoneesta ties minkä syyn takia, esim. jännitysvatsan, kun ei voi tietää, onko se noroa. Sama juttu yskän kanssa, sehän voi olla periaatteessa vaikka tuberkuloosia. Eli ap on ihan oikeassa ettei kovassa yskässä kannata lähteä lennolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se yskä voi olla keuhkoputkentulehdus.
Aivan totta. Se voi olla myös syöpä. :D Ehkä kandee käydä lääkärissä ennen lentoa.
Sviddu tätä touhua taas. :D
Vierailija kirjoitti:
Nykyäänhän ihmisiä poistetaan lentokoneesta ties minkä syyn takia, esim. jännitysvatsan, kun ei voi tietää, onko se noroa. Sama juttu yskän kanssa, sehän voi olla periaatteessa vaikka tuberkuloosia. Eli ap on ihan oikeassa ettei kovassa yskässä kannata lähteä lennolle.
Eihän se yskä aplla ollutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut maskia mukana valitettavasti eikä ollut kellään koneessakaan.
Vierailija kirjoitti:
Jotta saatte matkavakuutuksesta korvauksen lentolipun hinnasta, niin lue mitä vaatii. Lääkärinlausunto pitää olla. Ei riitä, että sanot, että oli yskä. Vai onko niin hyvin raha-asiat, että ei tarvitse tällaisia pohtia?
Ei mun tarvinnut mitään lääkärintodistusta esittää, kun hain matkasta rahat vakuutusyhtlöltä. Toki voihan se olla, että kysyvät terveydenhuollosta tai sairaalasta, pitääkö paikkansa, mutta vaikeauskoa, kun ei edes miehen hetua tienneet. Ilmoitin vaan, ettei mis saa lentää, kun sai infarktin.
Itse olen naisena ollut kaksi kertaa reissussa keuhkoputkentulehduksen kanssa. Buranaa nassuun ja unta kun väsyttää ja viinakset vähemmälle. Tietenkään lentokoneeseen en siinä kunnossa menisi, mutta risteilyllä ollut. Ei tulisi mieleenkään perua lomaa vain siksi että olen kipeä.
Jos on vain kuivaa yskää niin käske miehesi lääkäriin. Itse ainakin sain kerran tosi hyvää yskänlääkettä, jota ei juurikaan kirjoiteta reseptille, kun en saanut enää nukuttua yskältäni. Oli kyllä hyvää troppia ja yskä helpotti sitä käyttäessä.
Onko mentholkide (eucalyptuskide) tuttu? Hengityssuojaimen sisälle pari kidettä ja sekin vaikuttaa positiivisesti. Nuo ovat sitten eri tuote kuin ne, jotka on tarkoitettu lisättäväksi löylyveteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotta saatte matkavakuutuksesta korvauksen lentolipun hinnasta, niin lue mitä vaatii. Lääkärinlausunto pitää olla. Ei riitä, että sanot, että oli yskä. Vai onko niin hyvin raha-asiat, että ei tarvitse tällaisia pohtia?
Ei mun tarvinnut mitään lääkärintodistusta esittää, kun hain matkasta rahat vakuutusyhtlöltä. Toki voihan se olla, että kysyvät terveydenhuollosta tai sairaalasta, pitääkö paikkansa, mutta vaikeauskoa, kun ei edes miehen hetua tienneet. Ilmoitin vaan, ettei mis saa lentää, kun sai infarktin.
No tuo on oikea syy, yskä ei ole.
Ohis
Jossette alapeukuttajat usko niin
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/69a12c4a-3b44-40ed-8e4f-bcb2463a543c
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/nelihenkinen-perhe-poistettiin-finn…
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011352686.html
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/finnairin-lennoilta-poistettiin-sat…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut maskia mukana valitettavasti eikä ollut kellään koneessakaan.
Itse pidän nykyään aina maskia mukana varalta, yksittäispakatut ovat näppäriä. Eipä ole tarvinnut koronakaaoksen jälkeen käyttää, mutta onpa varalta matkassa jos tarviikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuo on oikea syy, yskä ei ole.
Ohis
Niin mutta vakuutusyhtiöstä ei kysytty lääkärintodistusta. Se oli pointti.
Ei se mukavaa ollut itsellekään. En oli lähtenyt reissuun, jos kotona tulin kipeäksi. Se yskä oli ihan hirveä enkä pystynyt nukkumaan kahteen viikkoon, kun vaan yskin ja yskin tauotta. Mikään lääke ei auttanut. Välillä tuntui, että pää räjähtää kappaleiksi siitä yskimisestä.