Mies haluaa että lopetan terapian, apua
Olen käynyt psykoterapiassa nyt vuoden ja mieheni sanoo, että voin huonommin kuin ennen. Taustalla masennusta, huono lapsuus, burnoutia ja muuta sellaista.
Terapiassa on keskitytty rajoihin ja mieheni mukaan suunta on väärä. Hänen mielestä terapeutti auttaa minua jopa väärin, koska hänen mielestään osaan laittaa rajat liiankin hyvin. Hänestä olen jopa pomottava.
En itsekään pidä terapian vaikutuksesta nyt mutta ajattelin, että tällainen kuuluu asiaan ettei terapian positiivinen vaikutus näy heti.
Onko muilla tullut perheeltä palautetta?
Kommentit (69)
Jos on Kelan terapia niin hankala juttu. Muuten suosittelen vaihtamaan terapeuttia, hän ei tunnu tajuavan ongelmasi laajuutta.
Rajat ei ole vain, että näin paljon paskaa saan sanoa Ritvalle, vaan ne on myös vaikka oman väsymyksen kuuntelemista. Kerroit aikaisemmin, että olet yrittäjä ja kärsinyt burnoutista.
Eli miehesi avioitui kanssasi siksi että olit kynnysmatto joka ei osaa laitta rajoja? Ja nyt kun pystyt vihdoin siihen suunta on miehesi mielestä huolestuttava?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko miehesi henkisesti väkivaltainen ja häntä harmittaa, kun asetat rajoja?
Kerro jotain esimerkkejä tilanteista, joissa olet asettanut rajoja miehen mielestä 'liikaa'?
Ei ole väkivaltainen mitenkään, toivottavasti ei sinunkaan miehesi. Minulle on luontaisesti langennut perheessämme pomon rooli, eli päätän kaikesta. Pitkä juttu miksi näin, mutta lyhyesti: perheyritystausta, jossa olemme molemmat töissä.
Miehellä on siis ihan hyvä syy ihmetellä, miksi terapeutti on keskittynyt rajoihin. Ei minun ole koskaan ollut vaikea asettaa rajoja.
Ap
Alkaako nimesi P:llä? Miehesi A:lla?
Vierailija kirjoitti:
Eli miehesi avioitui kanssasi siksi että olit kynnysmatto joka ei osaa laitta rajoja? Ja nyt kun pystyt vihdoin siihen suunta on miehesi mielestä huolestuttava?
En ole koskaan ollut kynnysmatto. Siksi terapeutin tyyli tuntuu turhalta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko miehesi henkisesti väkivaltainen ja häntä harmittaa, kun asetat rajoja?
Kerro jotain esimerkkejä tilanteista, joissa olet asettanut rajoja miehen mielestä 'liikaa'?
Ei ole väkivaltainen mitenkään, toivottavasti ei sinunkaan miehesi. Minulle on luontaisesti langennut perheessämme pomon rooli, eli päätän kaikesta. Pitkä juttu miksi näin, mutta lyhyesti: perheyritystausta, jossa olemme molemmat töissä.
Miehellä on siis ihan hyvä syy ihmetellä, miksi terapeutti on keskittynyt rajoihin. Ei minun ole koskaan ollut vaikea asettaa rajoja.
Ap
Alkaako nimesi P:llä? Miehesi A:lla?
Luuletko oikeasti, että minä aion kertoa nimemme täällä?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ollut kynnysmatto. Siksi terapeutin tyyli tuntuu turhalta.
Ap
Mikset aloituksessa kerro, että sinusta tyyli on väärä, vaan että miehestäsi tyyli on väärä? Mainitsit, ettet pidä terapian vaikutuksesta nyt, mutta se ei ole sama asia kuin väärä tyyli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisia juttuja puhut siellä jos tämä on lopputulos??
Olen kertonut elämästäni ihan rehellisesti. Olen kuitenkin huomannut, että terapeutti on minun puolellani silloinkin kun olen omasta mielestäni toiminut väärin.
Esimerkiksi kun laitoin välit poikki miehen siskoon, koska en pidä hänen isänsä poliittisesta mielipiteestä. Se vain jäi päälle, mutta tiesin että eihän se hänen vikansa ole. Terapeutti kuitenkin vain kehui tästä minua.
Ap
Laitoit siis välit poikki miehesi siskoon, jonka isän poliittisesta mielipiteestä et pidä? Mutta onko miehesi sisko sitten samaa poliittista mieltä isänsä kanssa? Jos ei, niin miksi katkaisit välit miehesi siskoon?
Meistä mä olen se kontrolloiva, mies ei ollenkaan.
Ap