Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluaa että lopetan terapian, apua

Vierailija
16.08.2026 |

Olen käynyt psykoterapiassa nyt vuoden ja mieheni sanoo, että voin huonommin kuin ennen. Taustalla masennusta, huono lapsuus, burnoutia ja muuta sellaista. 

Terapiassa on keskitytty rajoihin ja mieheni mukaan suunta on väärä. Hänen mielestä terapeutti auttaa minua jopa väärin, koska hänen mielestään osaan laittaa rajat liiankin hyvin. Hänestä olen jopa pomottava.

En itsekään pidä terapian vaikutuksesta nyt mutta ajattelin, että tällainen kuuluu asiaan ettei terapian positiivinen vaikutus näy heti. 

Onko muilla tullut perheeltä palautetta?

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen mielestä

Miehen mukaan

Mies sanoo

Mitäähän minun totella?

ap

Vierailija
2/53 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapiassa koko ikäni käyneenä on mahdollista, että terapeutti ei ole kovin hyvä ihmistuntija. Mulle kävi sellainen, että hän tulkitsi asiat aina jotenkin väärin ja se johti hoidon lopettamiseen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan miehelläsi kuitenkaan kompetenssia kyseenalaistaa terapeutin toimintaa?

Vierailija
4/53 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehesi henkisesti väkivaltainen ja häntä harmittaa, kun asetat rajoja?

Kerro jotain esimerkkejä tilanteista, joissa olet asettanut rajoja miehen mielestä 'liikaa'?

Vierailija
5/53 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen mielestä

Miehen mukaan

Mies sanoo

Mitäähän minun totella?

ap

Tässä viestissä oli kyse juuri mieheltäni saamasta palautteesta. Siksi käytän mieheni mielestä, mieheni mukaan, en poikani mielestä, poikani mukaan tai naapurin mielestä, naapurin mukaan. 

Ap

Vierailija
6/53 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomoppaminen kuulostaa vähän siltä että asetat rajat muille et itsellesi. Vaikea kuvitella että se olisi toivottu tulos.

Vierailija
7/53 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex-tyttöystävänikin oli sitä mieltä, että terapia on huono asia. Noh, terapia jäi, hänestä tuli exä.

Vierailija
8/53 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan miehelläsi kuitenkaan kompetenssia kyseenalaistaa terapeutin toimintaa?

Mies ei ole terapeutti, että siinä mielessä ei. Hän tuntee minut paremmin kuin terapeuttini, siinä mielessä on.

Ap

Vierailija
9/53 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro jotain esimerkkejä tilanteista, joissa olet asettanut rajoja miehen mielestä 'liikaa'?

Niitä esimerkkejä?

Vierailija
10/53 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vain kaivetaan, kuopsutetaan ja yritetään analysoida ja ymmärtää myös muita, jää ratkaisukeskeinen ote asioihin. Mielestäni terapiassa pitäisi olla tarjota muutapa perustyökalu, jota käyttää omassa arjessa ja jotka tähtäävät jonkinlaiseen ratkaisuun solmuisessa tunteessa, kokemuksessa tai asiassa. 

Vierailija
11/53 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin ratkaisukeskeisissä terapeuteissa on ihan vitukseen niitä, joille korjauskeino kaikkiin suhteen haasteisiin on ero. Ei ne ihan noin sitä töksäytä, mutta kiertotietä... "ei teidän ole pakko jatkaa yhdessä" tai jotain muuta. Suhteen yksityiskohtaisia ongelmia ei kannata puida terapiassa ollenkaan, vaan käydä enemmän kokonaisuutta läpi. Koska tyhjän saa pyytämättäkin.

Vierailija
12/53 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro esimerkkejä rajojen asettamisesta. Mitä itse olet mieltä? Oletko voinut huonosti ihmissuhteissa ja antanut liikaa periksi tai toiminut omaa itseäsi vastaan

Vierailija
13/53 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole väkivaltainen mitenkään, toivottavasti ei sinunkaan miehesi. Minulle on luontaisesti langennut perheessämme pomon rooli, eli päätän kaikesta. Pitkä juttu miksi näin, mutta lyhyesti: perheyritystausta, jossa olemme molemmat töissä. 

Miehellä on siis ihan hyvä syy ihmetellä, miksi terapeutti on keskittynyt rajoihin. Ei minun ole koskaan ollut vaikea asettaa rajoja.

Ap

Vierailija
14/53 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro esimerkkejä rajojen asettamisesta. Mitä itse olet mieltä? Oletko voinut huonosti ihmissuhteissa ja antanut liikaa periksi tai toiminut omaa itseäsi vastaan

Mies ei tykkää siitä että ratkaisuni ongelmiini on usein välien katkominen, viimeksi hänen perheeseensä. 

Ap

Vierailija
15/53 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kerran kokemus terapiasta, jossa terppa ei tajunnut minua ollenkaan. Oli eri ikäpolvea. 

Vierailija
16/53 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se ei ole hyvältä tuntuva terapeutti, niin vaihda. Kai vuoden kokemuksella jo tunnet hänet. Eikö lisäksi terapian olisi jo pitänyt auttaa vuoden aikana.

Vierailija
17/53 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinuun vaikuttaa niin paljon se mitä mieltä mies on tai mitä mies sanoo?

Vierailija
18/53 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen mielestä

Miehen mukaan

Mies sanoo

Mitäähän minun totella?

ap

Tässä viestissä oli kyse juuri mieheltäni saamasta palautteesta. Siksi käytän mieheni mielestä, mieheni mukaan, en poikani mielestä, poikani mukaan tai naapurin mielestä, naapurin mukaan. 

Ap

Mitäs jos nyt menisit vaan itses mukaan?

Miestäsi ehkä vaan v*tuttaa, ettet ole enää niin helposti kontrolloitava.

Vierailija
19/53 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ei tykkää siitä että ratkaisuni ongelmiini on usein välien katkominen, viimeksi hänen perheeseensä. 

Ap

Onko terapeutti siis ehdottanut tuota? Ei ihme että miehesi ei pidä terapiasta.

Vierailija
20/53 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No mies menköön takaisin mammansa helmoihin, jos mamma on hänen ykkösnaisensa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme