Poliisi osoittelee aseella viattomia kansalaisia
https://yle.fi/a/74-20241262?origin=rss
Ei tuossa tilanteessa ollut mitään syytä osoittaa aseella tai käskeä v ittuun.
Kommentit (156)
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs siellä poliisiammattikorkeakoulussa opetetaankaan: "neuvoin, kehotuksin, käskyin"
Ninhän usein tehdäänkin, mutta ei tarvitse uhrata omaa henkeään, kun nykyisin on kaikenlaista vipeltäjää.
Eihän sitä koskaan tiedä, jos oven avaaja onkin mopopoika jolla on neljä kiloa kokaiinia ja ase repussaan.
Vierailija kirjoitti:
Näkeehän tuon pitkälle että on poliisin paku. SITÄ OVEA EI AVATA. Vähän valoja päälle kansalaiset.
Poliisi oli virkatehtävissä. Silloin saa ampua!
Vierailija kirjoitti:
Eihän sitä koskaan tiedä, jos oven avaaja onkin mopopoika jolla on neljä kiloa kokaiinia ja ase repussaan.
Armeijan käskyn mukaan , vaihdin kertatulelle, saa ampua, ei pärkkele meni taas sarja.
Kuka menee aukomaan autojen ovia, muuta kuin tarkoituksena viedä sieltä jotain tai viedä koko auto ?
Vierailija kirjoitti:
Näkeehän tuon pitkälle että on poliisin paku. SITÄ OVEA EI AVATA. Vähän valoja päälle kansalaiset.
Mistä sen näkee? En nähnyt tuossa mitään mistä voisi olettaa sen olevan poliisin.
Onhan tuo nyt aivan selvästi ylireagointia poliisilta, mutta saattaa olla sellainen tilanne mihin ei ole osattu etukäteen edes varautua ja laatia toimintasuunnitelmaa.
Ehkä jatkossa asiat ovat paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poliisi oli virkatehtävissä. Silloin saa ampua!
Ei edelleenkään voi olla noin. Jos joku kunniallinen kansalainen menee katsomaan onko siellä kaikki hyvin vai tarvitseeko joku apua niin kiitokseksi poliisi ampua täräyttää? Jos poliisi lymyää incognitona takapenkillä tunnuksettomassa autossa niin ettei normaali ihminen ymmärrä virkatehtävän olevan käynnissä niin ei siitä ketään ammuskella voi.
Vierailija kirjoitti:
Kuka menee aukomaan autojen ovia, muuta kuin tarkoituksena viedä sieltä jotain tai viedä koko auto ?
Sellainen joka tarkistaa pitääkö hälyttää apua, elvyttää tms.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se menee avaamaan tuntemattoman auton oven? Totta kai se vaikuttaa rikolliselta.
Tai valveutuneelta kansalaiselta, joka menee tarkistamaan, ettei autossa olevalla ole mitään hätää. Esim. sairauskohtausta. Itse olen joskus vuosia sitten ollut vastaavassa tilanteessa, ja silloin oli kyseessä juuri se. Soitin ambulanssin, joka onneksi tuli läheltä ja nopeasti.
Siellähän voi "poliisisedällä" olla vaikka lapostudio takana. Nyt jäi epäselväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs siellä poliisiammattikorkeakoulussa opetetaankaan: "neuvoin, kehotuksin, käskyin"
Ninhän usein tehdäänkin, mutta ei tarvitse uhrata omaa henkeään, kun nykyisin on kaikenlaista vipeltäjää.
Ymmärrän huolesi, mutta listaa nyt ihmeessä kaikki 2000-luvulla puhelimella surmatut poliisit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sen näkee? En nähnyt tuossa mitään mistä voisi olettaa sen olevan poliisin.
Alanuolen sijaan olisi fiksumpaa kertoa mistä sen näkee, varsinkin kun sitä on jo useampikin tässä kysellyt/sanonut ettei itse poliisiautoksi tunnista.
Vierailija kirjoitti:
Siltä varalta kannattaisi poliisinkin pitää ovet lukossa, jos on itse takatilassa tutkaa käyttämässä.
Kauhean sotkuinen ja epäsiisti poliisiauto, roskaa vaikka kuinka etupenkillä. Jos se suuttuikin siitä että tuli tallennettua videolle miten kohtelee virka-autoa.
Itsekin poliisina runkkaan auton takapenkillä silloin ei saa tulla häiritsemään
Vierailija kirjoitti:
On sekin mahdollista että ajatteli autossa olevan jonkun jolla on sairaskohtaus tms.
Ei siis kannata mennä koskaan tarkistamaan ettei tule poliisin ampumaksi.
Saa mennä jos on sairaskohtaus, mutta sitä ennen odotetaan tunnin verran. Kuuluu protokollaan.
Ei jumalauta. Ukko tasan tarkkaan tiesi, että tuo on sivari. Tahallaan mennään ärsyttämään kännykkä kädessä, ja ovia aukomaan. Jos epäilisi oikeasti sairaskohtausta, ei kukaan kuvaisi kännykällä kun menee tutkimaan asiaa.
Mennyt ihan pelleilyksi, ihmisillä ei enää mitään kunnioitusta poliisia kohtaan ja media vielä lisää vettä myllyyn.
PS. Transit, tummennetut lasit, valot piilotettu maskiin, kojelauta täynnä tekniikkaa antaa vahvan viittauksen poliisiin. Älkää viitsikö leikkiä tyhmää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se menee avaamaan tuntemattoman auton oven? Totta kai se vaikuttaa rikolliselta.
Tai valveutuneelta kansalaiselta, joka menee tarkistamaan, ettei autossa olevalla ole mitään hätää. Esim. sairauskohtausta. Itse olen joskus vuosia sitten ollut vastaavassa tilanteessa, ja silloin oli kyseessä juuri se. Soitin ambulanssin, joka onneksi tuli läheltä ja nopeasti.
Eli siis joku oli saamassa sairauskohtauksen, parkkeerasi pysäkille ilman hätävilkkuja ja ryömi takatilaan tekemään kuolemaa. Hänellä kävi kyllä tuuri että osuit paikalle.
Olen liian pätkä, en päässyt poliisiksi , no onneksi minusta tuli hyvä rosvo .