Ostin sixpackin, veloitus vain yhdestä, kyse lonkerosta. Tapahtui lähikaupassani, menenkö maksamaan erotuksen
Olin ihan ihmiskassalla, en itsepalvelussa.
Jos en mene maksamaan, saavatko erheen jotenkin selville?
Kommentit (33)
Asiahan paljastuu valvontakamerasta jonka varmasti katsovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli S-market. Alan kallistua siihen että en mainitse asiasta. Kyselkööt sitten itse, jos on tarvetta.
Käytitkö ostaessasi etukorttia?
Käytin. Olen vähän kakat housussa tämän vuoksi, mutta toisaalta tulee vähän jännitystä nyhverön elämään 😀
-ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi katsoisivat? Ei kai ne jokaista kassakäynt erikseen tarkasta?
No riippuu haluatko olla varas vai et.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kyllä paljastu muutenkaan. Tuskin missään on niin tarkkaa kameravalvontaa että näkisi tuollaisen virheen kassalla. Ja miten paljon tallenteita olisikaan katsottavaksi jos vaikka muutaman päivän sisällä huomaavat että 5 lonkeroa puuttuu. Mistäänhän sitä ei tiedä milloin ne on oikeasti hävinnyt ja miten, onko joku tunkenut taskuunsa yhden kerrallaan tai onko viisi asiakasta vienyt yhden, tai sattunut yksi tai useampi virhe kassalla yms.
Tuo on ihan mahdoton kaupan selvittää etenkin jos kyseessä on ihan isompi marketti.
Muistan vieläkin kun ensimmäisillä retkitreffeillä miehen kanssa käytiin ostamasta telttailuretkelle kaupasta evästä.
Autolle mennessä näytin hänelle, että ostoskärryn pohjalla oli jäänyt pieni liimatuubi maksamatta vanhingossa. Hän otti sen, ja juoksi kauppaan maksamaan.
Olemme olleet nyt naimisissa 40 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole rikos luottaa kassahenkilöön.
Voiko kauppa veloittaa jälkikäteen kortilta kuten esim. hotellit jos juot minibaarin tyhjäksi?
Jos mä huomaisin vasta kotona niin en menisi. Enemmän mä katson että joskus tulee virheen takia maksettua pikkaisen liikaa, ja joskus tulee maksettua pikkaisen liian vähän, ja että pitkän ajan kuluessa ne virheet suunnilleen tasaantuvat niin että sen takia niitten korjaamiseen ei kannata kuluttaa liikaa aikaa ellei ole tullut isompaa virhettä.
Vierailija kirjoitti:
Voiko kauppa veloittaa jälkikäteen kortilta kuten esim. hotellit jos juot minibaarin tyhjäksi?
Eivät voi. Jos he huomaavat virheen niin he voivat vaatia sua maksamaan jolloin sun pitää maksaa puuttuva summa, mutta he eivät voi veloittaa sitä sun kortiltasi ilman sun erillistä hyväksyntää.
Maksa, sillä kamera näyttää sinut kassalla mitä olet ostanut ja tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kyllä paljastu muutenkaan. Tuskin missään on niin tarkkaa kameravalvontaa että näkisi tuollaisen virheen kassalla. Ja miten paljon tallenteita olisikaan katsottavaksi jos vaikka muutaman päivän sisällä huomaavat että 5 lonkeroa puuttuu. Mistäänhän sitä ei tiedä milloin ne on oikeasti hävinnyt ja miten, onko joku tunkenut taskuunsa yhden kerrallaan tai onko viisi asiakasta vienyt yhden, tai sattunut yksi tai useampi virhe kassalla yms.
Tuo on ihan mahdoton kaupan selvittää etenkin jos kyseessä on ihan isompi marketti.
Luulenpa että kaupat pitävät aika tarkkaa kirjaa noista lonkeroista, koska niitä näpistellään paljon koska se on hyvää ja kallista juomaa.
Yleensä jos heti kaupassa tai ulkona huomaan niin käyn korjaamassa. Jos kotiin asti olen ehtinyt, niin en välttämättä. Riippuu vähän tuotteen hinnasta