Laskin juuri että säästetään miehen kanssa 500e kk jos rupean yh:ksi!
Kommentit (32)
Ja lisää sivusta voisin sanoa, että on totta, että tutkintaan voi joutua lasten puheista (siis Kelan, ei poliisin;) mutta siitä ilmoitetaan etukäteen jolloin voi sitten viedä vaatteensa pois... Eri asia on, että mistä tälläinen tulisi lapsille mieleen puhua?!
Tosin tutuillani on huoltajuus jaettu kahden asunnon kesken niin, että aikuiset muuttaa aina yksiöön vuoroviikoin ja lapset saavat asua kotona. Tässä tapauksessakin äidillä on yksinhuoltajuus, en tiedä miten tutkinnasta selviäisivät..?
no kuule ihan samaan vanhaan malliin mies asuu täällä kanssamme...ja jos haluaa mennä niin siinähän sitten menee! ap
katsotaan aina pahalla silmällä vikoja etsien?
Vierailija:
Me tehtiin samanlailla kun olin äitiyslomalla, ei tarvinnut joka penniä laskea. Ei kerrottu kenellekkään että miehen kirjat muualla joten kukaan ei edes ihmetellyt. Sitä paitsi, kun on yhteisiä lapsia niin tottaai isä saa käydä lapsiaan hoitaa vaikka joka päivä ja olla yötäkin. Kun äippäloma loppui ja menin töihin niin mies muutti kirjat takaisin.Ei kukaan kysellyt eikä ihmetellyt. Saat siunaukseni jos valintanne tulee olemaan väliaikainen. Mutta älkää kertoko kenellekkään sukulaiselle, naapurille tai ystävälle. Ei kenellekkään, joku saattaa narauttaa ja sit se 500e/kk on pieni raha...
Olet täysin moraaliton ihminen. Tottakai me muut työssäkäyvät maksamme veroja enemmän tällaisten yhteiskunnan hyväksikäyttöjen takia. Puolustelet tekoasi väliaikaisuudella ja pienellä rahalla; entäpä sitten, kun 1000 ihmistä tekee samalla tavalla. Yhteiskunnalle tuleekin yhtäkkiä 500.000 euron lasku.
Hävetkää! Käykää koulunne kunnolla ja menkää töihin, niin ei tarvitse tuollaisia miettiä.
Ensin yh:ta sorretaan yhteiskunnan tukien (hyväksi)käytöstä ja sitten perheet, joissa asiat olisivat hyvin (ja isätkin vielä mukana perhe-elämässä) keplottelevat niitä samaisia tukia itselleen...
kuin pienituloinen perhe. Miksi perheitä ei tueta? Itse olen jäänyt oikeaksi yksinhuoltajaksi juuri siitä syystä, että rahat eivät riittäneet ja rakkaus ei elätä. Oli pakko tehdä joku ratkaisu ainaisiin rahariitoihin ja me erosimme.
Elelin vuosia mukavasti yksinhuoltajana, opiskelin toisen ammatin työvoimapoliittisena koulutuksena, nostelin hyvät rahat (vrt kotihoidontuki) ansiosidonnaista, lapset olivat ilmaisessa (siis minulle, ei yhteiskunnalle) päivähoidossa ja asumistukeakin saatiin ihan mukavasti. +lapsilisät yh-korotuksella ja elatusmaksut päälle.
Nyt parisuhteessa elävänä työssäkäyvänä (kuin myös miehenikin) raha on jatkuvasti tiukalla ja hoitomaksut menevät täytenä. Lisäksi isompi asunto oli hankittava, kun asukkaita tuli kaksi lisää. Enää ei voitu elellä kaksiossa, lapset makkarissa ja äiti olkkarissa. Ei asumistukea, ei yh-korotuksia, hoitomaksut 380¿/kk... Kyllä mielessä on käynyt, että jos vaikka ottaisi paperieron.
Omat tuloni tällä hetkellä bruttona 1100e/kk, vuokraan menee n.600e...
palkka on 2200¿. Turha siis kadehtia ainakaan työssäkäyvi yh-perheitä.
Itse en saa as. tukea tms. vain ja ainoastaan sen yh-korotuksen 36 ¿/lapsi. Elatusmaksu on minimi. Vuokra meillä on ihan samanalainen kuin niilläkin, joilla on kaksi maksajaa ja tukea ei silti tipu.
Ja tämäkin asenne, että yh:t aina valittaa. Mä en ikinä ole valittanut muuta kuin tosi harvoin sitä, että saisin vähän lisähermoja, ettei pinna aina olisi niin tiukilla lasten kanssa.
imaksut, hulppeat elatusmaksut ja tietenkin, kustantaahan yhteiskunta mulle myös auton...hehee. Ehkä tosiaan kannattaisi ottaa asioista selvää!
Mä en kyllä tajunnut, että missä kohtaa se säästö tulee? Ymmärsin niin, että muuttamalla erilleen saatte enemmän yhteiskunnan tukia. Mutta ei kai nyt tarkoitus ole, että niiden määrä pitäisi henkilökohtaisesti maksimoida? Eikö ne nyt ole tarkoitettu tueksi esimerkiksi työttömyyden, sairauden tai jonkun muun toimeentuloa estävän syyn vuoksi.
Jos rahaa haluaa säästää, niin kannattaa sitä tienata.
Me tehtiin samanlailla kun olin äitiyslomalla, ei tarvinnut joka penniä laskea. Ei kerrottu kenellekkään että miehen kirjat muualla joten kukaan ei edes ihmetellyt. Sitä paitsi, kun on yhteisiä lapsia niin tottaai isä saa käydä lapsiaan hoitaa vaikka joka päivä ja olla yötäkin. Kun äippäloma loppui ja menin töihin niin mies muutti kirjat takaisin.
Ei kukaan kysellyt eikä ihmetellyt. Saat siunaukseni jos valintanne tulee olemaan väliaikainen. Mutta älkää kertoko kenellekkään sukulaiselle, naapurille tai ystävälle. Ei kenellekkään, joku saattaa narauttaa ja sit se 500e/kk on pieni raha...