Työttömistä todellisuudessa peritään enemmän kun maksetaan tukia
Siis tämä on totta..hallitus on muuttanut menot saataviksi työttömien tukien kohdalla..
Kommentit (32)
Tuota, miten tuo on logistisesti mahdollista. hakeeko työötn lainaa, että saa maksettua valtiolle?
Vierailija kirjoitti:
Tuota, miten tuo on logistisesti mahdollista. hakeeko työötn lainaa, että saa maksettua valtiolle?
Kysymys on siitä että maksetusta tuista peritään suurin erilaisina veroina ja palvelumaksuina ja kunnat laitetaan valtiolle tulolähteiksi työttömistä.
Vierailija kirjoitti:
Tuota, miten tuo on logistisesti mahdollista. hakeeko työötn lainaa, että saa maksettua valtiolle?
Monesti näin käy kun ei saa mitään tukea ja joutuu kuitenkin jollain rahalla ruokkimaan itseään kun kaikesta rahankäytöstä maksetaan suomessa veroa
Onko työttömille siis ihan omat ALVt, meillä muilla se on pääsääntöisesti 25,5% eikä 50.
Lisäksi kovin harva tuntuu ymmärtävän, että se verottajan ottama 20% on pelkkä ennakkovero, lopullinen vero% määräytyy vasta verotuspäätöksessä.
Enkä nyt ihan ymmärrä, miten kukaan voi sotkea yksittäisen työttömän saamat etuudet ja kunnan maksamat sakkomaksut vai aidostiko kuvittelet, että ne sakot otetaan jotenkin vain työttömien tukieuroista?
Onko työttömille siis ihan omat ALVt, meillä muilla se on pääsääntöisesti 25,5% eikä 50..
Kerroinkin tuossa että suoraa ja välillistä veroa 50 prosenttia ..tuo ALv verot on suoraa ja näkyvää veroa..
Välillinen vero on se kaikki muu vero mikä liittyy palveluun ja tavaraan kun tavaran ja palvelun tuottajan loppuhintaan kuuluu kuja jossa on osaltaan veroja.
Kunnat "maksavat työttömistä" niin sanottujen sakkomaksujen ja rahoitusvastuun kautta osana TE-uudistusta 1.1.2025 alkaen. Kuntien on maksettava osuus työttömän saaduista työttömyysetuuksista jo 100 päivän työttömyyden jälkeen, mikä on tiukennus aiemmasta 300 päivän rajasta. Tämän tavoitteena on kannustaa kuntia nopeuttamaan työttömien työllistymistä ja siten vähentämään työttömyyden pitkittymisestä aiheutuvia kustannuksia.
Enkä nyt ihan ymmärrä, miten kukaan voi sotkea yksittäisen työttömän saamat etuudet ja kunnan maksamat sakkomaksut vai aidostiko kuvittelet, että ne sakot otetaan jotenkin vain työttömien tukieuroista?
Tarkoitin vaan että tässä yhtälössä valtio ottaa työttömistä rahaa enemmän kuin jakaa budjetin menoina.
Vierailija kirjoitti:
Tuota, miten tuo on logistisesti mahdollista. hakeeko työötn lainaa, että saa maksettua valtiolle?
Työtön on vaan välikappale, ei se raha työttömään jää.
Vierailija kirjoitti:
Kunnat "maksavat työttömistä" niin sanottujen sakkomaksujen ja rahoitusvastuun kautta osana TE-uudistusta 1.1.2025 alkaen. Kuntien on maksettava osuus työttömän saaduista työttömyysetuuksista jo 100 päivän työttömyyden jälkeen, mikä on tiukennus aiemmasta 300 päivän rajasta. Tämän tavoitteena on kannustaa kuntia nopeuttamaan työttömien työllistymistä ja siten vähentämään työttömyyden pitkittymisestä aiheutuvia kustannuksia.
Jotenkin tämäkin on käännetty kuulostamaan siltä, että työtön olisi ongelma, vaikka tosiasiassa kuntien ja paikkojen vastuulla on tarjota töitä. Sosiaaliturva on vahingonkorvaus siitä, että he eivät tähän kykene.
Vierailija kirjoitti:
Onko työttömille siis ihan omat ALVt, meillä muilla se on pääsääntöisesti 25,5% eikä 50.
Lisäksi kovin harva tuntuu ymmärtävän, että se verottajan ottama 20% on pelkkä ennakkovero, lopullinen vero% määräytyy vasta verotuspäätöksessä.
Enkä nyt ihan ymmärrä, miten kukaan voi sotkea yksittäisen työttömän saamat etuudet ja kunnan maksamat sakkomaksut vai aidostiko kuvittelet, että ne sakot otetaan jotenkin vain työttömien tukieuroista?
Tarkoitatko että työttömät saavat aikanaan veronpalautusta liikaa maksamastaan verosta? Enpä ole kuullutkaan.
Työttömät maksavat joissain tapauksissa veroja enemmän kuin ansiotuloja saavat. Esim kotitalousvähennyksiä he eivät saa vaikka kuinka teettäisivät remontteja, toisin kuin työssäkäyvät.
Vierailija kirjoitti:
Työttömät maksavat joissain tapauksissa veroja enemmän kuin ansiotuloja saavat. Esim kotitalousvähennyksiä he eivät saa vaikka kuinka teettäisivät remontteja, toisin kuin työssäkäyvät.
Tämä on nyt väärä käsitys ..kyllä työtön saa myös kotitalousvähennykset..on sitten eri asia millä maksaa ne kotitalousvähennykset mahdollistavat palvelut
Minä jouduin teettämään kalliin remontit ja tulona oli pelkkä työmarkkinatuki..
Sain kyllä kotitalisvähennyksenä lähes kaikki työttömyyskorvauksesta perityt verot ..
Tosin remontin kustannus vastasi enemmän kuin saan vuodessa työttömyyskorvausta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnat "maksavat työttömistä" niin sanottujen sakkomaksujen ja rahoitusvastuun kautta osana TE-uudistusta 1.1.2025 alkaen. Kuntien on maksettava osuus työttömän saaduista työttömyysetuuksista jo 100 päivän työttömyyden jälkeen, mikä on tiukennus aiemmasta 300 päivän rajasta. Tämän tavoitteena on kannustaa kuntia nopeuttamaan työttömien työllistymistä ja siten vähentämään työttömyyden pitkittymisestä aiheutuvia kustannuksia.
Jotenkin tämäkin on käännetty kuulostamaan siltä, että työtön olisi ongelma, vaikka tosiasiassa kuntien ja paikkojen vastuulla on tarjota töitä. Sosiaaliturva on vahingonkorvaus siitä, että he eivät tähän kykene.
Se on valtion tehtävä ja ihan perustehtävä hoitaa sosiaaliturva ja työvoima politiikka...ei sitä vastuuta rahoituksesta ja työpaikoista voi siirtää kunnille kuten nyt tehdään...valtion rooli on. Järjestää edellytykset työpaikkojen synnylle ...tämän työvoima politiikan hoito on viety ihan väärille urille..
On ihan järjetöntä että työtön palvelujen hoito pilkotaan tälläsiin 1000 asukkaan kuntien kokoisiin osiin.....
Se on ihan järjetöntä resurssien väärinkäyttöä
Nämä tulirahat on yleensä vain rahoja joita kierrätetään työttömien kautta käytettäviksi muualle.
Vierailija kirjoitti:
Nämä tulirahat on yleensä vain rahoja joita kierrätetään työttömien kautta käytettäviksi muualle.
Kun tuet jätetään pois työttömällä on ne pois myös valtion tuloista ja elinkeinoelämän rahankierrosta.
Vierailija kirjoitti:
Onko työttömille siis ihan omat ALVt, meillä muilla se on pääsääntöisesti 25,5% eikä 50..
Kerroinkin tuossa että suoraa ja välillistä veroa 50 prosenttia ..tuo ALv verot on suoraa ja näkyvää veroa..
Välillinen vero on se kaikki muu vero mikä liittyy palveluun ja tavaraan kun tavaran ja palvelun tuottajan loppuhintaan kuuluu kuja jossa on osaltaan veroja.
Miten me työssäkäyvät siis vältämme nuo muut tavaraan ja palveluun liittyvät veroluonteiset maksut, jos ne kohdistuvat vain työttömiin? Onko työttömille kampaamossa oma hinnastonsa? Maksaako työtön enemmän bensasta?
Sun jutut on niin mielenkiintoisia, että kannattaa avata vähän lisää. Muista, että yrittäjä on riistäjä ja saa yli 100% siitä, mitä asiakas maksaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko työttömille siis ihan omat ALVt, meillä muilla se on pääsääntöisesti 25,5% eikä 50..
Kerroinkin tuossa että suoraa ja välillistä veroa 50 prosenttia ..tuo ALv verot on suoraa ja näkyvää veroa..
Välillinen vero on se kaikki muu vero mikä liittyy palveluun ja tavaraan kun tavaran ja palvelun tuottajan loppuhintaan kuuluu kuja jossa on osaltaan veroja.
Miten me työssäkäyvät siis vältämme nuo muut tavaraan ja palveluun liittyvät veroluonteiset maksut, jos ne kohdistuvat vain työttömiin? Onko työttömille kampaamossa oma hinnastonsa? Maksaako työtön enemmän bensasta?
Sun jutut on niin mielenkiintoisia, että kannattaa avata vähän lisää. Muista, että yrittäjä on riistäjä ja saa yli 100% siitä, mitä asiakas maksaa!
Samat välilliset verot koskee työttömiä ja työllisiä..jos työtön ei maksaisi näitä veroja niin sama ostovoima olisi sillä puolet pienemmällä tuella ..
20 prosenttia viedään heti päältä veroihin
Työmarkkinatuen pakollisista kulutus menoista taas sitten 50 prosenttia kuluu välillisiin ja suoraan veroon kulutuksessa ja palvelujen ostossa..
Sitten vielä kun peritään sakkoina kunnilta takaisin 50 prosenttia maksetuista tuista..
Hei me tienataan tällä..