Ikäeroa noin 2 vuotta, pakkaus vai raha
Meillä tulee ikäeroksi aika tasan kaksi vuotta ja mietinkin, että otanko äitiyspakkausta vai rahan. Esikoiselta on niin hyvin jäänyt kaikkia vaatetta ja hänen pakkauksen vaatteet ja muut tarvikkeet on hyvässä kunnossa. Miten te olette asian päättäneet?
Kommentit (6)
tosin meillä ikäeroksi tulee n.2,5v, mutta esikoisen pakkauksesta (2005) jäi miltei kaikki käyttämättä, siksi päätin heti etten pakkausta enää ota, mutta nyt kutkuttaa ajatus sen ottamisesta kuitenkin, kun vaatteet oli siinä niiiiin ihania (tän vuoden pakkauksessa) että niitä tulis varmasti käytettyäkin! olen nyt ihan solmussa ajatuksen kanssa ottaako vaiko eikö?
piipii rv 21+6
Mutta kolmannelle taas ottaisin, johtuen siitäkin ehkä että olen hävittänyt kaikki pieneksi jäätyään heti ihan tietoisesti. Että ei kiitos enää. Mutta eihän sitä koskaan tiedä mihin kolmatta haaveileva mies saa vielä ylipuhuttua. Turhaa tavallaan olisi tullut kyllä toiselle paljon, jos olisin ottanut pakkauksen. Uusin pakkaus nyt taas on muuttunut niin paljon neljässä vuodessa että on taas paljon erilaisempi ja kivempi sikälikin. Eli jos olisi ollut isompi ikäero, niin ehkä olisi voinut enempi harkita toisellekin pakkausta.
Enkä aio ottaa toista äitiyspakkausta, vaikka ihan kivanoloinen se on. Meillä on sen verran hyvässä kunnossa kaikki esikoisen vaatteet, vaikka ovat serkullakin kiertäneet. Tiedän myös, että tuli kumpi vaan niin sukulaisilta saa vaatteita ihan riittämiin (viimeksi piti jo toppuutella).
Käytän sen rahan mielummin esim. kaukalon ostoon, jota meillä ei enää ole. Lisäksi kolmatta lasta ei tule, joten vaatteet menevät muutenkin kiertoon.
esikon ja kakkosen ikäero on tasan 2v (tai on se 5pv alle ;)). Kakkose ja kolmosen ikäero on tasan 2v8kk enkä silloinkaan ottanut pakkausta. Sitä oli muutenkin kerääntynyt kaikkee tarpeellista ja tarpeetontakin niin en halunut lisää vaatetta ja muutakaan mitä pakkauksen mukana tuli.
Me tarvittiin kolmoselle uusi kaukalo joten raha käytettiin tähän. Kakkosen raha meni kun ostettiin esikolle uusi jatkettavasänky.
ikäeroa tulee noin 1v7kk ja otimme pikkukakkosellekin pakkauksen. vaikka kaikki esikoisen vaatteet ja tarvikkeet tallella onkin, halusin pakkauksen myös toiselle, voi sitten vaikka makuupussit säästää molemmille. tulokkaalle olen kyllä ostanut jotakin muutakin uutta :o) vaikkei tosiaan tarvetta olis. sillä rahalla ei käy kuin kerran ruokakaupassa, niinpä pakkaus tuntui siksikin järkevämmältä.
Kuitenki kaikki esikoisen pakkauksen vaatteet on hyvässä kunnossa edelleen (ja esim toppavaatteet käyttämättöminä) ja samoin ne sakset, harjat, oppaat yms. Ei niitä millään tarvi kaksia. Paljo enemmän mä teen sillä rahalla, jos vaikka sattuis tuleen eri sukupuolta toinen niin saa ostaa sit surutta tyttöjen vaatteita vaikka koko rahalla jos sille päälle sattuu! Esikoinen siis poika.