Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paha poliisi jahtasi viatonta Max poikaa maaliskuussa :(

Vierailija
15.08.2026 |

Eikö poliisin mielivallalle voida tehdä mitään?

https://yle.fi/a/74-20240883

"Muranen oli peittänyt rekisterikilven, sillä mopo oli viritetty salaa vanhemmilta yli sallitun rajan. Muranen ajatteli karkaavansa poliisilta, jotta saisi pitää mopokorttinsa alkavaan ajokauteen.

Poliisin videotallenteessa näkyy, kuinka Max Muranen vilkaisee taakseen pari kertaa huomattuaan poliisin ja lähtee kiihdyttämään."

"Poika kertoo kuulleensa poliisin kuuluttavan: ”Pysähdy ennen kuin kaadut.”

– Poliisi tiesi itsekin, että mä jossain vaiheessa kaadun. Miksi pitää lähteä kiilaamaan, miksei voinut vain seurata perässä ja odottaa sitä kaatumista, Muranen pohtii."

"Takaa-ajo alkoi Lahdesta ja päättyi vajaan kymmenen minuutin kuluttua Hollolan puolella, kun Muranen kaatui metsätiellä mopolla sohjoon. Poliisi juoksi hänet lopulta kiinni."

"Takaa-ajon päätyttyä Max vietiin poliisiautolla putkaan.

Max Muranen odotti putkassa kolme neljä tuntia, jonka jälkeen paikalle saapui sosiaalityöntekijä. Hänelle kerrottiin, ettei häntä voida viedä kotiin, koska vanhempia ei saada kiinni. Hänelle tehtiin kiireellinen sijoitus.

Vanhemmat eivät vastanneet puhelimeen, koska puhelimet oli laitettu yöksi äänettömälle."

Kommentit (263)

Vierailija
81/263 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisivat saaneet vielä pamputtaa kunnolla. Tuollaiset karkuun ajajat eivät koskaan ajattele että voivat tappaa jonkun sivullisen

Mitäpä, jos se poika olisi sinun lapsesi? Sallisitko silloinkin pamputuksen tai muun väkivallan?

Eihän näillä mitään lapsia ole.

Vierailija
82/263 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei. Tämän opetuksen mukaan: otan mun auton pois liikennekäytöstä eli maksut/ vakuutukset pois. Lähden rälläämään sillä niin kovaa kuin se kulkee, ehkä 180 kmh en tiedä en ole kokeillut. Sit ajan poliisia karkuun ja valitan kun ajan ojaan kun pahat poliisit kiusaa mua.

Siitä vaan, ei ole minun ongelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/263 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vaiheessa ehdotan poliisille paintball-sarjatuliasetta. Sillä erotuksella että kuulissa ei ole vesiohenteista maalia, vaan jotain acetonipohjaista. Palaa kiinni, eikä lähde pesussa vaatteista irti.

Vierailija
84/263 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tällaista paskaa julkaistaan valtion virallisessa mediassa?  Mikä tällaisen rikollisen liikennekallun ihailun pointti oikein on?

epäluottamuksen kylväminen poliisia koskien kuuluu vasemmistolaiseen pirtaan ja Yle sekä HS tunnetaan vasemmistolaisesta uutiskerronnastaan. 

Media on myös näemmä koko alana kuin narsisteja kun media selittää että tässäkin kohuaa vain "some" mutta jättää mainitsematta oman roolinsa kohun aktiivisena lietsojana. Ilmeisesti lukijan tulee taas kerran olla aivan järjettömän tyhmä artikkeleita lukiessaan tai jotain. 

Vierailija
85/263 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei. Tämän opetuksen mukaan: otan mun auton pois liikennekäytöstä eli maksut/ vakuutukset pois. Lähden rälläämään sillä niin kovaa kuin se kulkee, ehkä 180 kmh en tiedä en ole kokeillut. Sit ajan poliisia karkuun ja valitan kun ajan ojaan kun pahat poliisit kiusaa mua.

Ja sitten kun tää poliisia pakeneva lanaa sinun talosi seinästä sisään ja keittiön läpi saunaan niin ei edelleenkään kiinnosta? 

Vierailija
86/263 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten kun tää poliisia pakeneva lanaa sinun talosi seinästä sisään ja keittiön läpi saunaan niin ei edelleenkään kiinnosta? 

Tuskin lanaa. Tai kunnioitan häntä suuresti jos tänne sattuu osumaan.

Vierailija
87/263 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan ajavat kunnolla oikeissa ympäristöissä niin ajakoon vaan. Siitä en tykkää että mopoilla pari jannua tullut Rastilan s-markettiin SISÄLLE

Vierailija
88/263 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihime nössö tämä muutenkin on? Kyllähän jokaisen itseään arvostavan henkilön pitää tietää kuinka lujaa oma auto kulkee. Ja miksi se pitää poistaa liikenne käytöstä? Onko se jotenkin jännempää vai haluatko vain isommat maksut perääsi?

Vierailija
89/263 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok, eli otan kilven pois omasta moottoripyörästä ja ajelen sillä sitten miten sattuu ja ylinopeutta. Ja toki poliisia karkuun. Silti rikkoisin lakia vähemmän, kun se on kuitenkin rekisteröity moottoripyöräksi ja minulla on siihen kortti. Toisin kuin tällä Jonnella. Jos mopo kulkee 80, se on moottoripyörä. Mutta tuskin saisin sympatiaa yhtä paljon. Luultavasti ajotaitokin on minulla parempi. 

Muista myös ajaa paljain nilkoin ja ilman hanskoja ja shortseissa ja kypärääkin tarvitaan vain että kypäräkameralla olis joku paikka.

Nimittäin Veetin murtumat olis jääneet tulematta jos olis vaivautunut käyttämään ajovarusteita jotka normaalinuppiselle motoristille on itsestäänselvyys.

Vierailija
90/263 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tällaista paskaa julkaistaan valtion virallisessa mediassa?  Mikä tällaisen rikollisen liikennekallun ihailun pointti oikein on?

MITÄ ihmettä horiset!

"valtion virallisessa mediassa" SUOMESSA EI OLE MITÄÄN SEMMOISTA!

"Helsingin Sanomat on suomalainen linjaltaan liberaali sanomalehti. Helsingin Sanomien vastaavana päätoimittajana on toiminut vuodesta 2023 alkaen Erja Yläjärvi. Lehti ilmestyy seitsemänä päivänä viikossa. Helsingin Sanomat on tällä hetkellä Suomen suurin sanomalehti ja Pohjoismaiden suurin päivälehti."

Vierailija
91/263 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija

15.08.2026 | 08:04

Kakara ajaa karkuun viritetyllä mopolla kaahaten!

SE ON LAITONTA, siinä ei tarvitse mitään "ylivaltaa"!

Vierailija
92/263 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisivat saaneet vielä pamputtaa kunnolla. Tuollaiset karkuun ajajat eivät koskaan ajattele että voivat tappaa jonkun sivullisen

Mitäpä, jos se poika olisi sinun lapsesi? Sallisitko silloinkin pamputuksen tai muun väkivallan?

Valitettavasti tuntuu kasvattaminen ja vanhemmuus unohtuvan näiltä joilla on.

Vierailija
93/263 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Åoliisille täytyy antaa oikeus amoua jokainen rikollinen, oli kyse roskaajasta taikka punaisia päin kävelijöistä. 

Vierailija
94/263 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, eli otan kilven pois omasta moottoripyörästä ja ajelen sillä sitten miten sattuu ja ylinopeutta. Ja toki poliisia karkuun. Silti rikkoisin lakia vähemmän, kun se on kuitenkin rekisteröity moottoripyöräksi ja minulla on siihen kortti. Toisin kuin tällä Jonnella. Jos mopo kulkee 80, se on moottoripyörä. Mutta tuskin saisin sympatiaa yhtä paljon. Luultavasti ajotaitokin on minulla parempi. 

Muista myös ajaa paljain nilkoin ja ilman hanskoja ja shortseissa ja kypärääkin tarvitaan vain että kypäräkameralla olis joku paikka.

Nimittäin Veetin murtumat olis jääneet tulematta jos olis vaivautunut käyttämään ajovarusteita jotka normaalinuppiselle motoristille on itsestäänselvyys.

Kyllä ne kuule moottoripyörä onnettomuuksissa yleensä on ranteet ja nilkat poikki oli varusteet mitkä hyvänsä. ei ne suojat rautaa ole.

Vierailija
95/263 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa ulistaan, kun joku läheinen tai itse jää tämmöisen yliajamaksi.

Vierailija
96/263 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä vaiheessa ehdotan poliisille paintball-sarjatuliasetta. Sillä erotuksella että kuulissa ei ole vesiohenteista maalia, vaan jotain acetonipohjaista. Palaa kiinni, eikä lähde pesussa vaatteista irti.

Tämähän on insinöörimaa, ja first world problems. Niitä kuulia voi olla vaikeaa saada kestämään asetoonia, ellei tee niitä lasista. Noh, ehkä ne kestäisi, kun lasikuulan seinämävahvuus olisi riittävä paintball-aseeseen.

Yritän tässä nyt vähän keksiä että "eikö nyt nykyaikana keksitä mitään muutakaan tapaa tähän asiaan."

Vierailija
97/263 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraava juttu onkin sitten rattijuopoista.

Pena Törttönen tilittää: "poliisi puhkoi renkaat, en t*ppanut sillä kertaa ketään"

"Istumme Penan tuvassa, takana on iso trauma. Pena on tottunut kossukaahaaja, mutta viime maaliskuussa poliisi pysäytti hänet piikkimatolla. Pena menetti autonsa hallinnan ja ajoi ojaan, uudet renkaat hänen piti maksaa itse. Kortti lähti ja samalla mahdollisuus taksikuskin työhön. -Minä joka perjantai ajelin tuossa kylänraitilla kännissä, eikä kukaan koskaan jäänyt alle. Kyllä poliisi toimi tässä täysin mielivaltaisesti, itkee Pena. -Niin, pojat on poikia! Huutaa Penan äiti keittiöstä, kun on tekemässä Penalle voileipää."

Vierailija
98/263 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija

15.08.2026 | 08:04

Kakara ajaa karkuun viritetyllä mopolla kaahaten!

SE ON LAITONTA, siinä ei tarvitse mitään "ylivaltaa"!

Painele jo saatana sitä lainaa laatikkoa!!! Mikään ei ole raskaampaa kuin tuo vit  n copypasteilu.

Mitä saatanan arvoa luulet saavasi näihin sekoiluihisi? Ja jokainen osaa lukea vaikkei välillä kirjoita paksumalla fontilla.

Vierailija
99/263 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa ulistaan, kun joku läheinen tai itse jää tämmöisen yliajamaksi.

Tässäkin ketjussa oli kyse mopoista.

Ja sitten tänne tulee joku kaheli vouhkaamaan autolla ajamisesta.

Päivittäinhän toki jää lapsia ja vanhuksia mopojen alle että kannattaa olla varuillaan.

Vierailija
100/263 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti tuntuu kasvattaminen ja vanhemmuus unohtuvan näiltä joilla on.

Onneksi olkoon, olet täydellisyyttä hipova vanhempi.  Siis jos sullakaan edes on pentuja.