Paha poliisi jahtasi viatonta Max poikaa maaliskuussa :(
Eikö poliisin mielivallalle voida tehdä mitään?
"Muranen oli peittänyt rekisterikilven, sillä mopo oli viritetty salaa vanhemmilta yli sallitun rajan. Muranen ajatteli karkaavansa poliisilta, jotta saisi pitää mopokorttinsa alkavaan ajokauteen.
Poliisin videotallenteessa näkyy, kuinka Max Muranen vilkaisee taakseen pari kertaa huomattuaan poliisin ja lähtee kiihdyttämään."
"Poika kertoo kuulleensa poliisin kuuluttavan: ”Pysähdy ennen kuin kaadut.”
– Poliisi tiesi itsekin, että mä jossain vaiheessa kaadun. Miksi pitää lähteä kiilaamaan, miksei voinut vain seurata perässä ja odottaa sitä kaatumista, Muranen pohtii."
"Takaa-ajo alkoi Lahdesta ja päättyi vajaan kymmenen minuutin kuluttua Hollolan puolella, kun Muranen kaatui metsätiellä mopolla sohjoon. Poliisi juoksi hänet lopulta kiinni."
"Takaa-ajon päätyttyä Max vietiin poliisiautolla putkaan.
Max Muranen odotti putkassa kolme neljä tuntia, jonka jälkeen paikalle saapui sosiaalityöntekijä. Hänelle kerrottiin, ettei häntä voida viedä kotiin, koska vanhempia ei saada kiinni. Hänelle tehtiin kiireellinen sijoitus.
Vanhemmat eivät vastanneet puhelimeen, koska puhelimet oli laitettu yöksi äänettömälle."
Kommentit (263)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistanko tuon mika murasen nimen jostain muustakin kolttosesta?
Tämä on Max Muranen.
Mika Muranen ei liity tähän juttuun
Max on pahempi rikollinen Mikaan verrattuna, mikäli keskustelupalstoja ja kommenttiosioita on uskominen. Max mopoilee ja keulii. Mika ainoastaan ampui rynnäkkökiväärillä ihmisiä hengiltä.
Vierailija kirjoitti:
Seuraava juttu onkin sitten rattijuopoista.
Pena Törttönen tilittää: "poliisi puhkoi renkaat, en t*ppanut sillä kertaa ketään"
"Istumme Penan tuvassa, takana on iso trauma. Pena on tottunut kossukaahaaja, mutta viime maaliskuussa poliisi pysäytti hänet piikkimatolla. Pena menetti autonsa hallinnan ja ajoi ojaan, uudet renkaat hänen piti maksaa itse. Kortti lähti ja samalla mahdollisuus taksikuskin työhön. -Minä joka perjantai ajelin tuossa kylänraitilla kännissä, eikä kukaan koskaan jäänyt alle. Kyllä poliisi toimi tässä täysin mielivaltaisesti, itkee Pena. -Niin, pojat on poikia! Huutaa Penan äiti keittiöstä, kun on tekemässä Penalle voileipää."
Niin mää sitä tossa vähän ittekkin ihmettelin että miten mää nyt tollai. Onhan mulla kuitenkin moraali, mulla on sellanen puukahvanen moraali ja sitten mulla on myös punakahvanen moraali.
Mutta hyvä että saa voileipää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei. Tämän opetuksen mukaan: otan mun auton pois liikennekäytöstä eli maksut/ vakuutukset pois. Lähden rälläämään sillä niin kovaa kuin se kulkee, ehkä 180 kmh en tiedä en ole kokeillut. Sit ajan poliisia karkuun ja valitan kun ajan ojaan kun pahat poliisit kiusaa mua.
Siitä vaan, ei ole minun ongelma.
Ja sitten kun tää poliisia pakeneva lanaa sinun talosi seinästä sisään ja keittiön läpi saunaan niin ei edelleenkään kiinnosta?
Siinä vaiheessa ulistaan, kun joku läheinen tai itse jää tämmöisen yliajamaksi.
Tässäkin ketjussa oli kyse mopoista.
Ja sitten tänne tulee joku kaheli vouhkaamaan autolla ajamisesta.
Päivittäinhän toki jää lapsia ja vanhuksia mopojen alle että kannattaa olla varuillaan.
No jos murtaa luita kun ajelee viritetyllä mopolla ilman turvavarusteita, ei hänen hoitoaan tulisi kustantaa verorahoilla.
Aion kyllä näiden keskusteluiden myötä lopettaa mopopoikien jatkuvan väistelyn ja törttöilyjen kompensoinnin. Jatkossa näiden kuolinpesät saavat pulittaa autoni korjaukset aivan viimeistä penniä myöten. On aika selvää, että mitään vastuuta nämä lapset tai heidän perheensä eivät kykene kantamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei. Tämän opetuksen mukaan: otan mun auton pois liikennekäytöstä eli maksut/ vakuutukset pois. Lähden rälläämään sillä niin kovaa kuin se kulkee, ehkä 180 kmh en tiedä en ole kokeillut. Sit ajan poliisia karkuun ja valitan kun ajan ojaan kun pahat poliisit kiusaa mua.
Siitä vaan, ei ole minun ongelma.
Ja sitten kun tää poliisia pakeneva lanaa sinun talosi seinästä sisään ja keittiön läpi saunaan niin ei edelleenkään kiinnosta?
Siinä vaiheessa ulistaan, kun joku läheinen tai itse jää tämmöisen yliajamaksi.
Tässäkin ketjussa oli kyse mopoista.
Ja sitten tänne tulee joku kaheli vouhkaamaan autolla ajamisesta.
Päivittäinhän toki jää lapsia ja vanhuksia mopojen alle että kannattaa olla varuillaan.
No jos murtaa luita kun ajelee viritetyllä mopolla ilman turvavarusteita, ei hänen hoitoaan tulisi kustantaa verorahoilla.
Aion kyllä näiden keskusteluiden myötä lopettaa mopopoikien jatkuvan väistelyn ja törttöilyjen kompensoinnin. Jatkossa näiden kuolinpesät saavat pulittaa autoni korjaukset aivan viimeistä penniä myöten. On aika selvää, että mitään vastuuta nämä lapset tai heidän perheensä eivät kykene kantamaan.
No mene karhuamaan verorahojasi, piruako täällä vingut...
Sinähän sen maksat sen leidin särkemän passatinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on Max Muranen.
Max on pahempi rikollinen Mikaan verrattuna, mikäli keskustelupalstoja ja kommenttiosioita on uskominen. Max mopoilee ja keulii. Mika ainoastaan ampui rynnäkkökiväärillä ihmisiä hengiltä.
No se on just näin.
Kaiken huipuksi joku Sariela Tiktokissa ehdottaa tälle Tuusulan mopopojalle keräystä jotta saisi uuden "mopon". Mistä näitä juustopäitä tulee?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on Max Muranen.
No se on just näin.
Tämä oli taljajousi mitä käytti.
Miksi poliisi pysäytti?
terveisin nimimerkki "Jalkakäytävällä 80 km/h viritetyllä kilvettömällä mopolla"
V i t u n kytät taas..jatkossa ajetaan keulimalla..jokohan sitten tulee luotia perään...?
"mopo oli viritetty salaa vanhemmilta"... Uskoo, ken haluaa.
Isäukko on yhtä syyliine kuin kloppi.
Mitähän ukko siiten sanoo, kun tämä menettää henkensä ton viritetyn paskansa kanssa?
Yhteiskuntaa ja viranomaisia vastustava yleisradio ei ole kertaakaan puuttunut mopopoikien lakeja rikkovaan harrastukseen.
tää kyllä hymyilytti:
Murasen mopo meni vaihtoon takaa-ajon päätteeksi. Uusi mopo odottaa tallissa, ajoluvan pitäisi palautua ennen pakkaskelejä. Kuva: Jari Kovalainen / Yle
Harmi kun ei loukkaantunut vakavasti
Suora lähetys kello 14.30: Mopoilijoiden mitta tuli täyteen – IL paikalla jättimielenosoituksessa
Iltalehti seuraa mopoilijoiden mielenilmausta paikan päällä.
Mopoilijat järjestävät tänään mielenosoituksen Helsingissä. Iltalehti seuraa mielenosoitusta paikan päällä sekä reitin varrella Tattarisuolta Kansalaistorille.
Yhtä kusipäiset vanhemmat kuin on pentunsakin 🤮
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttääkö tuo pikkupaska jotakin aineita vai mistä vitustatuo perseily johtuu. Suurella osalla tuon ikäisistä on kuitenkin aivotoimintaa, tuolla ei näytä olevan lainkaan.
Niin poliisi on tässä se pikkupaska. Ja se että pojan toiminta on täysin normaalia vaikka nyt laitonta onkin. Sensijaan poliisin ja sosiaaliviranomaisten toiminta on sairasta ja 500% ylilyötyä.
Jos lakeja rikkoo niin saa rangaistuksen. Huostaanotto toimi just passelina rangaistuksena myös typerille vanhemmille 👍
– Poliisi tiesi itsekin, että mä jossain vaiheessa kaadun. Miksi pitää lähteä kiilaamaan, miksei voinut vain seurata perässä ja odottaa sitä kaatumista, Muranen pohtii.
onneksi uusi mopo jo ostettu
onkohan viritysosat myös
Tehkää huoli-ilmoitus näistä mopopojista, johan alkaa vanhempia kiinnostamaan.
Eihän ole yhtään eri asia ajella sekopäänä autolla, kuten tämä poliisitäti eihän?