Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paha poliisi jahtasi viatonta Max poikaa maaliskuussa :(

Vierailija
15.08.2026 |

Eikö poliisin mielivallalle voida tehdä mitään?

https://yle.fi/a/74-20240883

"Muranen oli peittänyt rekisterikilven, sillä mopo oli viritetty salaa vanhemmilta yli sallitun rajan. Muranen ajatteli karkaavansa poliisilta, jotta saisi pitää mopokorttinsa alkavaan ajokauteen.

Poliisin videotallenteessa näkyy, kuinka Max Muranen vilkaisee taakseen pari kertaa huomattuaan poliisin ja lähtee kiihdyttämään."

"Poika kertoo kuulleensa poliisin kuuluttavan: ”Pysähdy ennen kuin kaadut.”

– Poliisi tiesi itsekin, että mä jossain vaiheessa kaadun. Miksi pitää lähteä kiilaamaan, miksei voinut vain seurata perässä ja odottaa sitä kaatumista, Muranen pohtii."

"Takaa-ajo alkoi Lahdesta ja päättyi vajaan kymmenen minuutin kuluttua Hollolan puolella, kun Muranen kaatui metsätiellä mopolla sohjoon. Poliisi juoksi hänet lopulta kiinni."

"Takaa-ajon päätyttyä Max vietiin poliisiautolla putkaan.

Max Muranen odotti putkassa kolme neljä tuntia, jonka jälkeen paikalle saapui sosiaalityöntekijä. Hänelle kerrottiin, ettei häntä voida viedä kotiin, koska vanhempia ei saada kiinni. Hänelle tehtiin kiireellinen sijoitus.

Vanhemmat eivät vastanneet puhelimeen, koska puhelimet oli laitettu yöksi äänettömälle."

Kommentit (263)

Vierailija
241/263 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolle pojalle pitäisi tehdä lopullinen sijoitus. Vanhemmat eivät näköjään osaa kasvattaa.

Täällä taas yksi täydellinen vanhempi.

Vierailija
242/263 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika typerää käytöstä poliisilta kun ei voinut edes kotiin kuskata.

Onko heillä kristallipallo josta selviää henkilöllisyys, vai mitä meinaat? Kilvet poistettu, tuskin papereitakaan, eikä välttämättä ole suostunut sanomaan nimeään tai puhumaan mitään.

No jostakin pallosta ne oli kattonu äiteen puh. numeronki nii kai ne ois kotia osannu viedä??? 

Ihan piruillessan putkaan laittovat ja tiesivät että joutuu olemaan koko viikonlopun sijoitettuna.

Ihan oikein tuollaiselle perseilijälle. Oppiipahan olemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/263 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko heillä kristallipallo josta selviää henkilöllisyys, vai mitä meinaat? Kilvet poistettu, tuskin papereitakaan, eikä välttämättä ole suostunut sanomaan nimeään tai puhumaan mitään.

No jostakin pallosta ne oli kattonu äiteen puh. numeronki nii kai ne ois kotia osannu viedä??? 

Ihan piruillessan putkaan laittovat ja tiesivät että joutuu olemaan koko viikonlopun sijoitettuna.

Ihan oikein tuollaiselle perseilijälle. Oppiipahan olemaan.

Oonko muuta väittäny?

Vierailija
244/263 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistanko tuon mika murasen nimen jostain muustakin kolttosesta? 

Tämä on Max Muranen.

Mika Muranen ei liity tähän juttuun

Taitaa olla yksi niitä harvoja joka on ja pysyy kiven sisällä?

Jos viitsisit edes itse vähän googlettaa niin tietäisit että Mika Muranen vapautui vankilasta jo 12 vuotta sitten. Oltuaan siellä toki pidempään kuin elinkautisvangit yleensä.

Vierailija
245/263 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolle pojalle pitäisi tehdä lopullinen sijoitus. Vanhemmat eivät näköjään osaa kasvattaa.

Todellakin olen noihin verrattuna. Miten edes kehtaavat näyttää naamaansa lehdessä ja valittaa.

Vierailija
246/263 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi mopo-Eemiä. Ihan itku tulee alasilmään puolestaan.

Kyllä.

Erityisesti tämä kohta sai herkistymään:

"Koko prosessi on koetellut Murasten luottamusta viranomaisiin. Marjaana Murasella on neuvo teinien vanhemmille.

– Älkää koskaan laittako puhelimianne äänettömäksi yöllä. Aamulla saattaa käydä ilmi, että lapsenne on sijoitettu kiireellisesti siitä syystä."

Millainen vanhempi laittaa puhelimet äänettömälle jos oma lapsi on vielä illalla ulkona?

Hyvänen aika. Mitä jos jotain sattuu ja lapsi yrittää soittaa apua.

Itse kyllä laittaisin, kun lähden baanallle vetämään överit enkä halua teinien tai nuorempien lasten soittavan ja kuuntelevsn örvellystäni. tai en ehkä edes silloinkaan jos olisi tuon ikäisiä lapsia.

Vierailija
247/263 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä taas en oikein ymmärrä tätä mentaliteettia, että kytät olisi jokin teinitaksi, eli 

Ai sori, mä vähän mokasin, voitteks heittää mut himaan? Eihän teillä varmaan muutakaan tekemistä ole kuin roudata mun äässiä pitkin kylää joka helvetin perjantai.

Vierailija
248/263 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin olen noihin verrattuna. Miten edes kehtaavat näyttää naamaansa lehdessä ja valittaa.

Miksi eivät kehtaisi? Nykyäänhän on oikein ihailtua että perseillään itse kaikki asiat aivan täydellisesti ja sitten tullaan omalla naamalla ja nimellä lehtiin uhriutumaan ja roskalehdistö julistaa sankariksi.

Vierailija
249/263 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä taas en oikein ymmärrä tätä mentaliteettia, että kytät olisi jokin teinitaksi, eli 

Ai sori, mä vähän mokasin, voitteks heittää mut himaan? Eihän teillä varmaan muutakaan tekemistä ole kuin roudata mun äässiä pitkin kylää joka helvetin perjantai.

Eikös rangaistus ole yleensä sakko? Poliisien nimet on tiedossa, joten potkua vaan perseelle.

Vierailija
250/263 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, jos aletaan nyt oikein urakalla potkimaan poliisista pihalle niitä, jotka eivät sovellu alalle.

Vierailija
251/263 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukekaa edes jutut joita kommentoitte ennen kuin alatte vihaa puhkuen inistä. Poliiseilla ei ole tekemistä sen sijoituksen kanssa vaan poliiseilla on tuolla käytäntö että luovutetaan sossujen käsiin joiden tehtävä on huolehtia kyseinen rikollisenalku vanhemmilleen. Sossu taas ei saanut välinpitämättömiä vanhempia kiinni joten poika huostaanotettiin. Tälläkin palstalla on tuhansia kertoja inisty että miksi sossut ovat välinpitämöttömiä eivätkä uskalla ottaa lapsia huostaan ja nyt kun niin tapahtuu niin inisette siitäkin. Mutta poliisia on turhaa syyttää.

Vierailija
252/263 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, jos aletaan nyt oikein urakalla potkimaan poliisista pihalle niitä, jotka eivät sovellu alalle.

Meinaatko että teidän vasemmistofasistien utopia voisi toteutua kun toisinajattelijat erotetaan viroistaan ja suljetaan vaikka vankilaan? Seuraavaksi sinä vasemmistofasisti alat ehdotella että tapetaan kaikki jotka eivät ajattele kuin sinä.

Vierailija
253/263 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatana että menee usko tämän maan tulevaisuuteen kun katsoo mitä idioottipaskaa tälläkin palstalla jotkut kitisee pelkästään kun oma aatemaailma käskee vastustamaan poliiseja.

Vierailija
254/263 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se tee bensaa haaskaavista ja ainaista meteliä tuottavista penskoista sankareita, jos pöhkö poliisi kiilaa jonkun ojan pieleen ja media ottaa koko köörin syliinsä rahamyllyssään.

Tota jonnea ei ole kukaan kiilannut mihinkään, näkee jo videostakin. Ajaa yhdeksää kymppiä tiellä jolla ei saa ajaa ja jalankulkijoitakin vaarassa, sekin näkyy videolla.

Vierailija
255/263 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliisiauto ei ole mikään taksi. Jos alaikäinen on syyllistynyt rikokseen niin aina siitä ilmoitetaan myös sossulle. Vanhemmathan nukkuivat ja havahtuivat vasta aamulla ettei jantteri ole kotona. Paremmassa turvassa se poika siellä poliisiasemalla on ollut kuin yöllä kylillä.

Vierailija
256/263 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi eivät kehtaisi? Nykyäänhän on oikein ihailtua että perseillään itse kaikki asiat aivan täydellisesti ja sitten tullaan omalla naamalla ja nimellä lehtiin uhriutumaan ja roskalehdistö julistaa sankariksi.

Pippa Laukka käy läpi heidän ruokavalionsa ja tämän jälkeen he syövät kik-herneitä ja avocadoja. Isä ja äiti laihtuvat, ja pojasta tulee uusi Robin.

He siirtyvät sähköautoiluun sekä julkisten käyttöön ja HSL:n bussin mainosnäytöllä he lyövät kättä Timo Jutilan kanssa oikotie piste fi. Bussi tuo, bussi vie, oikotieeee, bussi tuo, uuteen kotiin vie.

Vierailija
257/263 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko että teidän vasemmistofasistien utopia voisi toteutua kun toisinajattelijat erotetaan viroistaan ja suljetaan vaikka vankilaan? Seuraavaksi sinä vasemmistofasisti alat ehdotella että tapetaan kaikki jotka eivät ajattele kuin sinä.

Pidä sinä persu pienempää ääntä.

Vierailija
258/263 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllä sinänsä ymmärrän mistä tuo mentaliteetti tulee. Aikoinaan kouluissa jotkut valistajat ja muut kaikenmaailman maailmanhalailijakukkahattutädit kertoivat että jos on kaupungilla eikä pääse kotiin niin kannattaa etsiä poliisiauto koska poliisit vievät kotiin. Nämä nykyteinit ovat juuri minun ikäpolveni lapsia joten tottakai vanhemmat ovat omaksuneet tuon valheellisen väittämän mitä ne silloin meille syöttivät. Itsehän myöhemmin olen muualta oppinut että poliisilla ei todellakaan ole minkäänlaista ohjeistusta viedä ketään kotiinsa vaikka olisi mikä teini. En tiedä mistä nuo keksivät edes aikoinaan kertoilla että poliisit kyllä vie kotiin. Tosin samat ihmiset kertoilivat tarinoita nälänhädistä ja kuinka on tärkeää että otetaan tänne kaikki haluavat koska ne näkee nälkää. Ja meidän täytyy syödä lautanen tyhjäksi koska ne näkee nälkää ja muuta paskaa.

Vierailija
259/263 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidä sinä persu pienempää ääntä.

Vaan kun en pidä. Minä en ala sinunkaltaisiasi liimanhaistajavätyksiä kumartelemaan.

Vierailija
260/263 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisivat poliisit puuttua vielä tiukemmin mopoilijoiden älyvapaaseen touhuun. Tässä taas ikkunan alla hillitön pärinä, kun kaksivuotiaan tasolle jäänet älykääpiöt ovat huomanneet, että lelusta tulee kova ääni. Mopo sanoo brrruuuum, ihan koko v***n yön.