Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mun huulet menee valkoiseksi jos säikähdän?

Vierailija
18.07.2024 |

.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressireaktio saa äkillisen adrenaliiniryöpyn aikaan. Adrenaliini vaikuttaa verenkiertoon.

Vierailija
2/11 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stressireaktio saa äkillisen adrenaliiniryöpyn aikaan. Adrenaliini vaikuttaa verenkiertoon.

Kiitos vastauksesta :) ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säikähdät aina kun olet peilin edessä?

Vierailija
4/11 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säikähdät aina kun olet peilin edessä?

No en. Mulle on huomautettu asiasta ja nykyään jos säikähdän niin tarkistan puhelimen kameralla että menikö huulet valkoiseksi ja huomannut että kyllä ne menee. 

Vierailija
5/11 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sympaattinen hermostosi aktivoituu. Vaikuttaa muun muassa adrenaliinin tuotantoon, mikä omalta osaltaan vaikuttaa esim. verenkiertoon.

Vierailija
6/11 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen alkanut pelätä, että mun sydän vetelee viimeisiään. Paniikkikohtauksen aikana musta tuntuu, että en saa happea, sydän hakkaa ja saattaa tuntua heikotusta. Kohtauksen aikana menin kerran peilin eteen ja huomasin, että mun huulet muuttui ihan valkoisiksi, ja valkoistui sitä enemmän mitä kauhistelin kuvaani. Lopulta alkoi tuntua kihelmöintiä joka puolella kehoa, ja juoksin mieheni luokse, että soittaa ambulanssin. Olo meni ohi yhtä nopeasti kuin tulikin.

Mutta tuo huulten valkoisuus jäi itseäni ahdistamaan ihan todella paljon.

Vierailija
7/11 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkaa hampaat kalista. Varmaan huuletkin vaalenee.

Vierailija
8/11 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veri pakenee tärkeisiin paikkoihin? Kalpeana näytät hyökkääjälle kuin kuolleelta? Karhu ei kiinnostu raadosta ainakaan.

Vierailija
9/11 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen alkanut pelätä, että mun sydän vetelee viimeisiään. Paniikkikohtauksen aikana musta tuntuu, että en saa happea, sydän hakkaa ja saattaa tuntua heikotusta. Kohtauksen aikana menin kerran peilin eteen ja huomasin, että mun huulet muuttui ihan valkoisiksi, ja valkoistui sitä enemmän mitä kauhistelin kuvaani. Lopulta alkoi tuntua kihelmöintiä joka puolella kehoa, ja juoksin mieheni luokse, että soittaa ambulanssin. Olo meni ohi yhtä nopeasti kuin tulikin.

Mutta tuo huulten valkoisuus jäi itseäni ahdistamaan ihan todella paljon.

Se on ihan normaali kehollinen reaktio. Sydämesi toimii varmasti ihan normaalisti. 

Vierailija
10/11 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niinhän sanotaan että menee valkoiseksi kun säikähtää. En tiedä sitten, en ole itse katsonut. Mutta esim. kun äitini soitti töihin kun miehensä oli just lähtenyt sairaalaan, ja kuollut matkalla, niin pomo siinä vieressä sanoi että menit ihan valkoiseksi, kun äiti kertoi. En ihmettele sinällään. Kuolemantapauksia oli, mutta aina huoli äidistä.

Vierailija
11/11 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylä vaiko alahuulet? No ok, oli huono persumainen vitsi. Kännissä ja läpällä heitin. Rupeaa tarttumaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi