Miksi mun huulet menee valkoiseksi jos säikähdän?
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Stressireaktio saa äkillisen adrenaliiniryöpyn aikaan. Adrenaliini vaikuttaa verenkiertoon.
Kiitos vastauksesta :) ap
Säikähdät aina kun olet peilin edessä?
Vierailija kirjoitti:
Säikähdät aina kun olet peilin edessä?
No en. Mulle on huomautettu asiasta ja nykyään jos säikähdän niin tarkistan puhelimen kameralla että menikö huulet valkoiseksi ja huomannut että kyllä ne menee.
Sympaattinen hermostosi aktivoituu. Vaikuttaa muun muassa adrenaliinin tuotantoon, mikä omalta osaltaan vaikuttaa esim. verenkiertoon.
Mä olen alkanut pelätä, että mun sydän vetelee viimeisiään. Paniikkikohtauksen aikana musta tuntuu, että en saa happea, sydän hakkaa ja saattaa tuntua heikotusta. Kohtauksen aikana menin kerran peilin eteen ja huomasin, että mun huulet muuttui ihan valkoisiksi, ja valkoistui sitä enemmän mitä kauhistelin kuvaani. Lopulta alkoi tuntua kihelmöintiä joka puolella kehoa, ja juoksin mieheni luokse, että soittaa ambulanssin. Olo meni ohi yhtä nopeasti kuin tulikin.
Mutta tuo huulten valkoisuus jäi itseäni ahdistamaan ihan todella paljon.
Mulla alkaa hampaat kalista. Varmaan huuletkin vaalenee.
Veri pakenee tärkeisiin paikkoihin? Kalpeana näytät hyökkääjälle kuin kuolleelta? Karhu ei kiinnostu raadosta ainakaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen alkanut pelätä, että mun sydän vetelee viimeisiään. Paniikkikohtauksen aikana musta tuntuu, että en saa happea, sydän hakkaa ja saattaa tuntua heikotusta. Kohtauksen aikana menin kerran peilin eteen ja huomasin, että mun huulet muuttui ihan valkoisiksi, ja valkoistui sitä enemmän mitä kauhistelin kuvaani. Lopulta alkoi tuntua kihelmöintiä joka puolella kehoa, ja juoksin mieheni luokse, että soittaa ambulanssin. Olo meni ohi yhtä nopeasti kuin tulikin.
Mutta tuo huulten valkoisuus jäi itseäni ahdistamaan ihan todella paljon.
Se on ihan normaali kehollinen reaktio. Sydämesi toimii varmasti ihan normaalisti.
No niinhän sanotaan että menee valkoiseksi kun säikähtää. En tiedä sitten, en ole itse katsonut. Mutta esim. kun äitini soitti töihin kun miehensä oli just lähtenyt sairaalaan, ja kuollut matkalla, niin pomo siinä vieressä sanoi että menit ihan valkoiseksi, kun äiti kertoi. En ihmettele sinällään. Kuolemantapauksia oli, mutta aina huoli äidistä.
Ylä vaiko alahuulet? No ok, oli huono persumainen vitsi. Kännissä ja läpällä heitin. Rupeaa tarttumaan.
Stressireaktio saa äkillisen adrenaliiniryöpyn aikaan. Adrenaliini vaikuttaa verenkiertoon.