Aika käy pitkäksi, kun ei ole töissä
Aika käy pitkäksi, kun ei ole töissä eikä ole rahaa tehdä mitään. Joutuu elämään kurjuudessa.
Kommentit (35)
Miehillä käy aika pitkäksi, varsinkin jos ei korjaa ja laita autoa tai ei ole harrastuksia. Naiset löytää kotona jotain tekemistä.
Miehillä käy aika pitkäksi, varsinkin jos ei korjaa ja laita autoa tai ei ole harrastuksia. Naiset löytää kotona jotain tekemistä.
Ei käy eläkeellä ja ulkoilu jatkuu se on menox sanoo eräs lenox..ja taas mennään.
No ei käy. Voi liikkua luonnossa, ottaa valokuvia, maalata, tehdä käsitöitä, lukea tai vaikka siivota.
Äsken mitään tekemättömät tulivat ulkoa huutamasta ja soittamasta rivouksia naapuristaan. Kuului kehätie ykkösen tuntumasta.
Mullakaan ei just nyt ole töitä, joskaan en vielä kauaa ole ollut työtön. Mutta alkaa tää jo tuntua kun haluaisi olla hyödyksi ja ennen kaikkea tuntuu että on liikaa aikaa ajatella omia asioitaan. Se ei oo ylianalysoijalle hyväksi :D Tuntuu että menee aikaa ja elämää hukkaan. N30+
Vierailija kirjoitti:
Mies olen eikä mua oman auton korjaaminen itse voisi vähempåä kiinnostaa eikä autot muutenkaan sen kummemmin mua kiinnosta. Harrastuksia on taljajousella ampuminen,leffojen katsominen omassa teatterissa ja pelailu tietokoneella/pelikonsolilla. Noita asioita teen vapaa-ajalla eikä ole tylsää. Muutenkin viihdyn parhaiten kotona enkä taljajousen anpumisen ja töiden ja ruokauupan lisäksi käy oikein missään koska ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
No ei käy. Voi liikkua luonnossa, ottaa valokuvia, maalata, tehdä käsitöitä, lukea tai vaikka siivota.
Oon lukenut kirjaa, liikkunut luonnossa ja siivonnut (eli kone pessyt pyykit) tänään. Ei noihin kauaa aikaa kulu. Enkä edes tietenkään haluaisikaan että aika kuluisi nopeammin. Elämä on nyt ja siitä pitää tehdä kivaa nyt.
Harmi. Minulla ei koskaan ole pulaa tekemisestä, vaikka olenkin tukien varassa työttömänä. Ilmaista tekemistä on tarjolla vaikka kuinka paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies olen eikä mua oman auton korjaaminen itse voisi vähempåä kiinnostaa eikä autot muutenkaan sen kummemmin mua kiinnosta. Harrastuksia on taljajousella ampuminen,leffojen katsominen omassa teatterissa ja pelailu tietokoneella/pelikonsolilla. Noita asioita teen vapaa-ajalla eikä ole tylsää. Muutenkin viihdyn parhaiten kotona enkä taljajousen anpumisen ja töiden ja ruokauupan lisäksi käy oikein missään koska ei kiinnosta.
*ruokakaupan
Miten te "elämä on tylsää ilman töitä" tyypit ajattelette pärjätä eläkkeellä?
Vierailija kirjoitti:
Ei meidän ikäiset tule koskaan pääsemään eläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei meidän ikäiset tule koskaan pääsemään eläkkeelle.
Höpöhöpö, lapsi. Teistä alle 30-vuotiasta on tälläkin hetkellä hyvin iso osa eläkkeellä.
Ihmisellä ei ole mielikuvitusta, jos ei keksi tekemistä ilman töitä.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä :D Itseasiassa sitä oonkin miettinyt myös. Jos vaan terveyttä riittää niin voisin kuvitella olevani työssä aika pitkäänkin. Mutta siis työ onkin mulle paljon enemmän kuin pelkkä palkka. Se tuo merkityksellisyyttä, siinä saa haastaa omaa ammattitaitoaan ja kehittyä jatkuvasti. Siinä kuuluu johonkin yhteisöön ja se ei oikeasti ole mikään vähäpätöinen asia. Kun tekee tarpeeksi mielenkiintoista työtä niin sitä jaksaa ihan eri tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisellä ei ole mielikuvitusta, jos ei keksi tekemistä ilman töitä.
Kyllä mä keksin. Mutta haluan vastapainoksi myös antaa osaamistani. On paljon kivempi lomailla kun tietää että on laittanut kortensa kekoon tän yhteiskunnan hyväksi.
Ongelma on ainoastaan tuo että ei ole rahaa. Minä en ole töissä mutta minulla on runsaasti rahaa, eikä ole koskaan tylsää.
Mitääntekemättömät tulivat ulkoa huutamasta ja murtautuivat heti koneelleni joten tuli enemmän kuin kerran sama teksti tänne.
Minulle käy vaikka Suomenlinnan avovankilassa perunankuorinta -hommat