Pyykit ei kuivu, ei millään
Eilisillasta asti ollu farkut tuossa kuivaustelineellä ja vieläkin on kosteat.
Kommentit (43)
Kannattaa laittaa ikkunat auki niin kuivuu nopeammin.
Jos on kiire saada päälle silittäminen auttaa. Tietysti ilman höyryä.
Siis luulin että toi on ihan perus? Meillä on aina pyykit narulla joku 2 päivää ku ainakin paksuimmat collegehousut tarvii vähintään vuorokauden kuivumiseen. Meillä on kyllä pieni asunto ja kuivataan sisällä mutta silti.
Joskus kiedoin pyyhkeen sisään vaatteen jota en uskaltanut lingota.
Meillä on asunnossa kosteusprosentti kosteusmittarin mukaan melkein sata vaikka pidän ikkunoita auki. Sen takia pistän pyykit ulos kuivumaan koska asumme rivarissa ja saman voi toki tehdä myös kerrostalossa. Muistan kesän 1999 joka oli sateinen ja pyykit eivät meinanneet kuivua ulkonakaan ja haisivat ummehtuneelta.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on asunnossa kosteusprosentti kosteusmittarin mukaan melkein sata vaikka pidän ikkunoita auki. Sen takia pistän pyykit ulos kuivumaan koska asumme rivarissa ja saman voi toki tehdä myös kerrostalossa. Muistan kesän 1999 joka oli sateinen ja pyykit eivät meinanneet kuivua ulkonakaan ja haisivat ummehtuneelta.
Teillä on taatusti homeongelma jos mittari on oikeassa
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa laittaa ikkunat auki niin kuivuu nopeammin.
Ovat avonaisen ulko-oven edessä läpivedossa.
Vierailija kirjoitti:
Uuniin 50 astetta.
Mä kuivatan farkut aina uunin keskitasolla 225 asteessa puolituntia. Kannattaa myös ripotella suolaa farkkujen päälle ennen uuniin laittoa. Se antaa komean värin 😊
Minulla on sama ongelma. Ei voi pitää ikkunaakaan paljon auki, kun naapuri ketjupolttaa tupakkaa parvekkeellaan. Kylppärin lattialämmitys on näköjään rikki, kun lattia on aina kylmä.
No jos käyttää alhaista linkousnopeutta niin joutuu varautumaan siihen että kuivuvat hitaasti, ei siinä sen kummempaa. Nyt on ollut niin kosteita kelejä eikä lämmityskausi ole vielä alkanut joten pyykki kuivuu huomattavasti hitaammin kuin talvisaikaan. Ehkä kannattaa kokeilla vaatteen tuulettamista ulkona, jos ei ole näkyvästi likainen, ja siirtää pesu vaikka viikonloppuun ettei ole niin kiirettä saada kuivaksi. Taloyhtiöiden pesulan kuivaushuonetta kannattaa hyödyntää. Joissain se on maksullista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On teillä rikkailla ongelmat.
Köyhät ei pese pyykkiä?
Ei, vaan heillä ei ole farkkuja.
Pidän 12,90 € farkkuja. Ei kovin hinnakkaat.
Pyykinkuivauskone on keksitty. Säästyy "liputtamiselta".
Vierailija kirjoitti:
Pyykinkuivauskone on keksitty. Säästyy "liputtamiselta".
Tarkoitat ilmeisesti kuivausrumpua?
Puhdista asuntosi ilmanvaihtosuodattimet.
Minulla kuivuvat hyvin. Keittiössä on pyykkinarut hellan yläpuolella ja kun polttaa pesällisen puita, pyykit kuivuvat pikavauhtia hellan lämmön hohteessa. Siinä suhteessa on ollut hyvä kesä, että on voinut pitää useamman kerran viikossa tulta hellassa.
mulla kuivuu kaikki kuivausrummussa!
Itse pesin talon koneella pyykit. Laitoin ne parvekkeelle kuivamaan ja .... läksin baariin (perjantai), Siellä istuessa iskikin ukkoskuuro; ilmankosteus nousi .... mitä lie 99%iin. Sanoin kyypille, et nyt ne mun pyykit on partsilla, ei ne siellä kuiva; käyn nostamassa telineen sisälle ja tulen takaisin. Niin tein.
Loppuillasta kotiin, eihän ne olleet kuivaneet ollenkaan. Eli tein tuon saman: pöytätuuletin puhaltamaan kohti telinettä, vaihteli aina suuntaa. Nukahdin (lue: sammuin :)). Aamulla heräsin, et mitvit tuuletin on päällä? Pyykit oli kuivat, viikkasin ne kaappiin.
.....
Vtt joskus nuorempana, kun pilasin collarit ja collarishortsit - muut vaatteet kuivui, mutta ne ei. Märkänivät. Koitin kyllä kaikkea; se märänhaju ei vaan lähtenyt niistä pois, ei millään. Pakko oli heittää ne roskikseen :( .... Olivat niin paksua kangasta; ns. luottohousut.
Elastaani ei ime vettä. Sulla on paska linko ja huono ilmanvaihto. Hometalo?