Pyykit ei kuivu, ei millään
Eilisillasta asti ollu farkut tuossa kuivaustelineellä ja vieläkin on kosteat.
Kommentit (31)
"Mätäkuu on suomalaisessa kansanperinteessä heinäkuun 23. päivän ja elokuun 23. päivän välinen ajanjakso. Sitä pidetään perinteisesti vuoden kuumimpana ja kosteimpana aikana, jolloin uskomusten mukaan ruoka pilaantuu ja haavat tulehtuvat tavallista helpommin." /AI
Pyykit kuivuvat heikoiten kun on märkää. Jos on kuivaa, vaikka kylmääkin, niin pyykit kuivuvat.
Sulla on huono ilmanvaihto. Tai liian alhainen linkoustaso
Vierailija kirjoitti:
En halua lingota farkkuja liian kovalla, jää rantuja vaikka on nurinpäin. Ovat olleet useamman tunnin tuossa kuistin avoimen oven edessä mistä käy aika navakka läpiveto ja aurinkokin kääntyi vasta nyt pois.
Itse vein klo 12 pyykit ulos kuivumaan, ja nyt keräsin ne kuivana ja toin kaappiin.
Pesenkin pyykkiä vain hyvällä säällä, kun saa viedä ulos narulle kuivumaan. Siis sulan maan aikaan. Talvella pyykit kuivataan saunassa, saunapäivinä. Ja ei, ei ole tässä tapauksessa tulipalovaaraa.
Yksi vaihtoehto on hankkia pyykinkuivaustilaan ilmankuivain niin ei ole ulkoilman kosteusprosentin armoilla.
Vierailija kirjoitti:
Itse vein klo 12 pyykit ulos kuivumaan, ja nyt keräsin ne kuivana ja toin kaappiin.
Pesenkin pyykkiä vain hyvällä säällä, kun saa viedä ulos narulle kuivumaan. Siis sulan maan aikaan. Talvella pyykit kuivataan saunassa, saunapäivinä. Ja ei, ei ole tässä tapauksessa tulipalovaaraa.
Mä pistän läpi talven lakanat ulos kuivumaan. Päivän pari narulla ja siitä sisään ovien päälle, portaitten kaiteelle loppukuivaus.
Farkuissa on nykyään sitä elastaania ja siksi kuivuvat hitaasti. Alkavat myös haista pahalle jos jää yhtään kosteaksi kun laittaa kaappiin. Sama tpaitojen kanssa joissa on elastaania.
sekin nopeuttaa vähän, jos ripustaa farkut vyölenkeistä henkariin ja vaikka kaapin ovenkahvaan. Silloin kangas ei ole kaksinkerroin kuten kuivaustelineellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä pistän läpi talven lakanat ulos kuivumaan. Päivän pari narulla ja siitä sisään ovien päälle, portaitten kaiteelle loppukuivaus.
Näin minäkin joskus, jos on paljon lakanapyykkiä. Mutta normaalisti pesen ja kuivatan telineellä saunassa.
Jätän suosiolla ne vaatteet ja lakanat joita ei heti tarvita, myöhemmäksi. Tällä viikolla tosin vein lakanapyykin talopesulan kuivaushuoneeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua lingota farkkuja liian kovalla, jää rantuja vaikka on nurinpäin. Ovat olleet useamman tunnin tuossa kuistin avoimen oven edessä mistä käy aika navakka läpiveto ja aurinkokin kääntyi vasta nyt pois.
Pyykkikone on liian täynnä jos jää rantuja lingotessa farkkuihin.
Vierailija kirjoitti:
On teillä rikkailla ongelmat.
Köyhät ei pese pyykkiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyykkikone on liian täynnä jos jää rantuja lingotessa farkkuihin.
Ei ole liian täynnä ja ei jää jälkiä kun linkoan pienellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On teillä rikkailla ongelmat.
Köyhät ei pese pyykkiä?
Ei, vaan heillä ei ole farkkuja.
Pistä pihalle kuivumaan, täällä ainakin paistaa aurinko ja käy sopiva pieni tuulenvire.