Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvä gynekologi vaihdevuosi-ikäiselle - Hki

Vierailija
14.08.2026 |

Olen nyt googlettanut, mutta suosituksia on vaikeampi löytää. Tiedätkö gynekologin, joka on erityisen perehtynyt vaihdevuosioireisiin? Kaikki eivät ole, vaikka muuten hyviä olisivatkin. Sulla kestää 20 sekuntia kirjoittaa nimi, mulla voi koko elämä muuttua <3

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haisooko etupylly pyypyy, hyhhyh pahalle? 

Vierailija
22/47 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nikolai Kopeloi on hyvä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole paikkakunnalta joten en tiedä nimiä. Mutta ehdottomasti joku joka on itse käynyt läpi vaihdevuodet. Nuori nainen ei voi ymmärtää mitä kaikkea voikaan naisen kehossa tapahtua. En itsekään olisi ymmärtänyt.

Eikä tosiaankaan gyneä, jonka vaihdevuodet olivat oireettomat ja muut naiset valittaa turhaan.

Ei tuollaista gyneä ole olemassakaan. Ei hän pystyisi tekemään tuota työtä.

Siis ottamatta vakavasti vaihdevuosioireita. Ja hyvä mieslääkäri kykenee tähän yhtä lailla tietotaitonsa pohjalta.

Vierailija
24/47 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkääpäs ilkkujat vaikka helvettiin. Sieltähän te tulittekin.

Vierailija
25/47 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä suosittelen Maria Tuomista. Ensin epäilin, koska aika nuori, mutta hän oli harvinaisen mukava lääkäri. N58

Vierailija
26/47 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haisooko etupylly pyypyy, hyhhyh pahalle? 

Haisooko takapylly, hyhhyh pahalle? 

Vierailija
27/47 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kertaa kävin eri gyneillä vaihdevuosi asioissa. Kumpikaan ei ollut erityisen hyvä. Nimet kirjoitin ylös etten erehdy enää uudestaan heille.

Vierailija
28/47 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkko Sipilä. Aava.
Huippugyne! Ei halvimmasta päästä, mutta kannattaa maksaa.

Vierailija
29/47 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella yksityisellä lääkärikeskuksella on nettisivut, joista löytyy lääkärien esittelyt ja joskus jopa meriitit. Jos hän on julkaissut alan lehdissä kirjoituksia tai ollut mukana tutkimuksissa tms lienee sopiva. 

Vierailija
30/47 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella yksityisellä lääkärikeskuksella on nettisivut, joista löytyy lääkärien esittelyt ja joskus jopa meriitit. Jos hän on julkaissut alan lehdissä kirjoituksia tai ollut mukana tutkimuksissa tms lienee sopiva. 

Ei ne sivut luonnetta paljasta. 

Vierailija
31/47 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole paikkakunnalta joten en tiedä nimiä. Mutta ehdottomasti joku joka on itse käynyt läpi vaihdevuodet. Nuori nainen ei voi ymmärtää mitä kaikkea voikaan naisen kehossa tapahtua. En itsekään olisi ymmärtänyt.

Nuorilla on huimasti paremmat sosiaaliset taidot verrattuna näihin Ronski-Riittoihin. Juuri siksi menin (vaihdevuosiasioissa) kolmekymppiselle gynekologille. Oli keskusteleva ja asiallinen lääkäri, ei mitään ongelmaa.

Vierailija
32/47 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merja Vainio, Mehiläinen.

Vierailija
33/47 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en näe mitään erityistä syytä etsiytyä julkkislääkärille mutta kukin tavallaan.

Vierailija
34/47 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorilla on huimasti paremmat sosiaaliset taidot verrattuna näihin Ronski-Riittoihin. Juuri siksi menin (vaihdevuosiasioissa) kolmekymppiselle gynekologille. Oli keskusteleva ja asiallinen lääkäri, ei mitään ongelmaa.

Sama kokemus ehkä kolmevitosesta naislääkäristä. En edes ymmärrä miten gyne voi olla ronski. Minkään asian suhteen.

Toki olemme erilaisia persoonia. Minulle sopii tietty etäisyys ja asiallisuus, ei mikään jutusteleva saati imarteleva lörpöttely. Voi toki kysyä kaikkea huoletta.

Vierailija
35/47 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne sivut luonnetta paljasta. 

Mutta asiakkaan luonne ei saa olla minkäänlainen ongelma?

Vierailija
36/47 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin hakemassa tavalliselta yleislääkäriltä apua. Sain lääkkeet, joille olen allerginen ja joiden annostuskin on pielessä. 

Vierailija
37/47 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leena väisälä, jos pieni ronskius ei haittaa

Todellakin haittaisi. Jos lääkäri ei osaa olla asiallinen vaan pakko heittäytyä ronskiksi, on täysin väärässä paikassa. 

Leena saattaa kommentoida asiakkaan kehoa, mutta yleensä kohtalaisen asiallisesti, hän on esim. sanonut, että minulla on melko raskaat rinnat. Tämä on tietenkin täysin turhaa, koska suuririntaisuuteni on todellakin minulla tiedossa.

Liittyy tietysti johonkin, riskiin ehkä.

Täytyy aina muistaa näissä että kyse ei ole mistään muusta kuin terveysnäkökulmasta.

Samalla voisi sitten kertoa siitä riskistå, eikä vain heittää satunnainen kommentti rinnoistani.

Vierailija
38/47 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä tosiaankaan gyneä, jonka vaihdevuodet olivat oireettomat ja muut naiset valittaa turhaan.

Ei tuollaista gyneä ole olemassakaan. Ei hän pystyisi tekemään tuota työtä.

Mikä estäisi?

Vierailija
39/47 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan halua sellaista ronskia, joka kommentoi kehoani ja tuuttaa sisään intstumentit kovakouraisesti, koska "eihän tän pitäis sattua". Leena Väisälä on asiantuntijana joka paikassa, mutta hän on ujolle ja herkälle vähän... liikaa.

Vierailija
40/47 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ainakaan halua sellaista ronskia, joka kommentoi kehoani ja tuuttaa sisään intstumentit kovakouraisesti, koska "eihän tän pitäis sattua". Leena Väisälä on asiantuntijana joka paikassa, mutta hän on ujolle ja herkälle vähän... liikaa.

Leena on ihan mukava, muttei ehkä hoidollisesti kanssani samoilla linjoilla. Vaikka kerroin tarvitsevani talvella hieman isomman määrän estrogeenia (yleistä) hän ei suostunut reseptiini tarvittavaa joustovaraa määräämään, vaikka se jäisikin käypähoitosuosituksen maksimin alle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä