Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvä gynekologi vaihdevuosi-ikäiselle - Hki

Vierailija
14.08.2026 |

Olen nyt googlettanut, mutta suosituksia on vaikeampi löytää. Tiedätkö gynekologin, joka on erityisen perehtynyt vaihdevuosioireisiin? Kaikki eivät ole, vaikka muuten hyviä olisivatkin. Sulla kestää 20 sekuntia kirjoittaa nimi, mulla voi koko elämä muuttua <3

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leena väisälä, jos pieni ronskius ei haittaa

Vierailija
2/47 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä löysin ihanan vanhemman herrasmiehen joka tekee vielä eläkkeellä osa-aikaisena gynen hommia. On niin taitava sormistaan että joskus menee selkä kaarelle tutkimuksen aikana, huh huh!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä löysin ihanan vanhemman herrasmiehen joka tekee vielä eläkkeellä osa-aikaisena gynen hommia. On niin taitava sormistaan että joskus menee selkä kaarelle tutkimuksen aikana, huh huh!

Setä siellä taas haaveilee. 🤣

Vierailija
4/47 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä miten gyne ei ymmärtäisi vaihdevuosia. Jos ei nämä niin kuka sitten?

Vierailija
5/47 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

gynejenkin asiantuntemuksessa on eroja. Vaihdevuodet ovat joskus haastava kokonaisuus erilaisine oireineen ja oikean avun löytäminen voi olla vaikeaa. Jotkut gynet tietävät enemmän tästä aiheesta ja ovat hankkineet lisäkoulutusta jne, jotkut toiset vaikkapa lapsettomuushoidoista tai nuorten naisten hoidosta.

Vierailija
6/47 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Femeda Hanna Savolainen-Peltonen

Vierailija
7/47 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin haittaisi. Jos lääkäri ei osaa olla asiallinen vaan pakko heittäytyä ronskiksi, on täysin väärässä paikassa. 

Vierailija
8/47 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole paikkakunnalta joten en tiedä nimiä. Mutta ehdottomasti joku joka on itse käynyt läpi vaihdevuodet. Nuori nainen ei voi ymmärtää mitä kaikkea voikaan naisen kehossa tapahtua. En itsekään olisi ymmärtänyt.

Vierailija
9/47 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää nimiä pk-seudulta?

Vierailija
10/47 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostaa, eikö kellään ole hyviä kokemuksia?

Vierailija
11/47 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole paikkakunnalta joten en tiedä nimiä. Mutta ehdottomasti joku joka on itse käynyt läpi vaihdevuodet. Nuori nainen ei voi ymmärtää mitä kaikkea voikaan naisen kehossa tapahtua. En itsekään olisi ymmärtänyt.

Eihän kukaan lääkäri pystyisi tekemään työtään tuollaiselta pohjalta!

Vierailija
12/47 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

gynejenkin asiantuntemuksessa on eroja. Vaihdevuodet ovat joskus haastava kokonaisuus erilaisine oireineen ja oikean avun löytäminen voi olla vaikeaa. Jotkut gynet tietävät enemmän tästä aiheesta ja ovat hankkineet lisäkoulutusta jne, jotkut toiset vaikkapa lapsettomuushoidoista tai nuorten naisten hoidosta.

Sitten vaan googlaamaan lehtien aiheartikkeleita missä haaststellaan gyneä vaihdevuosista. Näistä ei ole pulaa. Jos laskee sen varaan että nämä ovat erityisen ansioituneita. Ja saattavat ollakin.

En vaan toisaalta ymmärrä mikä on se spesiaalijuttu mitä joku nimettömämpi ja hiukan nuorempi erikoislääkäri ei handlaisi. Moni mainitsee esittelyssään vaihdevuodet: ehkä he haluavat näitä asiakkaita.

Vierailija
13/47 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anneli Pouta

Vierailija
14/47 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vähän ohis mutta luulen että saan kiinni tuosta ap:n ajatuksesta. Isot lääkärijätit eivät välttämättä (siis heidän puhelinpalvelu) osaa suositella tiettyä lääkäriä mutta lääkärin osaamisalueet/mielenkiinnon kohteet saattavat löytyä nettisivuilta. Omat kokemukset psykiatrian puolelta että erikoislääkäri saattaa olla täysin kujalla tai vähintäänkin omalaatuinen. 

Kävin itse raskausaikana yksityisellä (kattava työterveyshuolto joka korvasi ison osan maksuista) lääkärillä ja sain todella hyvää hoitoa. Kaikki mieslääkäreitä, yksi myös julkisella puolella töissä. Joten en sukupuolen perusteella sulkisi ketään pois. Näistä lääkäreistä ainakin osa on varmaan jo eläköitynyt. 

Vierailija
15/47 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin haittaisi. Jos lääkäri ei osaa olla asiallinen vaan pakko heittäytyä ronskiksi, on täysin väärässä paikassa. 

Leena saattaa kommentoida asiakkaan kehoa, mutta yleensä kohtalaisen asiallisesti, hän on esim. sanonut, että minulla on melko raskaat rinnat. Tämä on tietenkin täysin turhaa, koska suuririntaisuuteni on todellakin minulla tiedossa.

Vierailija
16/47 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama vaikeus. Hirveän monet ovat erikoistuneet lapsettomuuteen.

Vierailija
17/47 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä tosiaankaan gyneä, jonka vaihdevuodet olivat oireettomat ja muut naiset valittaa turhaan.

Vierailija
18/47 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leena saattaa kommentoida asiakkaan kehoa, mutta yleensä kohtalaisen asiallisesti, hän on esim. sanonut, että minulla on melko raskaat rinnat. Tämä on tietenkin täysin turhaa, koska suuririntaisuuteni on todellakin minulla tiedossa.

Ok. Eipä tuo ole mikään tarpeellinen kommentti, joten mieluummin sitten joku toinen.

Mutta lääkäreissä on paljon tällaisia vähän autistisia persoonia.

Vierailija
19/47 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liittyy tietysti johonkin, riskiin ehkä.

Täytyy aina muistaa näissä että kyse ei ole mistään muusta kuin terveysnäkökulmasta.

Vierailija
20/47 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä tosiaankaan gyneä, jonka vaihdevuodet olivat oireettomat ja muut naiset valittaa turhaan.

Ei tuollaista gyneä ole olemassakaan. Ei hän pystyisi tekemään tuota työtä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän