Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Mies raiskasi naisen Ruotsin-risteilyllä – Nainen jäi käytävälle karmeassa kunnossa

Kommentit (243)

Vierailija
181/243 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina "rais atut" on kantasuomalaisia. Olisiko jo aika oppia tästä jotain ja ottaa mallia muiden maiden naisten toimintatavoista. Tämän luonteinen "mies" on peto jos sille antaa vähäänkään siimaa ja se on myös selvä merkki heille.

Jännää, kun tuo meidän leikkikenttämetsikkö näyttää houkuttelevan maamutaustaisia "kisailemaan" ja pussailemaan. Yksi nuori maamupariskunta puolestaan pussaili linja-autossa kesken matkan, istuivat edessäni. Ovatkohan sittenkään ihan niin pidättyväisiä? 

Eihän tuossa lukenutkaan, että olisivat pidättyväisiä? Onhan tuolla esim. Helsingin yöelämässäkin paljon erittäinkin näyttävästi pukeutuneita ja laittautuneita mamutaustaisia naisia.

Ja vaikka raiskaustilastojeen uhrit ovat useimmiten kantiksia, niin perhe- ja lähisuhdeväkivalllan uhreissa ulkomaaalaiset naiset taas on yliedustettuina suhteessa määräänsä.

Mutta kyllähän suomalaiset tietenkin on herkemmin naiiveja toisiin ihmisiin liittyen, raha-asioissa ja vaikka autokaupoilla, kun täällä on perinteisesti voinut luottaa toisiin ihmisiin eikä suomalaiset ole niin sutkeja ollenkaan kuin etelän maissa herkemmin ollaan.

Vierailija
182/243 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ryhtyisin huutamaan niin lujaa kun pystyn ja tappelemaan, jos joku yrittää ….. ja potkisin sinne haarukkaan!

Siinä pian itsekin syyllistyy pahoinpitelyyn. Hovissahan näitä on ratkottu puolustautujan tappioksi. Demlan aikaansaannosta.

Siinähän yrittäs todiistella että nainen aiheetta hyökkäs kimppuum ja potki munat käyttökelvottomaan kuntoon.

Toivoisin kanssanaisilta oikeesti, että jos tämmöinen ukko tunkee munaa suuhusi, niin väännä se muna solmuun. Kai se nyt hetkeksi miehen hiljentää.

En tiedä, miksi osa perheistä kasvattaa tytöt niin saaatanan nössöiksi miesten mielistelijöiksi?

Mikä siinä on, ettei osata kasvattaa lapsista omanarvontuntoisia ihmisiä joilla on rajat? Nuo kusiset tekijätkin tunnistaa jo kaukaa, kenen rajat saa rikkoa / kellä niitä ei ole / kellä on surkea omanarvontunto.

Äidit pakoilleet perhe-elämää kotitöihin ja isät lojuneet kalja kädessä telkkarin edessä tai pleikalla? Lapset kasvaneet emotionaalisesti yksin?

Niin samaa mieltä, paitsi, että omani kasvatin alusta alkaen sanomaan EI ilman hihittelyä, jos ei mee perille, niin jalat ja kädet avuksi ja kovaa + kova huuto mitä kurkusta lähtee eikä yhtään pidä hävetä!

Eivät onneksi ole vielä tarvinneet näitä apuja kun osaavat varoa seuraansa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/243 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En millään tavalla halua syyllistää uhria, mutta opettakaa niille tytöillenne, että tällaisessa tilanteessa huudetaan ja lujaa, että mene hullu pois ja auttakaa, tää mies seuraa minua! Tämä tällainen toiminta ei tule vähenemään meillä, päinvastoin ja toivon sydämeni pohjasta, että naiset opettelisivat itsepuolustustaitoja ja taitoa huutaa hemmetin lujaa, kun tilanne niin vaatii. 

Joskus on oikeasti parempi yrittää livahtaa tilanteesta kuin alkaa ottaa itse turpiin, meinaa ei oo helppoo puolustaa itseään fyysisesti jos ei ihan nappiin mene pallipotku. Ja itse ollut tilanteissa missä sivusta vain tuijotellaan eikä tehdä mitään, miehet varsinkaan uskalla tulla puolustamaan naista kun pelkäävät hipiänsä puolesta hekin. Onneksi joillakin on joskus tilannetajua ja naiset itse huomaavat ja tulevat auttamaan vaivihkaa toisen tilanteesta pois, esim. leikkien kaveria.

No eipä onnistunut jutun tilanteessa tuo

Ei niin, mutta joskus se onnistuu kuten itselläni. Yhdessä tapauksessa menin myös järkkärin luo kun 3 miestä vaani mua pitkin baaria ja tuli välillä myös fyysisesti härnäämään. Ei reagoinut mitenkään joten lähdin sitten itse paikasta. Että ei se kuule oo aina helppoo naisena mennä sanomaan jollekin kun ei uskota ennenkuin juurikin makaa jossain ojassa.

Vierailija
184/243 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuollaista porukkaa liikkuu laivoilla saalistamassa nykyään?!?!?!?! Säännöllisin väliajoin tulee tällaisia rikostapauksia niin Suomessa kuin Ruotsissa.

Ei tällaista pahemmin ollut 2010-luvulla.

Tähän piti vielä sanoa, että ne tarinat mitä itse olen kuullut suomalaisilta, suomalaisten vanhempien kanssa risteilyillä käyneiltä naisilta, niin en ole koskaan päästänyt tytärtäni hetkeksikään silmistä laivalla. Siis ikinä. 

Noiden 90-luvun ja 2000-luvun taitteen ja 2000-luvun alun tarinoiden miehet järjestäen suomalaisia. 

Toki noiden tarinoiden lisäksi laivoilla seilaa sitten ihan ulkomaiset ihmiskauppiaat ja kaikki. Kuka kuvittelee laivaa turvalliseksi paikaksi ikinä???

Ei nyt liity tähän aiheeseen mutta en ymmärrä muutenkaan risteilyjä. Mikä niissä kiinnostaa? 

Vierailija
185/243 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minihame ja sukkahousut ja korkkarit+ rinnat esillä niin viisari värähtää😁

Ja tämä liittyy raiskausaiheiseen keskusteluun miten?

Ei mitenkään. Uhri voi olla vaikka jättimäisissä lökökollareissa ja muodottomassa miesten hupparissa laahusteleva tyttö/nainen.

Niinpä. Tilastollisesti uhreilla yleensä onkin ne pieruverkkarit ja lököpaidat päällä, että se siitä tekosyystä taas. Hohhoijaa, keksikää miehet uutta jos on noin pakko olla moraaliton tollo.

Ruotsinlaivoilla vai? 

Vierailija
186/243 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minihame ja sukkahousut ja korkkarit+ rinnat esillä niin viisari värähtää😁

Ja tämä liittyy raiskausaiheiseen keskusteluun miten?

Ei mitenkään. Uhri voi olla vaikka jättimäisissä lökökollareissa ja muodottomassa miesten hupparissa laahusteleva tyttö/nainen.

Niinpä. Tilastollisesti uhreilla yleensä onkin ne pieruverkkarit ja lököpaidat päällä, että se siitä tekosyystä taas. Hohhoijaa, keksikää miehet uutta jos on noin pakko olla moraaliton tollo.

Ruotsinlaivoilla vai? 

Joo juuri siellä. 

Vierailija
187/243 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki ole mitään kovin nokkelia street wise -tyyppejä, eikä oikeudessa otetakaan tällaisia seikkoja ollenkaan huomioon, että olix uhri tarpeex nokkela tilanteessa vai "toimiko tyhmästi". 

Turha sillä on alkaa lesoamaan, että itse osaa toimia kuin agentti eri tilanteissa - ihmiset on erilaisia, eikä naiivius/kilttiys yms. ole mikään lieventävä asianhaara tehdä toiselle ihmiselle pahaa.

Sen takia on  hyvä jo etukäteen harjoitella ja miettiä miten toimia erilaisissa tilanteissa esimerkiksi kun joku mies tuppautuu seuraan/alkaa ahdistella jne. Samalla tavalla kun harjoitellaan myös tulipalosta pelastautumista yms. niin näitäkin asioita voi käydä läpi. On ainakin jollain tavalla varautunut ja ehkä osaa paremmin toimia tositilanteessa.

Vierailija
188/243 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka nainen kulkisi a l a s t i kadulla, häntä EI r a i s k a t a!!!!!

Piste.

Ei saa ei. Mutta maailma ei toimi noin.

Vierailija
189/243 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimi kyllä nainenkin typerästi. Miksi menee WC:hen? Nehän on nimenomaan paikkoja, joissa tuollaiset rikokset tapahtuvat jos eivät tapahdu hytissä. 1990-luvun alussa muuten oli huomattavasti yleisempää raiskaukset laivan yleisissä tiloissa eli WC-tiloissa, silloin ihan yleisesti naiset varoivat menemästä yksin WC:hen ainakin ilta-/yöaikaan. Moni ei uskaltanut mennä ollenkaan vaan lähti hyttiin asti. Eräässäkin tapauksessa mies oli valmiina WC-kopissa odottamassa uhria.

So what?

Uhri voi toimia tyhmästi hädissäänkin.

Mitenkään se ei vähennä rikoksen pahuutta. 

Ei tietenkään vähennä eikä sitäkään että nutastu muija töimi tyhmästi.

Vierailija
190/243 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En millään tavalla halua syyllistää uhria, mutta opettakaa niille tytöillenne, että tällaisessa tilanteessa huudetaan ja lujaa, että mene hullu pois ja auttakaa, tää mies seuraa minua! Tämä tällainen toiminta ei tule vähenemään meillä, päinvastoin ja toivon sydämeni pohjasta, että naiset opettelisivat itsepuolustustaitoja ja taitoa huutaa hemmetin lujaa, kun tilanne niin vaatii. 

Joskus on oikeasti parempi yrittää livahtaa tilanteesta kuin alkaa ottaa itse turpiin, meinaa ei oo helppoo puolustaa itseään fyysisesti jos ei ihan nappiin mene pallipotku. Ja itse ollut tilanteissa missä sivusta vain tuijotellaan eikä tehdä mitään, miehet varsinkaan uskalla tulla puolustamaan naista kun pelkäävät hipiänsä puolesta hekin. Onneksi joillakin on joskus tilannetajua ja naiset itse huomaavat ja tulevat auttamaan vaivihkaa toisen tilanteesta pois, esim. leikkien kaveria.

No eipä onnistunut jutun tilanteessa tuo

Ei niin, mutta joskus se onnistuu kuten itselläni. Yhdessä tapauksessa menin myös järkkärin luo kun 3 miestä vaani mua pitkin baaria ja tuli välillä myös fyysisesti härnäämään. Ei reagoinut mitenkään joten lähdin sitten itse paikasta. Että ei se kuule oo aina helppoo naisena mennä sanomaan jollekin kun ei uskota ennenkuin juurikin makaa jossain ojassa.

Mulla taas ulkkkarijärkkäreistä se kokemus, että seuraavat jatkuvasti mitä baarissa ja tanssilattialla tapahtuu, ja ottavat itse puhutteluun niitä miehiä jotka turhan sinnikkäästi yrittävät naista vaikka naista ei kiinnosta :D

Musta tuntuu, ettei yökerhoilla oo varaa menettää naisasiakkaita, joten järkkäreille on sanottu et ahdistelun täytyy olla nolla

Vierailija
191/243 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ulkom aalaiaet miehet koskaan rai skaa suomimiehiä?

https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2000009928172.html

Miksei uhriksi joutunut mies kilisyttänyt avaimia?

Vierailija
192/243 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä maalainen tuo tekijä siis oli? 

Nimen perusteella vaikea hahmottaa.

Albaani.

Kysyttiin minkä maalainen. Kosovolainen.

Vierailija
193/243 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin on Suomeen kotiutunut ja kyseisiä henkilöitä SDP ja kumppanit haluavat 20000-25000/v lisää.

Ja elinkeinoelämän keskusliitto vielä 40000 siihen päälle. Ei pidä unohtaa persuja, jotka haluavat puolison ulkomailta, joten vuotuinen halu taitaa mennä yli 150000 hengen. Kuka nämä elättää?

Eiköhän ne persujen muutamat ulkomaalaiset puolisot ihan itsensä elätä ihan niin kuin minunkin. Kumma kun mamukas raisk aa sun on pakko alkaa jauhaa persuista. Ihme idiootti jankuttaja. 

Eri mutta jos on persu ja mäyhkää että kaikki muut paitsi suomalaiset ulos ja samaan aikaan tuo itselleen morsion jostain ties mistä on se vähän eriskummallista.

Persut eivät ainakaan eduskunnassa "mäyhää" noin, joten tuo on olkinukke. 

Ainakin vauvalta saa lukea joka päivä muutamankin aloituksen, jossa joku vinkuu miten joku vinkuu, että kannattaa hakea vaimo muualta, kun osaa olla sitten nöyrä ja palvella miestään.  Suomalainen nainen kun  on "jakkukalkkuna". No mikähän se ulkomailtatuotu vaimo sitten on?? Usein täysin kouluja käymätön, kielitaidoton ja pääsee ehkä siivoojaksi jonnekin julkiseen laitokseen. Eli päätyy kalkkunaksi ilman sitä jakkua.  Onko sitten yhtään parempi, kuin se kotimainen kalkkuna? Paitsi tietenkin jaksaa mennä vielä raskaan päivätyön lisäksi marjametsään hakemaan lisätienestiä, kun mies makaa kotona työttömänä. 

(tämä tuli mieleen siitä jutussa missä mies valitti, että vaimon poimimat marjat oli varastettu, kun mies niitä tuli hakemaan. nainen kävi siivoamassa päivätöinään ja "harrasti" illat ja viikonloput marjan poimintaa ja mies makasi kotona. haki sitten vaimon poimimat marjat metsästä ja kun ne nyt oli varastettu, valitti, että pitääkö hänen tulla kannon nokkaan istumaan ja vahtimaan vaimon poimimia marjoja :D  Ei saatana. 

No eipähän ainakaan tarvitse olla kiinnostunut vaimon ajatuksista, kun ei ole yhteistä kieltä, eikä tiedä yhtään mitä toinen haluaa, eikä ymmärrä, jos haukkuukin ukkonsa alimpaan helvettiin.  Aikoinaan nämä haki vaimonsa neukuista. Naiset lähti heti, kun kykenivät. Ukot oli yleensä enemmän tai vähemmän moniongelmaisia juoppoja.  Sääliksi kävi niitä naisia. 

Niinpä. Mutta jotain ne naiset olettaa muuttuvan kun lähtee tänne. Samalla tavoin ne raataa siellä kotimaassaankin. Samoin kuin naiset olettaa jotain ottaessaan   ulkkismiehen. 

Vierailija
194/243 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuollaista porukkaa liikkuu laivoilla saalistamassa nykyään?!?!?!?! Säännöllisin väliajoin tulee tällaisia rikostapauksia niin Suomessa kuin Ruotsissa.

Ei tällaista pahemmin ollut 2010-luvulla.

https://www.sverigesradio.se/artikel/3418444

Publicerad 4 feb 2010 kl 07:48

"Enbart i fjol anmäldes 38 våldtäkter på Östersjöns färjor till och från Stockholm. På grund av de många anmälningarna om våldtäkter på färjor utbildas nu färjepersonal för att förebygga sexbrott."

Vierailija
195/243 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki ole mitään kovin nokkelia street wise -tyyppejä, eikä oikeudessa otetakaan tällaisia seikkoja ollenkaan huomioon, että olix uhri tarpeex nokkela tilanteessa vai "toimiko tyhmästi". 

Turha sillä on alkaa lesoamaan, että itse osaa toimia kuin agentti eri tilanteissa - ihmiset on erilaisia, eikä naiivius/kilttiys yms. ole mikään lieventävä asianhaara tehdä toiselle ihmiselle pahaa.

Sen takia on  hyvä jo etukäteen harjoitella ja miettiä miten toimia erilaisissa tilanteissa esimerkiksi kun joku mies tuppautuu seuraan/alkaa ahdistella jne. Samalla tavalla kun harjoitellaan myös tulipalosta pelastautumista yms. niin näitäkin asioita voi käydä läpi. On ainakin jollain tavalla varautunut ja ehkä osaa paremmin toimia tositilanteessa.

Tiettyyn rajaan asti. Itsepuolustustaidotkaan ole itsensäänselvyys oikeassa tilanteessa missä muuttuvia tekijöitä ja arvaamattomia ihmisiä. Ei ole ihan sama kuin harjoittelu turvallisessa ympäristössä.

Vierailija
196/243 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa "karmea kunto"? 

Vierailija
197/243 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimi kyllä nainenkin typerästi. Miksi menee WC:hen? Nehän on nimenomaan paikkoja, joissa tuollaiset rikokset tapahtuvat jos eivät tapahdu hytissä. 1990-luvun alussa muuten oli huomattavasti yleisempää raiskaukset laivan yleisissä tiloissa eli WC-tiloissa, silloin ihan yleisesti naiset varoivat menemästä yksin WC:hen ainakin ilta-/yöaikaan. Moni ei uskaltanut mennä ollenkaan vaan lähti hyttiin asti. Eräässäkin tapauksessa mies oli valmiina WC-kopissa odottamassa uhria.

So what?

Uhri voi toimia tyhmästi hädissäänkin.

Mitenkään se ei vähennä rikoksen pahuutta. 

Omalla toiminnallaan voi kuitenkin vaikuttaa siihen kuinka suuri riski on joutua raiskatuksi. En minäkään kävele ilta-aikaan pimeän metsäisen tien halki vaan kävelen vilkkaan tien vieressä kävelytiellä. 

Eli hyväksyt rais kauksen jos joku kävelee ilta-aikaan pimeän metsäisen tien halki, niinhän sinä juuri tuossa väität. Uskomaton pöljä olet.

Tämä. Eli näiden "miksi nainen itse hakeutui uhriksi, oma syy" on se että ei saa kulkea missään, koska miehet on petoja. Sitten itkevät kun se nainen mieluummin kohtaa karhun kuin miehen, sentään karhukaan ei oo niin tyhmä että jää siihen ihmettelemään vaan lähtee karkuun itse kun huutaa. Mies taas väittää että tämä itkeminen ja vaikka se huutaminen on "yhteisymmärryksessä tapahtuvaa aktia". Kaikkea te kyllä väsäätte syyksi niin kauan ettei tarvitse itse katsoa peiliin tai sanoa sille incelkaverille että hei tää ei oo okei.

"Noin puoli neljän aikaan nainen ja mies tallentuivat valvontakameroihin laivan promenade-kävelykadulla kulkemassa käsi kädessä"

Ja lopussa sanotaan:

Valvontavideolla näkyy, että mies vilkaisee ympärilleen ennen kuin ryntää naisen perässä vessaan. Promenade-videoista näkyy myös, että nainen kävelee miehen johdattamana.

Naisen passiivisuus ei tukenut miehen väitettä siitä, että hän olisi vain hetkeä myöhemmin ollut aloitteellinen.

Vierailija
198/243 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää menkö naiset noille risteilyille. Itse olin viimeistä kertaa noin kymmenen vuotta sitten ns bileristeilyllä. Hyttiin mennessä käytävältä lähti joku tumma kaveri seuramaan ja tunki väkisin porukan perässä hyttiin. Onneksi mukana oli mies, joka heitti ukon ulos. Ei reagoinut mitenkään, kun käskettiin lähtemään helvettiin. Toljotti vain.

Raiskaajat saalistaa noilla laivoilla. Jatkuvasti saa lukea lehtien otsikoista näistä tapauksista. Nämä yhtiöt juottavat siellä iloisena porukan kaatokänniin, ihanaa kun kassa kilisee, mutta eivät pysty mitenkään turvaamaan kenenkään naisen selustaa noilla raiskauspurkeilla. Ihmisiä myös katoaa laivoilla. Raiskauksen uhri on helppo avomerellä hävittää kartalta pysyvästi.

Vierailija
199/243 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta koska vähemmistö tytöistä kuitenkaan on mitään huutajia ja potkijia - ja sekin joskus provosoi pahoja tekijöitä, niin ihan vaan perus aivoja käyttämällä ja viekkaudella selviää tilanteista. Sosiaaliset taidot ja ympäristön havainnointi.

Vierailija
200/243 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää menkö naiset noille risteilyille. Itse olin viimeistä kertaa noin kymmenen vuotta sitten ns bileristeilyllä. Hyttiin mennessä käytävältä lähti joku tumma kaveri seuramaan ja tunki väkisin porukan perässä hyttiin. Onneksi mukana oli mies, joka heitti ukon ulos. Ei reagoinut mitenkään, kun käskettiin lähtemään helvettiin. Toljotti vain.

Raiskaajat saalistaa noilla laivoilla. Jatkuvasti saa lukea lehtien otsikoista näistä tapauksista. Nämä yhtiöt juottavat siellä iloisena porukan kaatokänniin, ihanaa kun kassa kilisee, mutta eivät pysty mitenkään turvaamaan kenenkään naisen selustaa noilla raiskauspurkeilla. Ihmisiä myös katoaa laivoilla. Raiskauksen uhri on helppo avomerellä hävittää kartalta pysyvästi.

Tarttis naisille jakaa vähän työkaluja millä puolustautua. On sähköä, sumutetta, pamppua, miksei näitä laillisteta puolustamiseen? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä