Erään yh:n käteenjäävät tulot KAIKKIEN pakoll. menojen jälkeen 1155 euroa! Kehtaa vielä pitää itseään pienituloisena.
Meillä neljä henkinen perhe, ja käteen jää alle tonni. Tosin omaa asuntoa ja autoa lyhennetään, mutta silti. Lapset saavat paljon uusia vaatteita, harrastetaan,matkustellaan, syödään hyvin ja terveellisesti. Minusta tuntuu, että enemmänkin voisi lyhentää lainaa, koska elämme niin leveästi anyway!
Lopettakaa valitus, typerät yh:t!
Kommentit (36)
Suvaitsevaisuutta ystäväiseni! Tekstisi kuulostaa aika epäinhimilliselle. Tiedäthän kuitenkin, että jos teidän tulonne ei riitä, saatte sossusta rahaa, aivan kuin yksinhuoltajaksin saa. Ei yksinhuoltaja tienaa sen paremmin, ihan saman suuruiset rahat sossusta tulee
Vierailija:
Tiedäthän kuitenkin, että jos teidän tulonne ei riitä, saatte sossusta rahaa, aivan kuin yksinhuoltajaksin saa. Ei yksinhuoltaja tienaa sen paremmin, ihan saman suuruiset rahat sossusta tulee
Huomaa että se toinen vanhempi myös kuluttaa itse omia rahojaan, ei se tule todellakaan lapselle se kaikki!
Huomaa sinä apari, että yh maksaa vuokran ihan yksin. Siinä ei paljoa lohduta yhteiskunnalta tuleva 36 ¿/kk. On toki yh-vanhempia jotka saavat asumistukea yms. mutta siis jos on yhtään normaalituloinen niin kaikki maksut menevät ihan niinkuin perheelliselläkin. MUR, tyhmyys loistaa tässä keskustelussa.
Joutuu kyllä ottamaan lainaa, mutta siitäkin voi jäädä vielä vajetta. Mutta kyllä minulle sossu antaa jotain lisäksi. Lääkekulut ja sähkön ainakin maksaa sossu.
Vierailija:
Huomaa että se toinen vanhempi myös kuluttaa itse omia rahojaan, ei se tule todellakaan lapselle se kaikki!Huomaa sinä apari, että yh maksaa vuokran ihan yksin. Siinä ei paljoa lohduta yhteiskunnalta tuleva 36 ¿/kk. On toki yh-vanhempia jotka saavat asumistukea yms. mutta siis jos on yhtään normaalituloinen niin kaikki maksut menevät ihan niinkuin perheelliselläkin. MUR, tyhmyys loistaa tässä keskustelussa.
Ja meillä mä elän kuin yh, eipä ole miehen rahat riittäneet lapsiin ja en saa edes elatusmaksuja, mutta omani on valintani!
Hui kamalaa sentään. En tippaakaan sääli " köyhiä" opiskelijoita, jotka eivät suostu/halua naurettavuuksissaan ottaa lainaa.
Näin ainakin mulla, en saa mitään sossusta, edes reseptilääkemenoja. Ja kiva, kun 10kk:ssa kertyy jo 3000e lainaa.. Yksi lapsi mulla, vajaa 2-vuotias.
skelu ei voi niin täysipäiväistä olla, kun ei ole koskaan isällään tmv että olisi sitä aikaa, ja vielä mun masennustaipumus ja kaikki. Että ei se niin helppoa ja yksinkertaista ole, mutta ei kai kaikistellen kellään.
Vierailija:
Hui kamalaa sentään. En tippaakaan sääli " köyhiä" opiskelijoita, jotka eivät suostu/halua naurettavuuksissaan ottaa lainaa.
Sanoin johonkin toiseen ketjuun jo, sanon tähänkin. En ymmärrä miksi ydinperheelliset ovat niin kateellisia yh:n saamista tuista.
Tuttavani oli sitä mieltä, että hänen pitäisi myös saada elatusmaksu, koska mäkin saan - ei tajunnut ollenkaan mitään eroa siinä, että mä olen lapsen kanssa kaksin, kun hänellä taas on mies mukana, joka tienaa mun koko kuukauden tuloihin verrattuna kolminkertaisesti...
jospa väännetään rautalankaa:
oli yh, ydinperhe tms. elämismuoto,
loppupeleissä kai ratkaisee köyhyyden ja niukkuuden se asia, kuinka monta euroa per nuppi perheessä jää kuukaudessa käytettäväksi elämiseen asumiskustannusten ja pakollisten menojen jälkeen!
siihen kun vaikuttaa hyvin moni asia, eikä automaattisesti juuri esim opiskelijat, yh:t, ydinperheet tai suurperheet ole sen paremmassa asemassa toisiinsa verrattuna.
Samoin mieluummin tuen yh:ta kuin juoppoa joka käyttää rahat viinaan.
Ja meillä mä elän kuin yh, eipä ole miehen rahat riittäneet lapsiin ja en saa edes elatusmaksuja, mutta omani on valintani!
Kyllä mulla ainakin lähes kaikki menot on pakollisia. Ei syömättäkään voi olla. Budjetoitujen menojeni jälkeen jää 40 euroa kuussa.
Siis eihän voi mitään vertailla kun ei ole edes käsitteitä määritelty.
Ymmärrän että joku astman hoito esim. lapsella on kallista, mutta ne lääkkeet onkin sitten todella kalliita.
Sekin on outoa, että pelkkä leima yh antaa etuja tuloihin katsomatta.
Tää kommentti on just sitä samaa tasoa, kuin että varakkailta pitäisi ottaa lapsilisät pois!
Itse olen yh ja ainoa " etu" minkä saan on yh-korotus 36 + risat/kk. Tottakai elatusmaksun, että eikö nyt ole suorastaan kohtuullista, että lapsen OMA isän osallistuu lapsensa elämään ja kuluihin edes jotenkin? Huh, tää oli mulle uutta, että joku on kateellinen mun mahtavista saamistani tuista ja siitä, että joudun kasvattamaan lapseni ilman heidän isäänsä.