Mielestäni tämä palsta pitäisi kieltää yli 70-vuotiailta...
Niitäkin täällä on. Olen huomannut. Tuon ikäisillä ei ole enää mitään järkevää sanottavaa.
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse et aio koskaan vanheta!? Onnittelut siitä!
En tiedä, onko muutaman vuosikymmenen kuluttua 70-vuotiaat samalla tavalla pihalla kuin nykyiset. Kysymys ei ole iästä pelkästään vaan siitä, että ikäpolvien välinen kuilu on valtava.
Ok. Miksi ajaudut keskustelupalstalle, jos erilaisten ihmisten mielipiteet eivät kiinnosta, tai ovat vääriä? Monet niistä seitsämänkymppisistä ovat myös äitejä ja saisit heidän jutuistaan ehkä perspektiiviä asioihin, jos yhtään syvempi näkemys kiinnostaa. Ota mielipiteet sellaisenaan ja analysoi itse aikaa vasten. Mutta suora tyrmääminen - häviäjä olet sinä.
Ei kannata lähteä trollille vastaamaan. Sillä ei elämässä ole muuta, kuin tämä palsta.
Samoin miehiltä, mitä ihmeen asiaa niillä on vauva av sivuilla, menköön ylilaudalle sikailemaan.
Hohoo, nythän ap vitsin pukkasi! Olen 72-vuotias ja olen hämmästynyt kuinka ohuella politiikan ja historian tuntemuksella täällä ladellaan mielipiteitä tulemaan. Toinen hämmästyttävä seikka on kuinka kielellinen ilmaisu on mennyt alaspäin kuin se muinainen lehmän häntä. Julkkiksista kyllä tiedetään mutta muu tietämys on sanalla sanoen heikkoa.
Hei nuori, näytä älykkyytesi ja kerro mistä haluat keskustella?
Miten olisi joku älykkyystesti, jolla pääset seuravaalle tasolle keskustelemaan. Lukea saisi toki kaikki joka tasoa. Minua ärsyttää suunnattomasti nuo kaikkitietävät naikkoset, jotka purkavat täällä eläkeellejäämispelkojaan ja kiusaavat työttömiä. Ei ne ole muita parempia ihmisiä, he vaan elivät vähän eri aikaan ja maailma oli erilainen. Onko se epävarmuutta sitten, että pitää osoittaa muille paikkansa ja ilkeillä koko ajan, en tiedä.
No kaippa tänne mahtuu nuoret ja vanhat?
Vierailija kirjoitti:
Tämä keskustelun aloitus kuvastaa nuorison älykkyyttä erittäin osuvasti.
Mitä tähän aloitukseen lankeaminen kertoo monesta iäkkäästä? No juurikin sen tosiasian, ettei tätä ikäluokkaa pitäisi päästää nettiin ollenkaan kun jopa tällainen osuu ja uppoaa.
Iäkkäät ovat erityisen suuressa riskissä lankeamaan kaikenlaiseen tekoälyn tuottamaan propagandasisältöön, kun medialukutaitoa ei ole. Ja nuorempien varoituksia asiasta ei tietenkään kuunnella.
Persut täällä on suurinta hupia. Ihan sama minkä ikäinen persu on kyseessä, niin aina saa nauraa😄
Vierailija kirjoitti:
Tyhmintä mitä olen tältä palstalta lukenut. Vanhemmalla ihmisellä on enemmän elämän viisautta ja kokemusta kuin mukamas kaikki tietävällä parikymppisellä. Huomaa, ettei lähipiirissäsi ole älykkäitä vanhempia tai isovanhempia kun päästät suustasi tuollaista sontaa. Jatka sitä Tiktokia, sieltä olet varmaan sivistyneisyytesi ja älykkyyteesi ammentanut.
Ei ole. Ylivoimaisesti suurin osa heistä ovat aivan pihalla nykymaailman asioista ja asenteetkin ovat raikkaat kuin mummolan kellari.
Ei ole ap-parka ollut historian tunnilla valopilkkuna, kun kieltoja esittää (iän, sukupuolen tai ihonvärin perusteella). Siitä ei seuraa mitään hyvää. N60+
Vierailija kirjoitti:
Luulin että sen ikäiset pyörii ET-lehden keskusteluissa?
Et-lehti lopetti nettikeskustelut jo aikaa sitten.
Kyllä vanhuksella voi olla vielä ihan järkevääkin sanottavaa. Ainakin osaa olla provosoitumatta, niin minäkin, pian 84 v mittarissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et-lehti lopetti nettikeskustelut jo aikaa sitten.
Kyllä vanhuksella voi olla vielä ihan järkevääkin sanottavaa. Ainakin osaa olla provosoitumatta, niin minäkin, pian 84 v mittarissa.
Tämä kommenttiketju kertoo karua totuutta juurikin päinvastaisesta :D Miten tällaisen jutun voi ottaa tosissaan ja provosoitua?
Vierailija kirjoitti:
Useimmat ovat kuitenkin noin 50 vuotiaita naispuoleisia mielenterveyspotilaita.
Ritva 58.
Tai yksi maaninen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, onko muutaman vuosikymmenen kuluttua 70-vuotiaat samalla tavalla pihalla kuin nykyiset. Kysymys ei ole iästä pelkästään vaan siitä, että ikäpolvien välinen kuilu on valtava.
Ok. Miksi ajaudut keskustelupalstalle, jos erilaisten ihmisten mielipiteet eivät kiinnosta, tai ovat vääriä? Monet niistä seitsämänkymppisistä ovat myös äitejä ja saisit heidän jutuistaan ehkä perspektiiviä asioihin, jos yhtään syvempi näkemys kiinnostaa. Ota mielipiteet sellaisenaan ja analysoi itse aikaa vasten. Mutta suora tyrmääminen - häviäjä olet sinä.
Ongelma onkin siinä, että jutut ovat niin monella harhaisia ja vääristyneitä, ettei niillä ole oikeastaan mitään pohjaa. Erilaiset mielipiteet ovat ok, kun ne perustuvat johonkin. Myönnän kyllä käyneeni mielenkiintoisimmat keskustelut liki 80-vuotiaan eläköityneen professorin kanssa, mutta suurimmaksi osaksi iäkkäillä on ongelmia muistin ja hahmotuksen kanssa, ja aika on kullannut muistoja todella pahasti.
Tietysti muistelemisessa on vaaransa. Tämän nyt tietää jokainen diskurssianalyytikko. Mutta silti siitä keskustelun sanatulvasta löytyy painotuksia, perusteluja yms., jotka ovat sille keskustelukumppanille tärkeitä ja avaavat siten hänen arvomaailmaansa, logiikkaansa, mielenkiinnonkohteita. Avoimin mielin ja ajatuksella seuraten saat paljon informaatiota! Jos haet yhtä ainoata 'totuutta' tai 'faktaa', ja kontekstin asettaminen on sinulle haastavaa, suosittelen luonnontieteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma onkin siinä, että jutut ovat niin monella harhaisia ja vääristyneitä, ettei niillä ole oikeastaan mitään pohjaa. Erilaiset mielipiteet ovat ok, kun ne perustuvat johonkin. Myönnän kyllä käyneeni mielenkiintoisimmat keskustelut liki 80-vuotiaan eläköityneen professorin kanssa, mutta suurimmaksi osaksi iäkkäillä on ongelmia muistin ja hahmotuksen kanssa, ja aika on kullannut muistoja todella pahasti.
Tietysti muistelemisessa on vaaransa. Tämän nyt tietää jokainen diskurssianalyytikko. Mutta silti siitä keskustelun sanatulvasta löytyy painotuksia, perusteluja yms., jotka ovat sille keskustelukumppanille tärkeitä ja avaavat siten hänen arvomaailmaansa, logiikkaansa, mielenkiinnonkohteita. Avoimin mielin ja ajatuksella seuraten saat paljon informaatiota! Jos haet yhtä ainoata 'totuutta' tai 'faktaa', ja kontekstin asettaminen on sinulle haastavaa, suosittelen luonnontieteitä.
Tämä on aika erikoinen vastaus ylläolevaan kommenttiin. Meniköhän hieman aiheen vierestä?
Vierailija kirjoitti:
Ja sinullako on järkevää sanottavaa?
Samalla voisi kieltää alle kolmekymppisiltä, persuilta, mtpotilailta, työttömiltä.
Minusta parasta tällä palstalla on, että on niin monenlaisia ihmisiä ja mielipiteitä. En elävässä elämässä koskaan olisi törmännyt näin monenlaisiin ihmisiin. Nimettömyyden plussapuoli on, että uskaltaa kirjoittaa asioista juuri kuten ajattelee, eikä tarvitse peitellä tai esittää mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole lukenut ET-lehteä vielä kertaakaan elämässäni, saati seurannut ET-lehden keskusteluja. Ja kohta olen ollut jo kolme vuotta eläkkeellä.
Ihan hyvä lehti kyllä seiskan voittaa
En tiennytkään, että se edelleen ilmestyy. Kiitos tiedosta nuori.