Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömän kannattaa tehdä oma työnhakuprofiilinsa jo nyt koska syyskuusta alken se muuttuu pakolliseksi

Vierailija
13.08.2026 |

tekemättä jättäminen aiheuttaa karenssin myös cveen ajan tasalle saatto sekä piilo työpaikkoja haravointi edistyää työllistymistä

Kommentit (172)

Vierailija
161/172 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkähän tuossa on tietosuoja, kuka näitä profiileja pääsee katsomaan? Minulla on lähestymiskielto ja turvakielto entisen miehen takia. Tällaisesta profiilista voi kyllä hyvin tunnistaa ihmisen, jos tietää mitä etsiä.

Vierailija
162/172 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama yrittäjillä. Yrittäjien osoite pitäisi jo lähtökohtaisesti olla salattu heti rekisteröitymisen yhteydessä. Jokuhan hullu ex-kumppanihan voi löytää heti osoitteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/172 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkähän tuossa on tietosuoja, kuka näitä profiileja pääsee katsomaan? Minulla on lähestymiskielto ja turvakielto entisen miehen takia. Tällaisesta profiilista voi kyllä hyvin tunnistaa ihmisen, jos tietää mitä etsiä.

Tämä sun tilanne on painava syy kyllä vapauttaa profiilin julkaiseminen. Sun pitää tämä sanoa sun te virkailijalle.

Vierailija
164/172 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksihän tällainen profiili pitää tehdä? Kuka sitä käyttää ja mihin?

Se pitää tehdä siksi kun keksittiin että siitä saadaan työttömille ja työkkärin henkilöille näennäistekemistä. Tuollainen profiili tehtiin jo vuosia sitten yhdellä ns. pupukurssilla. Ei niitä profiileja kukaan katso. Vasiten tarkistin omasta sillä oli nolla katselukertaa yli vuoden ajalta. Pakkohaku aiheutti sen ettei avoimia paikkoja laiteta hakuun hakemustulvan takia. Pakkohakua ei kuitenkaan poisteta koska työttömiä halutaan potkia.

Mun mielestä työttömissä on paljon sellaisia, että heidän osaamisen alalla ei vain ole tarjolla työpaikkoja. Siksikin se, että vaaditaan hakemaan määrätty määrä paikkoja kuukausittain, on hemmetin väärin.

Että ei oo loppuun asti funtsittu juttu.

Työkkärin tädin omat sanat. Sinulle ei ole töitä täällä. Kun kysyin voiko nyt laittaa sen nolla paikkaa haettavaksi niin ei sinun pitää hakea vähintään yhtä paikkaa kuukaudessa. Niin risti riitaiset puheet etten tiennyt pitäisikö itkeä vai nauraa? Töitä ei ole mutta sinun pitää hakea töitä. Huh, huh järjen käyttö ainakin on kielletty sääntösuomessa.

Vierailija
165/172 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se pitää tehdä siksi kun keksittiin että siitä saadaan työttömille ja työkkärin henkilöille näennäistekemistä. Tuollainen profiili tehtiin jo vuosia sitten yhdellä ns. pupukurssilla. Ei niitä profiileja kukaan katso. Vasiten tarkistin omasta sillä oli nolla katselukertaa yli vuoden ajalta. Pakkohaku aiheutti sen ettei avoimia paikkoja laiteta hakuun hakemustulvan takia. Pakkohakua ei kuitenkaan poisteta koska työttömiä halutaan potkia.

Mun mielestä työttömissä on paljon sellaisia, että heidän osaamisen alalla ei vain ole tarjolla työpaikkoja. Siksikin se, että vaaditaan hakemaan määrätty määrä paikkoja kuukausittain, on hemmetin väärin.

Työkkärin tädin omat sanat. Sinulle ei ole töitä täällä. Kun kysyin voiko nyt laittaa sen nolla paikkaa haettavaksi niin ei sinun pitää hakea vähintään yhtä paikkaa kuukaudessa. Niin risti riitaiset puheet etten tiennyt pitäisikö itkeä vai nauraa? Töitä ei ole mutta sinun pitää hakea töitä. Huh, huh järjen käyttö ainakin on kielletty sääntösuomessa.

Täällähän ei ole työpaikkoja tarjolla mun osaamisalueella. Tästä huolimatta minun pitää hakea kahta paikkaa kuukaudessa. Jeps jeps mitenhän se onnistuu? Ja matkamittarini käy tosiaan jo alkumetrejä seitsemättä vuosikymmentä. 

Vierailija
166/172 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällähän ei ole työpaikkoja tarjolla mun osaamisalueella. Tästä huolimatta minun pitää hakea kahta paikkaa kuukaudessa. Jeps jeps mitenhän se onnistuu? Ja matkamittarini käy tosiaan jo alkumetrejä seitsemättä vuosikymmentä. 

Typerä systeemihän tuo tietenkin on, mutta ei sinun tarvitse välittää siitä, onko alueellasi avoimia työpaikkoja, vaan voit laittaa avoimia hakemuksia suunnilleen mihin tahansa paikkaan. 

Vierailija
167/172 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Typerä systeemihän tuo tietenkin on, mutta ei sinun tarvitse välittää siitä, onko alueellasi avoimia työpaikkoja, vaan voit laittaa avoimia hakemuksia suunnilleen mihin tahansa paikkaan. 

Niin minä laitankin avoimia hakemuksia sinne tänne jopa ulkomaille. Ei voi olettaa, että taion avoimia työpaikkoja jostain.

Vierailija
168/172 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

että mua naurattaa kommentit tässä ketjussa🤣 työtävieroksuvia, jotka hätkähtää sitä kun joutuvat tekemään jotain mikä on lakisääteisesti päätettyä ja PAKOLLISTA.

Joo ja se ei ole kaksinenkaan se profiilin täyttämistehtävä. Sen tekee näppärään muutamassa minuutissa. Siinä on koko ajan ohjeistus mukana kun sen tekee. Eli siinä on tekoäly mukana. Ei tarvitse pelätä ollenkaan. Ei sinne puhelinnumeroa laiteta. Ei sähköpostiosoitetta näkyville. Ei nimeä, ei koulutuspaikkojen nimiä eikä työpaikkojen nimiä.

Mä en käsitä mitä hyötyä tästä on kenellekään, jos ei näy koulutukset eikä työpaikat.

”Henkilö, korkeakoulutus, ollut töissä, yhteistyökykyinen ja ottaa nopeasti haltuun uusia asioita”

Tuo työhakuprofiili kuten koko työvoimatoimisto on suunniteltu suorittavan tason duunaritöiden mukaisesti. Kyllähän paljon on sellaisia töitä, joihin voi palkata suunnilleen kenet tahansa, ja useimmiten ensimmäinen täyspäisen oloinen saa kyseisen työn. Silloin ei koulutuksella ole mitään väliä, ehkä korkeintaan sillä, että on kokemusta jostain suorittavan tason työstä. Eli teoriassa kun joku etsii päiväksi flyerin jakajaa, hän voisi etsiä sen työntekijän tuolta. Työnhakuprofiili sopii sellaisten töiden löytämiseen, joista ei ole niin väliä, kuka sen tekee.

Vierailija
169/172 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tein. Hyvin lyhytsanainen versio minulla. Helppoa kuin heinänteko. 

Tosiaan suosittelen tekemään kun ei oo tietoa mitä siitä seuraa jos se ei ole syyskuun alussa valmis.

Se on anonyymi. S-postiosoitekin on minulla sellainen, että siitä ei tiedä kenen se on.

Hakkeri selvittää, kuka oikeasti olet :D. 

Ihan vapaasti. Joka tapauksessa itse tehden sen profiilin voi pitää vähäsanaisena.

Työkkärintäti saattaa kirjata sinne työkökemukset ja niistä sit melkein voi arvata kuka on kyseessä. Siis jos tuttu yrittäjä katsoo niitä.

Ei tarvitse aina olla edes tuttu yrittäjä. Esim. omalla kohdallani minut saattaisi löytää ihan googlaamalla, koska minun ammatissani toimivia, joilla on juuri ne koulutukset, jotka itselläni on, ja joka asuu kotipaikkakunnallani, on vain yksi henkilö, eli minä. En ole työtön, mutta jos työttömyysjakso tulee, niin todellakin aion laittaa tehdä tuon niin epämääräisesti kuin mahdollista - en edes voi kirjoittaa ammattiani, vaan joudun senkin ilmaisemaan epämääräisesti. Toimin nimittäin puolijulkisessa ammatissa.

Vierailija
170/172 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan suosittelen tekemään kun ei oo tietoa mitä siitä seuraa jos se ei ole syyskuun alussa valmis.

Se on anonyymi. S-postiosoitekin on minulla sellainen, että siitä ei tiedä kenen se on.

Ihan vapaasti. Joka tapauksessa itse tehden sen profiilin voi pitää vähäsanaisena.

Työkkärintäti saattaa kirjata sinne työkökemukset ja niistä sit melkein voi arvata kuka on kyseessä. Siis jos tuttu yrittäjä katsoo niitä.

Kyseenalaistan työmarkkinatorin hyödyllisyyden, mutta en ymmärrä ajatteluasi. Miksi ei saisi käydä selville kuka olet? Samat jorinathan laitetaan linkkariin ja vaikka mihin työnhakupalveluihin, kun halutaan nimenomaan tuoda esille oma osaaminen. Työmarkkinatorin kuviossa ihmettelen anonymisointia ja palvelun hyödyllisyyttä ylipäätään. Työnantajat ei yleensä koe työkkärin palveluista olevan mitään hyötyä, vaan lähinnä sitä kautta yritetään pukata yrityksiin vaikeimmin työllistettäviä, joilta on evätty työkyvyttömyyseläke ja mahdollisuudet kouluttautua uudelle alalle.

"Miksi ei saisi käydä selville kuka olet?" Typerä kysymys. Oletko niitä ihmisiä, joille olisi ihan sama, vaikka kaikki yksityinen julkistettaisiin, koska sinulla "ei ole mitään salattavaa"? Näin typerää ajattelua ei toivoisi enää vuonna 2026, kun ollaan jo aika hyvin opittu yksityisyydensuojasta ja yksityisyyden merkityksestä muutenkin. Linkkari on täysin eri asia, koska se on täysin vapaaehtoinen, ja sen näkyvyyttä voi itse säädellä. Käsittääkseni siellä myös näkee, ketkä ovat katselleet profiilia, jos profiili on yksityinen (en ole itse Linkkarissa, mutta olen saanut tällaisen kuvan). Jos joku vapaaehtoisesti HALUAA julkistaa omat tietonsa, hänellä on siihen OIKEUS. Mutta yksityisyydensuojan kannalta on erittäin ongelmallista, jos ihmisen on PAKKO tehdä niin.

Vierailija
171/172 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse aina olla edes tuttu yrittäjä. Esim. omalla kohdallani minut saattaisi löytää ihan googlaamalla, koska minun ammatissani toimivia, joilla on juuri ne koulutukset, jotka itselläni on, ja joka asuu kotipaikkakunnallani, on vain yksi henkilö, eli minä. En ole työtön, mutta jos työttömyysjakso tulee, niin todellakin aion laittaa tehdä tuon niin epämääräisesti kuin mahdollista - en edes voi kirjoittaa ammattiani, vaan joudun senkin ilmaisemaan epämääräisesti. Toimin nimittäin puolijulkisessa ammatissa.

Hyvä, vain välttämätön ja sekin kautta rantain. Minä en kirjannut mitä olen tehnyt tähän mennessä, vaan millaista voisin tehdä jatkossa. Se jatkossa haluamani työ on eri hommaa kuin se, jota olen aiemmin tehnyt.

Vierailija
172/172 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"tekemättä jättäminen aiheuttaa karenssin myös cveen ajan tasalle saatto sekä piilotyöpaikkoja haravointi edistyää työllistymistä" 

Raiskaat suomen kieltä törkeästi.

Ei tule karenssia eikä muitakaan sanktioita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi