Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömän kannattaa tehdä oma työnhakuprofiilinsa jo nyt koska syyskuusta alken se muuttuu pakolliseksi

Vierailija
13.08.2026 |

tekemättä jättäminen aiheuttaa karenssin myös cveen ajan tasalle saatto sekä piilo työpaikkoja haravointi edistyää työllistymistä

Kommentit (156)

Vierailija
81/156 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat ohjailla muiden elämää? Onko sulla joku luonnevika ja nautit vallasta vai yritätkö kalastella ääniä seuraavia vaaleja varten?

Vierailija
82/156 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömän arki muuttuu entistä hankalammaksi myös yleistuen suhteen. Jatkossa Kelalla on pääsy asiakkaittensa kaikkiin tilitietoihin ja näkevät esim talletusten määrät KAIKILTA tileiltä. Tähän astihan se on toiminut asiakkaiden omien ilmoitusten varassa (poislukien toimeentulotuki johon tiliotteet on pitänyt esittää)

Miksi jauhat täällä sontaa? Yleistukeen ei vaikuta varat. Sekoitat toimeentulotuen ja yleistuen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/156 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömän arki muuttuu entistä hankalammaksi myös yleistuen suhteen. Jatkossa Kelalla on pääsy asiakkaittensa kaikkiin tilitietoihin ja näkevät esim talletusten määrät KAIKILTA tileiltä. Tähän astihan se on toiminut asiakkaiden omien ilmoitusten varassa (poislukien toimeentulotuki johon tiliotteet on pitänyt esittää)

Laita linkki tähän väitteeseesi, kiitos

Miten tilitietojen haku toimii

Vapaaehtoisuus: Asiakas voi valita, toimittaako hän tiliotteet itse vai saako Kela hakea tiedot sähköisesti.

Valvontajärjestelmä: Tiedot haetaan tarvittaessa sähköisesti pankki- ja maksutilien valvontajärjestelmän kautta.

Laitahan se linkki tänne kans.

Vierailija
84/156 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrität keksiä pyörän uudelleen ja hehkutat sitä, että ai kun hieno uusi keksintö?

Vierailija
85/156 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskeeko tämä myös sairaslomalla olevaa työtöntä joka saa sairauspäivärahaa jo kuudetta kuukautta?

Vierailija
86/156 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluat ohjailla muiden elämää? Onko sulla joku luonnevika ja nautit vallasta vai yritätkö kalastella ääniä seuraavia vaaleja varten?

eri

Sulla on psykoosit tulilla. Eihän sun tarvitse osallistua keskusteluun, jota et halua lukea.

Vierailija
87/156 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuota profiilia liioitellaan. Taisi yle aloittaa. Suurimman osan profiilia ei kukaan edes vilkaise koskaan.

Vierailija
88/156 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrität keksiä pyörän uudelleen ja hehkutat sitä, että ai kun hieno uusi keksintö?

Meinaatko, että lainsäätäjä tämän aloituksen teki?

Vierailija
89/156 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. voisi mennä suomen kielen kurssille.

Mitä virheitä otsikossa oli? Itse huomasin vain yhden pilkkuvirheen, mutta ei sen takia kannata aloittajaa ampua.

Vierailija
90/156 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekemättä jättäminen ei aiheuta karenssia. En aio tehdä. Olen 64-vuotias enkä edes halua enää töihin. Olen oman osuuteni tälle maalle jo tehnyt, töissä 16-vuotiaasta lähtien. Haluan nyt enää vain vähän työkkärirahaa ennen kuin jään kokonaan eläkkeelle. 

Vierailija
91/156 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vapaaehtoisuus: Asiakas voi valita, toimittaako hän tiliotteet itse vai saako Kela hakea tiedot sähköisesti.

Valvontajärjestelmä: Tiedot haetaan tarvittaessa sähköisesti pankki- ja maksutilien valvontajärjestelmän kautta.

Olet aito idiöötti. Yleistuessa tilitiedot ei kiinnosta kelaa. Eikä muukaan varallisuus. Pääomatulot kiinnostaa. Ymmärrätkö eron?

Vierailija
92/156 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen profiili on pitänyt tehdä jo vuosia sitten.

Jaa no minulla ei ole ollut profiilia kuin vasta tällä viikolla tein sen. Että sehän ei ole pakollinen minulle ainakaan ollut. Se on työnhakuvelvollisuuden täyttävä toimi ollut jos on pitänyt hakea vähintään yhtä työpaikkaa.

Vierailija
93/156 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väitteeseen idiootti!!!!

Vierailija
94/156 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet työttömät ovat varmaan tehneetkin, jokaista periksi antanutta lusmua kohti on 50 sellaista jotka tulevat kiljuen töihin, osa lähes mihin tahansa. 

Olin itse vähän aikaa työtön ja silloin perustin profiilin sekä silloisen TE-toimston sivuille, pariin yksityiseen reppufirmaan sekä LInkkariin. Onneksi se oli ennen nykyistä hallitusta, niin että talous ei ollut aivan pohjalla. Viidestäkymmenestä ikävuodestani huolimatta työllistyin, väliaikaiseen hanttihommaan toki mutta sieltä sitten parempaan. 

Voin kertoa että yhtään yhteydenottoa ei noiden profiilien kautta tullut. Firmat saavat tuhat hakemusta ja pestaavat konsulentin valitsemaan sieltä sopivat, muiden hakemuksia ei käydä läpi saatika että niitä haravoitaisiin jostain profiileista. Antaa se silti fiksun vaikutelman että sellaiset on.  Onnea ja menestystä työnhakuun! 

Vierailija
95/156 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskeeko tämä myös sairaslomalla olevaa työtöntä joka saa sairauspäivärahaa jo kuudetta kuukautta?

Jos sä olet työttömänä työnhakijana / asiakkaana niin se on pakollinen 1.9 alkaen se profiili tietyt aikajanat siihen sisältyy, että milloin se on oltava se profiili

Vierailija
96/156 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekemättä jättäminen ei aiheuta karenssia. En aio tehdä. Olen 64-vuotias enkä edes halua enää töihin. Olen oman osuuteni tälle maalle jo tehnyt, töissä 16-vuotiaasta lähtien. Haluan nyt enää vain vähän työkkärirahaa ennen kuin jään kokonaan eläkkeelle. 

Työkkärin täti tekee sen sinun puolesta viimeistään silloin, kun teillä on seuraava puhelintapaaminen tai tapaaminen eli se työllisyyssuunnitelman päivitys

Vierailija
97/156 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väitteeseen idiootti!!!!

Missä se linkki viipyy?

Vierailija
98/156 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mua naurattaa kommentit tässä ketjussa🤣 työtävieroksuvia, jotka hätkähtää sitä kun joutuvat tekemään jotain mikä on lakisääteisesti päätettyä ja PAKOLLISTA.

Vierailija
99/156 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuota profiilia liioitellaan. Taisi yle aloittaa. Suurimman osan profiilia ei kukaan edes vilkaise koskaan.

Loppujen lopuksi kyse on työttömien aktivoinnista. Eli yleistukea saadakseen pitää suorittaa velvoitteita.  Jos ei ole yleistukea vailla, niin sittenhän niitä velvotteita ei ole tarvis suorittaa.

Vierailija
100/156 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

että mua naurattaa kommentit tässä ketjussa🤣 työtävieroksuvia, jotka hätkähtää sitä kun joutuvat tekemään jotain mikä on lakisääteisesti päätettyä ja PAKOLLISTA.

Joo ja se ei ole kaksinenkaan se profiilin täyttämistehtävä. Sen tekee näppärään muutamassa minuutissa. Siinä on koko ajan ohjeistus mukana kun sen tekee. Eli siinä on tekoäly mukana. Ei tarvitse pelätä ollenkaan. Ei sinne puhelinnumeroa laiteta. Ei sähköpostiosoitetta näkyville. Ei nimeä, ei koulutuspaikkojen nimiä eikä työpaikkojen nimiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi