Työttömän kannattaa tehdä oma työnhakuprofiilinsa jo nyt koska syyskuusta alken se muuttuu pakolliseksi
tekemättä jättäminen aiheuttaa karenssin myös cveen ajan tasalle saatto sekä piilo työpaikkoja haravointi edistyää työllistymistä
Kommentit (139)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
että mua naurattaa kommentit tässä ketjussa🤣 työtävieroksuvia, jotka hätkähtää sitä kun joutuvat tekemään jotain mikä on lakisääteisesti päätettyä ja PAKOLLISTA.
Joo ja se ei ole kaksinenkaan se profiilin täyttämistehtävä. Sen tekee näppärään muutamassa minuutissa. Siinä on koko ajan ohjeistus mukana kun sen tekee. Eli siinä on tekoäly mukana. Ei tarvitse pelätä ollenkaan. Ei sinne puhelinnumeroa laiteta. Ei sähköpostiosoitetta näkyville. Ei nimeä, ei koulutuspaikkojen nimiä eikä työpaikkojen nimiä.
Mä en käsitä mitä hyötyä tästä on kenellekään, jos ei näy koulutukset eikä työpaikat.
”Henkilö, korkeakoulutus, ollut töissä, yhteistyökykyinen ja ottaa nopeasti haltuun uusia asioita”
Tämä asia ei ole iso juttu paltsallakin pyöriville työttömille. He ovat koneen tai läppärin ääressä ja tekevät työhakemuksia kuukausittain, joten profiili on vain kuin täyttäisi taas yhden työhakemuksen. Ongelmana on ne tuhannet työttömät, jotka tälläkin hetkellä ovat päihteissä eivätkä saa mitään profiileja tehtyä enää. Ihan turhaan täällä siis ap iniset. Netissä muutenkin pyöriville tuo on pikku juttu eikä muuta yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
että mua naurattaa kommentit tässä ketjussa🤣 työtävieroksuvia, jotka hätkähtää sitä kun joutuvat tekemään jotain mikä on lakisääteisesti päätettyä ja PAKOLLISTA.
Joo ja se ei ole kaksinenkaan se profiilin täyttämistehtävä. Sen tekee näppärään muutamassa minuutissa. Siinä on koko ajan ohjeistus mukana kun sen tekee. Eli siinä on tekoäly mukana. Ei tarvitse pelätä ollenkaan. Ei sinne puhelinnumeroa laiteta. Ei sähköpostiosoitetta näkyville. Ei nimeä, ei koulutuspaikkojen nimiä eikä työpaikkojen nimiä.
Mä en käsitä mitä hyötyä tästä on kenellekään, jos ei näy koulutukset eikä työpaikat.
”Henkilö, korkeakoulutus, ollut töissä, yhteistyökykyinen ja ottaa nopeasti haltuun uusia asioita”
Minä oletan niin, että tämä tehtävä on yksi aktivoimistehtävä. Älä turhaan huolehdi siitä, onko hyötyä jollekin. Jos sinä haluat varta vasten kirjata sinne tarkat tiedot, niin sinä voit kirjata sinne täsmällisesti kaikki haluamasi tiedot nimineen päivineen.
Aktivoiminen vaan saisi olla jotain fiksumpaa kuin valon kantamista säkillä sisään. En todellakaan pidä siitä, että joudun tuhlaamaan aikaani tällaiseen, edes viittä minuuttia.
Sinne profiiliin on halutessasi mahdollisuus lisätä linkki vaikka omaan Linked In profiiliin. Sinne on mahdollista kirjata ummet ja lammet jos siltä tuntuu.
Siellä on automaattisesti kerrottu, että mitkä asiat tulee kirjata. Tällä tavalla sinulla itselläsi on mahdollisuus vaikuttaa siihen, että mitä siellä on.
Ja jos työvoimaviranomainen täyttää sen profiilin puolestasi, niin hänelläkin on rajat, joiden sisällä pitää pysyä niistä asioista, joita sinne saa kirjoittaa. Nämä löytyy tarkemmin työ- ja elinkeinoministeriön sivuilta.
Vierailija kirjoitti:
Aktivoiminen vaan saisi olla jotain fiksumpaa kuin valon kantamista säkillä sisään. En todellakaan pidä siitä, että joudun tuhlaamaan aikaani tällaiseen, edes viittä minuuttia.
Juuri siksi. Tuolla jossain on henkilö, joka nauttii kun tuhlaat aikaasi täysin turhaan asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Niin no muutaman minuutin kyllä joutuu tuhlaamaan jos mielii saada yleistukea kun se on vastikkeellista nykyisin.
Vierailija kirjoitti:
Ehdota jokin muu aktivointitehtävä tämän tilalle. Anna jokin esimerkki. Mielellään sellainen, jonka voisi tehdä kotoa käsin. Silloin ei tule matkakuluja. Onneks tapaamiset virkailijan kanssa on onnistuneet puhelimitse tällä seudulla vuosikaudet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri siksi. Tuolla jossain on henkilö, joka nauttii kun tuhlaat aikaasi täysin turhaan asiaan.
Haluaisitko mieluummin mennä työkokeiluun tai jollekin pajalle näpertelemään jotain ilmaiseksi?
Itselläni ei ole kinä ollut mitään CV:tä edes..mitä siihen laittaa kun en ole käynyt kun vuonna jeesus koulutuksen(30-vuotta sitten) lopun ajan lähinnä kotona, muuten muutamia parin kuukauden työpätkiä nuorena.
Minä tein sen heti kun jouduin työttömäksi. 🙄
Vierailija kirjoitti:
Itselläni ei ole kinä ollut mitään CV:tä edes..mitä siihen laittaa kun en ole käynyt kun vuonna jeesus koulutuksen(30-vuotta sitten) lopun ajan lähinnä kotona, muuten muutamia parin kuukauden työpätkiä nuorena.
Oletko sinä työttömänä työnhakijana nyt siellä te-palveluiden asiakkaana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdota jokin muu aktivointitehtävä tämän tilalle. Anna jokin esimerkki. Mielellään sellainen, jonka voisi tehdä kotoa käsin. Silloin ei tule matkakuluja. Onneks tapaamiset virkailijan kanssa on onnistuneet puhelimitse tällä seudulla vuosikaudet.
Aktivointia, joka tukisi työllistymistä:
- Mahdollistaa opiskelu työttömänä työnhaun ohella.
- Tukea kouluttautumista uudelle alalle.
- Kannustaa ylläpitämään sosiaalisia verkostoja ja aktiivisuutta mm. harrastustoiminnassa
Tämän ohella:
- Ilmoitusvelvollisuus haetuista työpaikoista
- Mahdollisuus käyttää työnhakuprofiilia
Pois:
- Määrään perustuva työnhakuvelvoite
- Pakolliset profiilit
Pakollisuus yleensä aiheuttaa vastareaktion, koska se johtaa turhilta ja epäloogisilta tuntuviin lopputuloksiin. On parempi tarjota mahdollisuuksia kuin pakottaa kaikki samaan kaavaan. Pakkoprofiilit ja pakkohaut johtavat vain massaan, josta on vaikea löytää ne, jotka oikeasti sopisivat.
Mene apukouluun, aivovammainen persu.
Vierailija kirjoitti:
Työttömän Persun aamurunkkaukset käynnistyivät.
kyllä täytyy suorittaa joka päiväiset runkkaukset ja haukkumiset palstalla sinä voit MENNÄ TÖIHIN kun minä runkkaan ja ruikutan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei aiheuta. Jos työntekijä ei tee sitä itse, niin virkailija tekee.
eivät tee kun ne ei ehdi mutta automatiikka pitää huolen siittä että karenssi napsahtaa
Ei pidä. Velvoite on vaan uusilla työnhakijoilla. Vanhoille se tulee vasta, kun heillä on aikaa olla yhteydessä eli joskus hamassa tulevaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömän Persun aamurunkkaukset käynnistyivät.
Ei sinun tarvitse joka päivä noista aamurutiineistasi kertoa.
kyllä tarvitsee katsos olen persu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikamoista kielen osaamista aloituksessa. Pitäisiköhän ap:n päivittää omia taitojaan ja mennä kenties ihan jollekin kurssille.
ihan ymmärrettävää kieltä vai mitä kohtaa et ymmärtänyt aloituksessa?
Kerro kehitysvammasi aste. Asut varmaan tuetussa yksikössä?
en kerro teille mitään senkin puna loiset sitä paitsi hoitaja on kieltänyt ja olen salaa netissä Mene sinä töihin!!!
Vierailija kirjoitti:
Tämä asia ei ole iso juttu paltsallakin pyöriville työttömille. He ovat koneen tai läppärin ääressä ja tekevät työhakemuksia kuukausittain, joten profiili on vain kuin täyttäisi taas yhden työhakemuksen. Ongelmana on ne tuhannet työttömät, jotka tälläkin hetkellä ovat päihteissä eivätkä saa mitään profiileja tehtyä enää. Ihan turhaan täällä siis ap iniset. Netissä muutenkin pyöriville tuo on pikku juttu eikä muuta yhtään mitään.
Aika moni päihteiden käyttäjä on tiukasti työelämässä ja raivoraittiita ei palkata minnekään. Heti kun avaat pullon tai käyt Alkossa niin alkaa heti puhelin pirisemään, että tuletko haastatteluun. Mutta kun et juo niin ei tule yhden yhtäkään haastattelupyyntöä.
Olen työtön eikä joku työnhakuprofiili hätkäytä millään tavalla. Teen sen puolessa tunnissa kun satun sille päälle. Minulla on jo CV, josta kopsaan tiedot johonkin hikisesti toimivaan välineeseen. Ei laki tee jostain välineestä oikeasti käytettävää. Siellä käy muutama metallityöalan työntarjoaja katsomassa olisiko sopivaa nuorta miestä koulutettavaksi heille. Kuukaudessa parissa hekin kyllästyvät. Profiilia katselee jatkossa vain työkkärin työntekijät kun esittävät kiireistä vaikka tietävät että mikään heidän tekeminen ei auta tässä massatyöttömyydessä eli sama heidänkin jäädä kotiin. Täysin käsittämätöntä että minä olen työtön ja te aivokääpiöt ette. :)