Työttömän kannattaa tehdä oma työnhakuprofiilinsa jo nyt koska syyskuusta alken se muuttuu pakolliseksi
tekemättä jättäminen aiheuttaa karenssin myös cveen ajan tasalle saatto sekä piilo työpaikkoja haravointi edistyää työllistymistä
Kommentit (163)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap. voisi mennä suomen kielen kurssille.
Mitä virheitä otsikossa oli? Itse huomasin vain yhden pilkkuvirheen, mutta ei sen takia kannata aloittajaa ampua.
🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Tekemättä jättäminen ei aiheuta karenssia. En aio tehdä. Olen 64-vuotias enkä edes halua enää töihin. Olen oman osuuteni tälle maalle jo tehnyt, töissä 16-vuotiaasta lähtien. Haluan nyt enää vain vähän työkkärirahaa ennen kuin jään kokonaan eläkkeelle.
Tarvittaisi kyllä jokin sääntömuutos, että jos on alle 2 vuotta eläkeikään ja työtön, niin saisi nostaa pelkän OVE:n sijaan koko eläkkeen. Eihän ole mitään järkeä valtiollekaan roikottaa ikääntyviä ihmisiä työnhakijoina, vaan halvemmaksi tulisi päästää eläkkeelle. Suurimmalla osalla on kuitenkin työeläke ansaittuna.
Vierailija kirjoitti:
Työn vastaanottaminen kannattaa nyt.
Aivojen käyttö kannattaa nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekemättä jättäminen ei aiheuta karenssia. En aio tehdä. Olen 64-vuotias enkä edes halua enää töihin. Olen oman osuuteni tälle maalle jo tehnyt, töissä 16-vuotiaasta lähtien. Haluan nyt enää vain vähän työkkärirahaa ennen kuin jään kokonaan eläkkeelle.
Tarvittaisi kyllä jokin sääntömuutos, että jos on alle 2 vuotta eläkeikään ja työtön, niin saisi nostaa pelkän OVE:n sijaan koko eläkkeen. Eihän ole mitään järkeä valtiollekaan roikottaa ikääntyviä ihmisiä työnhakijoina, vaan halvemmaksi tulisi päästää eläkkeelle. Suurimmalla osalla on kuitenkin työeläke ansaittuna.
SDPn Antti just lupaili että he tulevat aukaisemaan vanhoille pitkäaikaistyöttömille reitin eläkkeelle. Kaikki työttömät nyt sitten vaan äänestämään sdp:ta. Loppuu tämä ikääntyvien kyykytys ja kiusaaminen kun saadaan uudet puolueet vallankahvaan.
Varmaan sitten myöhemmin, joille "täti" TE;ssä on näpytellyt sen profoliin, niin joutuvat profiilinteko-kurssille.😁 Kas, kun eivät osanneet tehdä profiilia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työn vastaanottaminen kannattaa nyt.
Aivojen käyttö kannattaa nyt.
en pysty olen persu lopeta kiusaaminen!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä. Siistiytyy tilastot noin. Kun eihän nyt kukaan halua palkata yli kuuskymppistä kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole informoitu, että tällainen pitää tehdä. Enkä tee siksi, että jollain vauvapalstalla kehotetaan tekemään. Teen sitten jos ja kun on pakko.
Sun asiasihan se on
Minä en ottanut riskiä, että tulee karenssi 7 päiväksi. Kun se on niin yllättävän mielivaltaista juttujen mukaan se toiminta nykyisin.
Ok, lammas.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan sitten myöhemmin, joille "täti" TE;ssä on näpytellyt sen profoliin, niin joutuvat profiilinteko-kurssille.😁 Kas, kun eivät osanneet tehdä profiilia.
Hauska skenaario. Järjestetään profiilintekokurssit uuvateille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tein. Hyvin lyhytsanainen versio minulla. Helppoa kuin heinänteko.
Tosiaan suosittelen tekemään kun ei oo tietoa mitä siitä seuraa jos se ei ole syyskuun alussa valmis.
Se on anonyymi. S-postiosoitekin on minulla sellainen, että siitä ei tiedä kenen se on.
Hakkeri selvittää, kuka oikeasti olet :D.
Ihan vapaasti. Joka tapauksessa itse tehden sen profiilin voi pitää vähäsanaisena.
Työkkärintäti saattaa kirjata sinne työkökemukset ja niistä sit melkein voi arvata kuka on kyseessä. Siis jos tuttu yrittäjä katsoo niitä.
Kyseenalaistan työmarkkinatorin hyödyllisyyden, mutta en ymmärrä ajatteluasi. Miksi ei saisi käydä selville kuka olet? Samat jorinathan laitetaan linkkariin ja vaikka mihin työnhakupalveluihin, kun halutaan nimenomaan tuoda esille oma osaaminen. Työmarkkinatorin kuviossa ihmettelen anonymisointia ja palvelun hyödyllisyyttä ylipäätään. Työnantajat ei yleensä koe työkkärin palveluista olevan mitään hyötyä, vaan lähinnä sitä kautta yritetään pukata yrityksiin vaikeimmin työllistettäviä, joilta on evätty työkyvyttömyyseläke ja mahdollisuudet kouluttautua uudelle alalle.
Miksi olet siellä Linkkarissa? Ei ole pakollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SDPn Antti just lupaili että he tulevat aukaisemaan vanhoille pitkäaikaistyöttömille reitin eläkkeelle. Kaikki työttömät nyt sitten vaan äänestämään sdp:ta. Loppuu tämä ikääntyvien kyykytys ja kiusaaminen kun saadaan uudet puolueet vallankahvaan.
LOISTAVAA!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt on asiaa!!!
Takaisin joku lex Lindström tyylinen juttu.
Jos on reilusti yli 60 ja pitkäaikaistyötön, niin hittoon kuormittamasta mitään työvoimapalveluja. Mutta ei, kun eläkeikääkin pitää vaan nostaa, kun on niin hel...tinmoinen työvoimapula.
Paitsi jos ihan itse vimmalla haluaa takaisin töihin.
Muuten työt voi jättää nuorille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt on asiaa!!!
Takaisin joku lex Lindström tyylinen juttu.
Jos on reilusti yli 60 ja pitkäaikaistyötön, niin hittoon kuormittamasta mitään työvoimapalveluja. Mutta ei, kun eläkeikääkin pitää vaan nostaa, kun on niin hel...tinmoinen työvoimapula.
Paitsi jos ihan itse vimmalla haluaa takaisin töihin.
Muuten työt voi jättää nuorille.
Olen samaa mieltä. Ei kukaan ota ikäihmisiä kremppoineen töihin. Ja just fyysisissä töissä ne krempat pamahtaa päälle 5-kympin tienoilla. Ja siks ne on työttömiä.
Vierailija kirjoitti:
Miksihän tällainen profiili pitää tehdä? Kuka sitä käyttää ja mihin?
Se pitää tehdä siksi kun keksittiin että siitä saadaan työttömille ja työkkärin henkilöille näennäistekemistä. Tuollainen profiili tehtiin jo vuosia sitten yhdellä ns. pupukurssilla. Ei niitä profiileja kukaan katso. Vasiten tarkistin omasta sillä oli nolla katselukertaa yli vuoden ajalta. Pakkohaku aiheutti sen ettei avoimia paikkoja laiteta hakuun hakemustulvan takia. Pakkohakua ei kuitenkaan poisteta koska työttömiä halutaan potkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tein. Hyvin lyhytsanainen versio minulla. Helppoa kuin heinänteko.
Tosiaan suosittelen tekemään kun ei oo tietoa mitä siitä seuraa jos se ei ole syyskuun alussa valmis.
Se on anonyymi. S-postiosoitekin on minulla sellainen, että siitä ei tiedä kenen se on.
Hakkeri selvittää, kuka oikeasti olet :D.
Ihan vapaasti. Joka tapauksessa itse tehden sen profiilin voi pitää vähäsanaisena.
Työkkärintäti saattaa kirjata sinne työkökemukset ja niistä sit melkein voi arvata kuka on kyseessä. Siis jos tuttu yrittäjä katsoo niitä.
Kyseenalaistan työmarkkinatorin hyödyllisyyden, mutta en ymmärrä ajatteluasi. Miksi ei saisi käydä selville kuka olet? Samat jorinathan laitetaan linkkariin ja vaikka mihin työnhakupalveluihin, kun halutaan nimenomaan tuoda esille oma osaaminen. Työmarkkinatorin kuviossa ihmettelen anonymisointia ja palvelun hyödyllisyyttä ylipäätään. Työnantajat ei yleensä koe työkkärin palveluista olevan mitään hyötyä, vaan lähinnä sitä kautta yritetään pukata yrityksiin vaikeimmin työllistettäviä, joilta on evätty työkyvyttömyyseläke ja mahdollisuudet kouluttautua uudelle alalle.
Miksi olet siellä Linkkarissa? Ei ole pakollista.
Siksi että haluaa tuoda esille osaamistaan ja toivoo oikeasti löytävänsä työtä??
Tein jo keväällä.
Onneksi siitä voi tehdä niin umpipaskan, ettei kukaan taatusti kysele töihin 😂
Vierailija kirjoitti:
Tein jo keväällä.
Onneksi siitä voi tehdä niin umpipaskan, ettei kukaan taatusti kysele töihin 😂
Mäkin tehnyt jo kauan sitten. Käytin aikaa 30 minuuttia, mutta nyt saa olla ihan rauhassa.
Ei niitä profiileja kukaan lue eikä työhakemuksiin vastaa kukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksihän tällainen profiili pitää tehdä? Kuka sitä käyttää ja mihin?
Se pitää tehdä siksi kun keksittiin että siitä saadaan työttömille ja työkkärin henkilöille näennäistekemistä. Tuollainen profiili tehtiin jo vuosia sitten yhdellä ns. pupukurssilla. Ei niitä profiileja kukaan katso. Vasiten tarkistin omasta sillä oli nolla katselukertaa yli vuoden ajalta. Pakkohaku aiheutti sen ettei avoimia paikkoja laiteta hakuun hakemustulvan takia. Pakkohakua ei kuitenkaan poisteta koska työttömiä halutaan potkia.
Mun mielestä työttömissä on paljon sellaisia, että heidän osaamisen alalla ei vain ole tarjolla työpaikkoja. Siksikin se, että vaaditaan hakemaan määrätty määrä paikkoja kuukausittain, on hemmetin väärin.
Että ei oo loppuun asti funtsittu juttu.
Yllä mainittu koskee toimeentulotuen saajia, ei työttömiä.