Työttömän kannattaa tehdä oma työnhakuprofiilinsa jo nyt koska syyskuusta alken se muuttuu pakolliseksi
tekemättä jättäminen aiheuttaa karenssin myös cveen ajan tasalle saatto sekä piilo työpaikkoja haravointi edistyää työllistymistä
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole informoitu, että tällainen pitää tehdä. Enkä tee siksi, että jollain vauvapalstalla kehotetaan tekemään. Teen sitten jos ja kun on pakko.
Sun asiasihan se on
Minä en ottanut riskiä, että tulee karenssi 7 päiväksi. Kun se on niin yllättävän mielivaltaista juttujen mukaan se toiminta nykyisin.
Kyllä siitä pitää työttömälle ilmoittaa. Ei riitä, että jossain lukee että tällainen pitää tehdä. Ei mulla ole mitään velvollisuutta seurata työkkärin sivuja tai mitään muutakaan. Itselle tulleet viestit ja tiedotteet ym. on tietysti eri juttu.
Aaa.. minä luin, että työttömällä , joka saa yleistukea on velvollisuuksia. Yks on olla perillä velvollisuuksista. Nämä velvollisuudet lukee asiointipalvelussa.
Asiointipalvelu johon kirjaudut on eri juttu kuin joku työkkärin etusivu. Jos henkilökohtaisessa asiointipalvelussasi käsketään tekemään jotain niin silloin ne tietysti tehdään.
Työnhakuprofiilin teko kannattaa nyt.
Työnhakusi pysyy voimassa, kun asioit työvoimaviranomaisen kanssa sovitulla tavalla ja sovittuna ajankohtana sekä noudatat sinulle
Työmarkkinatorin Asiointi-osiossa tai muun asioinnin yhteydessä annettuja ohjeita ja määräaikoja.
Onko tuo nyt niin erilainen kuin LinkedIn profiili jollainen monella töitä hakevalla muutenkin on? Kysymys siis miksi sen tekeminen on ongelma ja toisaalta mitä hyötyä siitä on?
Vierailija kirjoitti:
Työnhakuprofiilin teko kannattaa nyt.
Otappa 💊💊💊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole informoitu, että tällainen pitää tehdä. Enkä tee siksi, että jollain vauvapalstalla kehotetaan tekemään. Teen sitten jos ja kun on pakko.
Sun asiasihan se on
Minä en ottanut riskiä, että tulee karenssi 7 päiväksi. Kun se on niin yllättävän mielivaltaista juttujen mukaan se toiminta nykyisin.
Kyllä siitä pitää työttömälle ilmoittaa. Ei riitä, että jossain lukee että tällainen pitää tehdä. Ei mulla ole mitään velvollisuutta seurata työkkärin sivuja tai mitään muutakaan. Itselle tulleet viestit ja tiedotteet ym. on tietysti eri juttu.
Kun olet noin varma, linkkaa se säännös tai lakipykälä.
Työn vastaanottaminen kannattaa nyt.
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo nyt niin erilainen kuin LinkedIn profiili jollainen monella töitä hakevalla muutenkin on? Kysymys siis miksi sen tekeminen on ongelma ja toisaalta mitä hyötyä siitä on?
Sen tekeminen ärsyttää juuri siksi, ettei siitä ole mitään hyötyä.
Ap haluaa ärsyttää, aiheuttaa ahdistusta, haluaa saada huomiota ja haluaa negatiivisen reaktion aikaan. Ap haluaa tähän vastaukseksi, että ei ei ei, en halua tehdä profiilia jolloin ap lähtee vttuillakseen tekemään tällaista politiikkaa ja päätöksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun asiasihan se on
Aaa.. minä luin, että työttömällä , joka saa yleistukea on velvollisuuksia. Yks on olla perillä velvollisuuksista. Nämä velvollisuudet lukee asiointipalvelussa.
Asiointipalvelu johon kirjaudut on eri juttu kuin joku työkkärin etusivu. Jos henkilökohtaisessa asiointipalvelussasi käsketään tekemään jotain niin silloin ne tietysti tehdään.
Se asiointipalvelu on juurikin se työvoimaviranomaisen sivusto. Eli työkkärin etusivulle pääsee juurikin kirjautumalla asiointipalveluun
Luin että se tulee voimaan vasta seuraavan asiointikerran yhteydessä eli ei tarvi työttömän tehdä sitä ennen kuin on virkailijan kanssa sovittu.
Köysi ja painovoima auttaa tuohon ainaiseen pakko-oireiluusi, ap. Mitä nopeammin toimit, sitä parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen tekeminen ärsyttää juuri siksi, ettei siitä ole mitään hyötyä.
Niin no päättäjät tärkeillessään noin on päättänyt. Älä anna valtaa ärsyyntymiselle. Hoida homma kotiin niin helpottaa.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sinun kuplassasi näin on. Tajuathan, ettei siivoojia tai kaupan kassoja haeta LinkedInin kautta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sinun kuplassasi näin on. Tajuathan, ettei siivoojia tai kaupan kassoja haeta LinkedInin kautta?
Mutta ei se profiili mitenkään vaarallinen ole, ei edes siivojalle tai kaupan kassalle.
Vierailija kirjoitti:
Luin että se tulee voimaan vasta seuraavan asiointikerran yhteydessä eli ei tarvi työttömän tehdä sitä ennen kuin on virkailijan kanssa sovittu.
Siksi ei kannata tehdä itse, jos jo muutenkin on niin vanha, ettei virkailijat soittele.
Lisäksi ohjeessa lukee: Työnhakuprofiilin julkaisemisesta voidaan poiketa, jos työvoimaviranomainen arvioi, että profiilin julkaiseminen ei ole tarpeellista ja tarkoituksenmukaista työnhakijan tilanteessa.
Siitä vaan keksimään hyviä perusteluja, miksi ei tarvitse profiilia.
Henkilökotaisesti tykkään olla ajoissa asioiden/velvollisuuksien hoitamisessa.
Eipä tuu sitten kiirus tai yllärikarenssi kun oon tehny sen profiilin jo. Siis en todellakaan luota siihen, että profiilin tekemättä jättämisellä ei rapsahda 7 pv karenssi.
Päätin siis ottaa varman päälle.
Sen tekeminen ei kauan vie. Parempi vähäinfoinen profiili kuin ei profiilia ollenkaan. Sinne voi sitten lisätä myöhemmin asioita jos mieli tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli etsit siivoojia ja kaupan kassoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ei se profiili mitenkään vaarallinen ole, ei edes siivojalle tai kaupan kassalle.
Tästä tulee vielä uusi Vastaamo-tietomurtokeissi, sano minun sanoneen. Jokainen minimaalisillakin tiedoilla täytetty profiili on kuitenkin linkitetty siihen profiiliin, jossa on kaikki tiedot työttömästä.
Miksi pitäisi antaa kaiken maailman yrittäjille lupa katsella minun työttömyysprofiiliani? Luuletko, ettei heidän joukossaan ole yhtään koijaria ja epärehellistä tyyppiä, joka etsii sieltä tuttujensa tai tuntemattomien tietoja päästäkseen levittelemään niitä nettiin?
Tuo on ihan eri asia kuin nimitellä minua, jos sanon, että se näkyy etusivulla, kun joku toinen väittää, ettei näy.