Työttömän kannattaa tehdä oma työnhakuprofiilinsa jo nyt koska syyskuusta alken se muuttuu pakolliseksi
tekemättä jättäminen aiheuttaa karenssin myös cveen ajan tasalle saatto sekä piilo työpaikkoja haravointi edistyää työllistymistä
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
Minä tein. Hyvin lyhytsanainen versio minulla. Helppoa kuin heinänteko.
Tosiaan suosittelen tekemään kun ei oo tietoa mitä siitä seuraa jos se ei ole syyskuun alussa valmis.
Se on anonyymi. S-postiosoitekin on minulla sellainen, että siitä ei tiedä kenen se on.
Hakkeri selvittää, kuka oikeasti olet :D.
Vierailija kirjoitti:
Miksihän tällainen profiili pitää tehdä? Kuka sitä käyttää ja mihin?
Tämähän on intopinkeä päättäjien idea. Sellaisten, jotka eivät edes vilkaise työmarkkinatoria.
Missä on tiedotettu että tuollainen tulee pakolliseksi? Kävin sivuilla enkä nähnyt mitään tietoa.
Minä tein. Hyvin lyhytsanainen versio minulla.
Etkä tietenkään kyseenalaista, miksi pakotetaan tekemään profiili, joka saa olla niin lyhytsanainen ja huono, ettei kukaan työnantaja sen perusteella sinuun ota yhteyttä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosiaan suosittelen tekemään kun ei oo tietoa mitä siitä seuraa jos se ei ole syyskuun alussa valmis.
Se on anonyymi. S-postiosoitekin on minulla sellainen, että siitä ei tiedä kenen se on.
Ihan vapaasti. Joka tapauksessa itse tehden sen profiilin voi pitää vähäsanaisena.
Työkkärintäti saattaa kirjata sinne työkökemukset ja niistä sit melkein voi arvata kuka on kyseessä. Siis jos tuttu yrittäjä katsoo niitä.
Ei ole informoitu, että tällainen pitää tehdä. Enkä tee siksi, että jollain vauvapalstalla kehotetaan tekemään. Teen sitten jos ja kun on pakko.
Vierailija kirjoitti:
Missä on tiedotettu että tuollainen tulee pakolliseksi? Kävin sivuilla enkä nähnyt mitään tietoa.
Et ole tosissasi? Siellähän se on etusivulla.
No, onneksesi olet niin saamaton, ettei sinua kukaan palkkaa, vaikka pakotettaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Minä tein. Hyvin lyhytsanainen versio minulla.
Etkä tietenkään kyseenalaista, miksi pakotetaan tekemään profiili, joka saa olla niin lyhytsanainen ja huono, ettei kukaan työnantaja sen perusteella sinuun ota yhteyttä?
Ei minuun ota muutenkaan kukaan yhteyttä kun pääsen parin vuoden kuluttua vanhuuseläkkeelle.
Seitsemäs vuosikymmen on mun mittarissa aluillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, onneksesi olet niin saamaton, ettei sinua kukaan palkkaa, vaikka pakotettaisiin.
Valehteleva idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole informoitu, että tällainen pitää tehdä. Enkä tee siksi, että jollain vauvapalstalla kehotetaan tekemään. Teen sitten jos ja kun on pakko.
Sun asiasihan se on
Minä en ottanut riskiä, että tulee karenssi 7 päiväksi. Kun se on niin yllättävän mielivaltaista juttujen mukaan se toiminta nykyisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan vapaasti. Joka tapauksessa itse tehden sen profiilin voi pitää vähäsanaisena.
Työkkärintäti saattaa kirjata sinne työkökemukset ja niistä sit melkein voi arvata kuka on kyseessä. Siis jos tuttu yrittäjä katsoo niitä.
Kyseenalaistan työmarkkinatorin hyödyllisyyden, mutta en ymmärrä ajatteluasi. Miksi ei saisi käydä selville kuka olet? Samat jorinathan laitetaan linkkariin ja vaikka mihin työnhakupalveluihin, kun halutaan nimenomaan tuoda esille oma osaaminen. Työmarkkinatorin kuviossa ihmettelen anonymisointia ja palvelun hyödyllisyyttä ylipäätään. Työnantajat ei yleensä koe työkkärin palveluista olevan mitään hyötyä, vaan lähinnä sitä kautta yritetään pukata yrityksiin vaikeimmin työllistettäviä, joilta on evätty työkyvyttömyyseläke ja mahdollisuudet kouluttautua uudelle alalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun asiasihan se on
Minä en ottanut riskiä, että tulee karenssi 7 päiväksi. Kun se on niin yllättävän mielivaltaista juttujen mukaan se toiminta nykyisin.
Kyllä siitä pitää työttömälle ilmoittaa. Ei riitä, että jossain lukee että tällainen pitää tehdä. Ei mulla ole mitään velvollisuutta seurata työkkärin sivuja tai mitään muutakaan. Itselle tulleet viestit ja tiedotteet ym. on tietysti eri juttu.
Tuollaisesta pitäisi tulla sähköpostia. Kun laitan hakemustiedot menen suoraan asiointisivulle, en lue koko sivustoa. Tällä hetkellä olen kokopäivätöissä, mutta vuokrafirman kautta mutta edelleen virallisesti työttömänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valehteleva idiootti.
En ole. Minulla ainakin näkyy Työmarkkinatorin etusivulla "Ajankohtaista" ja sen alla "Työnhakuprofiili tulee osaksi työnhakua 1.9. alkaen." Laitanko kuvakaappauksen?
Mitä sivua te katselette, joilla se ei näy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseenalaistan työmarkkinatorin hyödyllisyyden, mutta en ymmärrä ajatteluasi. Miksi ei saisi käydä selville kuka olet? Samat jorinathan laitetaan linkkariin ja vaikka mihin työnhakupalveluihin, kun halutaan nimenomaan tuoda esille oma osaaminen. Työmarkkinatorin kuviossa ihmettelen anonymisointia ja palvelun hyödyllisyyttä ylipäätään. Työnantajat ei yleensä koe työkkärin palveluista olevan mitään hyötyä, vaan lähinnä sitä kautta yritetään pukata yrityksiin vaikeimmin työllistettäviä, joilta on evätty työkyvyttömyyseläke ja mahdollisuudet kouluttautua uudelle alalle.
En mainosta nimeäni. Sen saa pitää anonyyminä. Siks.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valehteleva idiootti.
En ole. Minulla ainakin näkyy Työmarkkinatorin etusivulla "Ajankohtaista" ja sen alla "Työnhakuprofiili tulee osaksi työnhakua 1.9. alkaen." Laitanko kuvakaappauksen?
Mitä sivua te katselette, joilla se ei näy?
Lukekoon vaan. Ei se silti riitä. Asiasta pitää ilmoittaa suoraan työttömälle itselleen.
Onnistuisiko tämä linkki:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun asiasihan se on
Kyllä siitä pitää työttömälle ilmoittaa. Ei riitä, että jossain lukee että tällainen pitää tehdä. Ei mulla ole mitään velvollisuutta seurata työkkärin sivuja tai mitään muutakaan. Itselle tulleet viestit ja tiedotteet ym. on tietysti eri juttu.
Aaa.. minä luin, että työttömällä , joka saa yleistukea on velvollisuuksia. Yks on olla perillä velvollisuuksista. Nämä velvollisuudet lukee asiointipalvelussa.
Virkailija saattaa kirjata sinne ummet ja lammet työttömästä.
Kun itse teet, niin saat pidettyä profiilin vähäsanaisena.