Onko kodissasi erikseen vessa miehille ja naisille?
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies ei saa käyttää kuin autotallin vessaa. Talon vessat on varattu naisille ja tytöille.
Eikö tämä ole ihan normi? Meillä tämä lukee jo ainakin taloyhtiön säännöissäkin, tosin autokatoksessa ei ole vessaa, ja aina tulee sanomista siitä kun joku käyttää lämpöpaikkaa parran ajoon.
Minua on hiukan huvittanut tämä kohkaus unisex vessoista. Itsellä ikää jo yli 60 vuotta ja niin kauan kuin muistan, on unisex vessoja ollut joka puolella mm kaupoissa, kahviloissa, työmailla, eri laitoksissa jne ja hyvin on niiden kanssa pärjätty.
Vierailija kirjoitti:
Minua on hiukan huvittanut tämä kohkaus unisex vessoista. Itsellä ikää jo yli 60 vuotta ja niin kauan kuin muistan, on unisex vessoja ollut joka puolella mm kaupoissa, kahviloissa, työmailla, eri laitoksissa jne ja hyvin on niiden kanssa pärjätty.
Niin tarkoitat varmaan yksittäisiä vessakoppeja jossain käytävän varrella tai vaikka junassa. Nämä joista nyt on ongelmaa ovat niitä ateneumin vessan tyyppisiä, joissa on iso tila jossa erillisiä koppeja mutta kaikille yhteinen käsienpesutila, ja nämä sitten unisex-mallia. Muiden puolesta en puhu, mutta itse en pidä turvallisena enkä miellyttävänä tällaista mallia. En osua ainoana naisena tuon tyyppiseen tilaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tarkoitat varmaan yksittäisiä vessakoppeja jossain käytävän varrella tai vaikka junassa. Nämä joista nyt on ongelmaa ovat niitä ateneumin vessan tyyppisiä, joissa on iso tila jossa erillisiä koppeja mutta kaikille yhteinen käsienpesutila, ja nämä sitten unisex-mallia. Muiden puolesta en puhu, mutta itse en pidä turvallisena enkä miellyttävänä tällaista mallia. En osua ainoana naisena tuon tyyppiseen tilaan.
Et pidä turvallisena???
Mitä sinä siellä yhteisellä käsienpesualtaalla pelkäät tapahtuvan, mitä ei voi tapahtua ihan missä tahansa yhteisissä tiloissa?
Jokaiselle on omansa, seitsemän henkilöä, seitsemän vessaa ja kylppäriä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et pidä turvallisena???
Mitä sinä siellä yhteisellä käsienpesualtaalla pelkäät tapahtuvan, mitä ei voi tapahtua ihan missä tahansa yhteisissä tiloissa?
Onko asiallista vähätellä toisten pelkoja? Voit ihan keskenäsi miettiä, mitä siellä voisi tapahtua. Jos mitään ei tule mieleen niin kehotan poistumaan pumpulilla vuoratusta kopista jossa ilmeisesti elät. Yhtä oikeutettu minä naisena olen turvalliseen tilaan kuin joku muunsukupuolinenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi erikseen, jos kotonani kävisi tuntemattomia henkilöitä vessa-asioillaan. Nyt kun ei käy muita kuin perheenjäsenet ja satunnaiset, hyvin tuntemamme vierailijat, riittää unisex-järjestely.
Eli jos teillä kävisi tuntemattomia vessassa, niin naiset kävisi tuntemattomien naisten kanssa vessassa ja miehet tuntemattomien miesten kanssa? Ja siinä ei olisi mitään hämärää?
Mun mielestä vessassa käydään yksin, pl. julkiset WC tilat.
Joo, naiset menee aina porukalla vessaan baarissa.
Ihan yksi vessa vaan on, jos ei kelpaa niin voi mennä kusemaan vaikka metsään.
Vierailija kirjoitti:
Ihan yksi vessa vaan on, jos ei kelpaa niin voi mennä kusemaan vaikka metsään.
Meidän metsässä on erilliset kusipuskat miehille, naisille ja invoille. Sori siitä.
Meillä käy tuossa yhdessä vessassa vain mies ja minä. Ei mitään ongelmaa.
Ja vielä kissa käy omassa hiekkavadissaan.
kaikki yhteiskäytössä - 2mh, 2kph, 1wc
Ei ole en adu esim. ravintolassa ! ?
On. Miehet käy kylpyhuoneen pöntöllä.
Meillä reikä seinässä. Siitä kustaan läpi, menee naapurin miehen saunaan kaikki. Riittää meille kahdelle. Naisia olemme, toinen cis.
Vierailija kirjoitti:
On. Miehet käy kylpyhuoneen pöntöllä.
Hei se ei ole pönttö se on kylpyamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et pidä turvallisena???
Onko asiallista vähätellä toisten pelkoja? Voit ihan keskenäsi miettiä, mitä siellä voisi tapahtua. Jos mitään ei tule mieleen niin kehotan poistumaan pumpulilla vuoratusta kopista jossa ilmeisesti elät. Yhtä oikeutettu minä naisena olen turvalliseen tilaan kuin joku muunsukupuolinenkin.
No kerro nyt vaan ihan reippaasti meille kaikille, mitä siellä voisi tapahtua sellaista mitä ei voisi tapahtua ihan missä tahansa yhteisissä tiloissa?
Eikö sinun logiikallasi koko yhteiskunta pitäisi muuttaa niin, että kaikkia olisi kaksin kappalein eri sukupuolille, ettet vaan missään kohtaa vahingossakaan vastakkaista sukupuolta ja varsinkaan niitä pelkäämiäsi muunsukupuolisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et pidä turvallisena???
No kerro nyt vaan ihan reippaasti meille kaikille, mitä siellä voisi tapahtua sellaista mitä ei voisi tapahtua ihan missä tahansa yhteisissä tiloissa?
Eikö sinun logiikallasi koko yhteiskunta pitäisi muuttaa niin, että kaikkia olisi kaksin kappalein eri sukupuolille, ettet vaan missään kohtaa vahingossakaan vastakkaista sukupuolta ja varsinkaan niitä pelkäämiäsi muunsukupuolisia.
No joku voi roiskuttaa vettä päälle.
Tietenkin. Lisäksi muunsukupuolisille ja koiralle on omat vessat ja kylpyhuoneet.
Seitsemälle henkilölle yksi vessa ja yksi kylpyhuone/suihku/sauna. Vaikea on vanhaan taloon saada enemmän, vessakin on rakennettu ehkä jälkikäteen yläkerran rappusten alle, tilaa maksimissaan neliömetri.
Asumis-standardit ovat vuosikymmenten saatossa muuttuneet rajusti, se myös nostaa vuokria paljon ja myös asunnon hintoja. Kun tyytyi aikoinaan vanhaan taloon, niin edullinenhan se on ollut. Ja kun ei ole koskaan saanut asumistukea tai muitakaan tukia elämiseen, niin voinen vain todeta että elämä on valintoja täynnä. Kaikkea ei voi koskaan saada.
Yläkerrassa vaimon ja alakerta ja kellari yhteiset.